DomovZdravje & prehranaHipohondrija: 5 znakov, da so vaše skrbi glede zdravja pretirane

Hipohondrija: 5 znakov, da so vaše skrbi glede zdravja pretirane

Hipohondrija je beseda, ki se pogosto uporablja preveč zlahka. Oseba, ki potarna glede skrbi, povezanih z zdravjem, je lahko hitro označena za hipohondra. Vendar pa seveda po drugi strani obstaja tudi nemalo primerov, ko je oznaka hipohondrija – oziroma zdravstvena anksioznost – popolnoma upravičena. Včasih je sicer težko določiti mejo, vendar pa določeni znaki opozarjajo, da gre za več kot zgolj za »normalno zaskrbljenost« glede zdravja …

1. Nagnjenost k samodiagnosticiranju

- Oglas -

Kako pogosto na spletu iščete informacije, povezane z različnimi boleznimi? Vsaj osnovna informiranost glede simptomov posameznih bolezni je sicer nekaj pozitivnega, saj vam lahko to pomaga, da hitro prepoznate znake morebitnih resnejših bolezni. Tako se lahko čim prej odpravite do zdravnika. Pri mnogih boleznih je namreč zelo pomembno, da so odkrite karseda zgodaj, saj lahko to bistveno izboljša možnosti za uspešnost zdravljenja. Vendar pa je po drugi strani problematično, če je vaše iskanje informacij glede zdravstvenih tematik povsem podrejeno temu, da ste prepričani, da ste resno bolni, zato želite poiskati ustrezno diagnozo.

Diagnosticiranje morebitnih bolezni bi moralo biti seveda prepuščeno zdravnikom, saj sami najverjetneje nimate dovolj znanja za to. Ko beremo o simptomih različnih bolezni, se nam lahko hitro zazdi, da pri sebi opažamo vse te simptome, vendar pa je pot do ustrezne diagnoze seveda precej bolj kompleksna.

2. Stalna osredotočenost na to, kaj se dogaja z vašim telesom

Stik z lastnim telesom je seveda zelo pomemben. S tem je mišljeno predvsem to, da znamo zaznati pomembnejše spremembe in da se nato nanje ustrezno odzovemo. Ljudje, ki so pozorni na to, kaj se dogaja z njihovim telesom, na primer hitro opazijo znake čezmernega stresa, nato pa si vzamejo čas za počitek in sproščanje. Vendar pa je osredotočenost na telo v primeru hipohondrije oziroma zdravstvene anksioznosti nekoliko drugačna. V tem primeru gre za osredotočenost na vsako najmanjšo spremembo in pretirano občutljivost. Že precej blaga oblika bolečine lahko tako pri ljudeh z zdravstveno anksioznostjo sproži hudo paniko.

3. Zdravje je v središču vseh vaših pogovorov

- Oglas -

Precej očiten znak, da je vaša zaskrbljenost glede zdravja prerastla v hipohondrijo, je lahko tudi to, da je zdravje osrednja tema večine vaših pogovorov. Če se težko pogovarjate o čemer koli drugem kot o zdravju – oziroma o različnih zdravstvenih težavah – ste najverjetneje pretirano osredotočeni na to tematiko.

4. Popolna podrejenost življenja skrbi za zdravje

Osredotočanje zgolj na zdravje oziroma bolezni seveda pogosto privede do tega, da začnejo ljudje z zdravstveno anksioznostjo zanemarjati večino drugih vidikov življenja. To je lahko tudi neposredno povezano s skrbjo za zdravje. Hipohondrija lahko namreč privede do tega, da zaznavate nevarnost za svoje zdravje tudi tam, kjer je v resnici ni – oziroma tam, kjer je minimalna – zato se začnete izogibati številnim dejavnostim. Tovrstnega obnašanja seveda ne smemo zamenjevati z racionalno skrbjo za zdravje oziroma samozaščito v primerih, ko zares obstaja precejšnja nevarnost za naše zdravje.

5. Opozorila bližnjih glede problematičnosti vašega obnašanja

Kot smo omenili na začetku, se beseda »hipohondrija« večkrat uporablja mimogrede, ne da bi zares v celoti poznali situacijo. Vendar pa to še ne pomeni, da je tako v vseh primerih. Čeprav vaši bližnji seveda ne morejo imeti končne besede glede tega, ali je v vašem primeru zares možno govoriti o zdravstveni anksioznosti, vendarle ne smete ignorirati ponavljajočih se opozoril glede tega, da je vaše obnašanje nenavadno.

Še posebej če gre za osebe, ki živijo z vami, obstaja precejšnja verjetnost, da njihova opozorila niso povsem neutemeljena. Vaši bližnji bi vam najbrž radi predvsem pomagali, zato je vsekakor smiselno, da razmislite, ali niso njihove besede vsaj deloma resnične. Če ugotovite, da imajo najverjetneje prav, pa je seveda smiselno, da čim prej poiščete strokovno pomoč. Podobno kot pri drugih oblikah anksioznosti je lahko tudi tu zelo koristna kognitivno-vedenjska terapija.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×