Nova šestletna študija raziskovalcev iz Nacionalne univerze v Singapurju kaže, da imajo starostniki, ki dvakrat tedensko uživajo gobe, manj možnosti za kognitivne okvare.

Gobe lahko izboljšajo naše mentalno zdravje

Tudi manjše porcije štejejo

Da so gobe koncentrat antioksidantov, je že znano, a raziskovalna ekipa iz Singapurja je zdaj odkrila, da imajo še bolj pozitivne učinke, kot so predvidevali. V šestletni študiji so raziskovalci ugotovili, da je pri ljudeh, starejših od 60 let, ki gobe jedo dvakrat na teden, za polovico manj verjetno (v primerjavi s tistimi, ki gobe jedo manj kot enkrat tedensko), da bodo razvili blago kognitivno okvaro, ne glede na to, katerega spola so, ali kadijo, so sladkorni bolniki, so telesno in družbeno dejavni … Eno porcijo kuhanih gob so raziskovalci opredelili s povprečno težo 150 gramov, so pa opazili, da so pozitivni rezultati opazni že pri tistih, ki pojedo tudi manjše porcije.

Raziskava je vključevala šest v Singapurju najbolj priljubljenih vrst gob, kot so na primer šitaki in bele gobe, a znanstveniki menijo, da imajo tudi druge gobe najbrž podobne pozitivne učinke na ljudi. Študija temelji na izsledkih za več kot 600 kitajskih upokojencev, starejših od 60 let, trajala je od leta 2011 do 2017, objavljena pa je bila v reviji Journal of Alzheimer’s Disease.

Gobe na jedilniku

Čudežna spojina je ergotionein

Združenje Alzheimerjevih bolnikov blage kognitivne bolezni opisuje kot rahlo, a opazno in merljivo zmanjšanje kognitivnih sposobnosti, vključno s slabšim spominom in veščinami razmišljanja. Opozarjajo tudi, da je pri osebah z blagimi kognitivnimi boleznimi prisotno večje tveganje za razvoj Alzheimerjeve bolezni ali drugih vrst demence.

Kot so že domnevali prejšnji raziskovalci pozitivnih učinkov gob, se ‘čarovnija’ skriva v posebni sestavini, prisotni v skoraj vseh gobah – ergotioneinu (ET). Dr. Irwin Cheah, raziskovalec, pravi da je ergotionein edinstvena aminokislina s protivnetnimi lastnostmi, ki pa je, vsaj zaenkrat, še ne znajo sintetizirati. »Lahko pa jo v telo vnesemo z gobami,« pravi Cheah.  

»Korelacija je presenetljiva«

Medtem ko je trenutno povezava med gobami in kognitivnim zdravjem še vedno vzročna, je njihova skupina raziskovalcev v prejšnji študiji ugotovila, da so bile ravni ergotioneinov pri udeležencih z blagimi kognitivnimi motnjami veliko nižje kot pri zdravih osebah iste starosti. Prav zato so znanstveniki pomislili, da bi pogostejše uživanje gob morda izboljšalo kognitivno zdravje.

»Ta korelacija je presenetljiva in spodbudna. Zdi se, da bi lahko splošno razpoložljiva sestavina imela neverjetno pozitiven učinek na kognitivne sposobnosti posameznika,« pravi prvi avtor raziskave, profesor Lei Feng.

Preberite tudi: Zakaj je verjetnost za Alzheimerjevo bolezen večje pri ženskah kot pri moških?