Takoj ko so pri spletnem velikanu prepovedali vse napaฤne informacije v zvezi s cepivi na YouTubu, je Google naredil ลกe en korak k demonetizaciji vsebin, ki spodbujajo laลพne trditve o podnebnih spremembah.
Niฤ veฤ oglaลกevalskega denarja za napaฤne informacije
Google je v objavi 7. oktobra pojasnil, da ne bo dovoljeval oglaลกevanja ob vsebini, ki je v nasprotju z โuveljavljenim znanstvenim soglasjem o obstoju in vzrokih podnebnih spremembโ. S to potezo bo demonetiziran tudi vsak videoposnetek na platformi YouTube v lasti Googla, ki podaja napaฤne informacije o podnebnih spremembah. Vsebina bo ostala vidna, vendar ustvarjalec ne bo mogel zasluลพiti z ogledi ali kliki.
โTo vkljuฤuje vsebine, ki se nanaลกajo na podnebne spremembe kot prevaro ali teorijo zarote, trditve, ki zanikajo, da dolgoroฤni trendi kaลพejo, da se podnebje segreva, in trditve, ki zavraฤajo, da emisije toplogrednih plinov ali ฤloveลกka dejavnost prispevajo k podnebnim spremembam,โ so pojasnili pri Googlu.
Nova politika za kreatorje vsebin bo zaฤela veljati prihodnji mesec. Do te odloฤitve so pri Googlu priลกli po posvetovanju z mnogimi โverodostojnimi viriโ na podroฤju znanosti o podnebju, vkljuฤno z znanstveniki, ki so delali na poroฤilih Zdruลพenih narodov IPCC o oceni podnebja.
Korak v pravo smer?
ฤeprav je to korak v pravo smer, se ne zdi zgolj dobronamerno prizadevanje za zajezitev napaฤnih informacij in teorij zarote. Tudi nekateri veliki Googlovi oglaลกevalski naroฤniki so izrazili zaskrbljenost, da bi se njihovi oglasi lahko prikazovali ob tovrstnih vsebinah in bi jih bralci in gledalci lahko povezovali z dvomljivimi informacijami o podnebnih spremembah.
ยปV zadnjih letih smo neposredno sliลกali vse veฤ naลกih oglaลกevalskih in zaloลพniลกkih partnerjev, ki so izrazili zaskrbljenost glede oglasov, ki se prikazujejo ob vsebinah, ki spodbujajo netoฤne trditve o podnebnih spremembah. Oglaลกevalci preprosto ne ลพelijo, da se njihovi oglasi prikazujejo poleg takลกne vsebine. Zaloลพniki in ustvarjalci ne ลพelijo, da se oglasi, ki promovirajo te trditve, pojavljajo na njihovih straneh ali v videoposnetkih, ยซpiลกe โโv Googlovi objavi.
Poleg tega se je Google moฤno zavezal, da bo podjetje ลกe bolj trajnostno. Tehnoloลกki velikan je od leta 2007 ogljiฤno nevtralen in upa, da bo prvo veliko podjetje, ki bo do leta 2030 delovalo brez ogljika, z namenom, da bo v naslednjih nekaj letih vodil vse svoje podatkovne centre o obnovljivi energiji brez ogljika.