Takoj ko so pri spletnem velikanu prepovedali vse napačne informacije v zvezi s cepivi na YouTubu, je Google naredil še en korak k demonetizaciji vsebin, ki spodbujajo lažne trditve o podnebnih spremembah.
Nič več oglaševalskega denarja za napačne informacije
Google je v objavi 7. oktobra pojasnil, da ne bo dovoljeval oglaševanja ob vsebini, ki je v nasprotju z “uveljavljenim znanstvenim soglasjem o obstoju in vzrokih podnebnih sprememb”. S to potezo bo demonetiziran tudi vsak videoposnetek na platformi YouTube v lasti Googla, ki podaja napačne informacije o podnebnih spremembah. Vsebina bo ostala vidna, vendar ustvarjalec ne bo mogel zaslužiti z ogledi ali kliki.
“To vključuje vsebine, ki se nanašajo na podnebne spremembe kot prevaro ali teorijo zarote, trditve, ki zanikajo, da dolgoročni trendi kažejo, da se podnebje segreva, in trditve, ki zavračajo, da emisije toplogrednih plinov ali človeška dejavnost prispevajo k podnebnim spremembam,” so pojasnili pri Googlu.
Nova politika za kreatorje vsebin bo začela veljati prihodnji mesec. Do te odločitve so pri Googlu prišli po posvetovanju z mnogimi “verodostojnimi viri” na področju znanosti o podnebju, vključno z znanstveniki, ki so delali na poročilih Združenih narodov IPCC o oceni podnebja.
Korak v pravo smer?
Čeprav je to korak v pravo smer, se ne zdi zgolj dobronamerno prizadevanje za zajezitev napačnih informacij in teorij zarote. Tudi nekateri veliki Googlovi oglaševalski naročniki so izrazili zaskrbljenost, da bi se njihovi oglasi lahko prikazovali ob tovrstnih vsebinah in bi jih bralci in gledalci lahko povezovali z dvomljivimi informacijami o podnebnih spremembah.
»V zadnjih letih smo neposredno slišali vse več naših oglaševalskih in založniških partnerjev, ki so izrazili zaskrbljenost glede oglasov, ki se prikazujejo ob vsebinah, ki spodbujajo netočne trditve o podnebnih spremembah. Oglaševalci preprosto ne želijo, da se njihovi oglasi prikazujejo poleg takšne vsebine. Založniki in ustvarjalci ne želijo, da se oglasi, ki promovirajo te trditve, pojavljajo na njihovih straneh ali v videoposnetkih, «piše v Googlovi objavi.
Poleg tega se je Google močno zavezal, da bo podjetje še bolj trajnostno. Tehnološki velikan je od leta 2007 ogljično nevtralen in upa, da bo prvo veliko podjetje, ki bo do leta 2030 delovalo brez ogljika, z namenom, da bo v naslednjih nekaj letih vodil vse svoje podatkovne centre o obnovljivi energiji brez ogljika.