Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.
Zdravje & prehranaGlavobol po vadbi: možni vzroki in rešitve

Glavobol po vadbi: možni vzroki in rešitve

MORDA VAS ZANIMA

Glavobol po vadbi ima lahko različne vzroke, saj je znano, da so lahko glavoboli povezani z najrazličnejšimi vzroki in da nas lahko presenetijo praktično kadar koli. Zelo pogosti so na primer v obdobjih, ko smo pod hudim stresom. Vendar pa se lahko glavoboli pojavijo tudi po aktivnostih, ki so praviloma koristne za nas. Nemalo ljudi se tako spopada z glavoboli po vadbi. Imate tudi sami podobne težave? Preverite, kateri so možni vzroki zanje in kako si lahko pomagate …

Pogosta krivca za glavobol po vadbi sta povečan tlak v lobanjski votlini in dehidracija

- Oglas -

Glavobol po vadbi oziroma po intenzivnejšem telesnem naporu naj bi bil pogosto povezan s cerebrovaskularnimi nepravilnostmi, torej z motnjami, ki prizadenejo žile v naših možganih. Zaradi telesne aktivnosti se prekrvavitev pospeši, posledično pa se lahko žile v možganih pretirano razširijo. Tako se poveča tlak v lobanjski votlini, kar lahko privede do glavobola. Najpogostejši razlog za glavobole po vadbi – včasih pa že med samo vadbo – naj bi bila sicer dehidracija. Aktivnost je seveda povezana s povečanim znojenjem, zato lahko hitro izgubimo preveč vode. To lahko oteži pretok krvi, še posebej pa dotok krvi do možganov.

Izpostavljenost močnemu soncu in diabetes povečujeta nevarnost za glavobol po vadbi

Včasih je lahko glavobol, ki se pojavi po vadbi, vsaj deloma povezan tudi s sončnimi žarki. Dolgotrajnejša izpostavljenost močnim žarkom je sicer lahko problematična tudi nasploh, torej tudi takrat, ko ne telovadimo, vendar so lahko negativni učinki še posebej izraziti med vadbo. Če smo med aktivnostjo na prostem izpostavljeni žgočemu soncu, bo znojenje seveda še intenzivnejše, posledično pa bo večja tudi nevarnost za dehidracijo. Hkrati pa so lahko sončni žarki problematični že sami po sebi.

Izsledki raziskav namreč kažejo, da je lahko prav neposredna izpostavljenost soncu eden izmed povodov za glavobol po vadbi, še posebej pri malce bolj občutljivih ljudeh. Med možnimi vzroki za glavobol po vadbi pa je treba omeniti vsaj še težave s krvnim sladkorjem. Med telesno aktivnostjo se lahko namreč količina sladkorja v krvi precej zmanjša. Tako obstaja nevarnost za hipoglikemijo – še posebej pri diabetikih –, eden od simptomov pa je prav glavobol.

Najpomembnejši ukrepi za preprečevanje glavobolov po telesni aktivnosti

Vidimo torej lahko, da ni enega samega vzroka, ki bi bil kriv za pojavljanje glavobolov po vadbi. Tako morate najprej ugotoviti, kaj je tisto, kar povzroča težavo v vašem primeru. Vsekakor pa je pametno, da sledite tudi določenim splošnim napotkom, s pomočjo katerih lahko zmanjšate nevarnost za glavobole po intenzivnejši telesni aktivnosti, hkrati pa tudi za nekatere druge težave. Ker so glavoboli po vadbi, kot omenjeno, najpogosteje povezani z dehidracijo, je zelo pomembno, da skrbite za zadosten vnos tekočine – pred vadbo, med vadbo in po njej.

- Oglas -

Še posebej priporočljivi so elektrolitski napitki. Obenem se poskušajte izogibati vadbi na prostem, ko so temperature zelo visoke oziroma ko je sonce zelo močno. Zelo pomembno pa je tudi to, da pred vadbo poskrbite za ustrezno prehrano. S tem se namreč zmanjša nevarnost za pretiran padec krvnega sladkorja (za diabetike je obenem priporočljivo, da imajo med vadbo pri sebi tudi prigrizek, ki vsebuje večje količine sladkorja, saj bo ob morebitnih znakih hipoglikemije tako možno hitro ukrepanje).

Če se glavobol po vadbi pojavi kljub upoštevanju teh napotkov, se poskušajte čim bolj sprostiti. Osredotočite se na dihanje, saj lahko to pomaga spodbuditi tvorbo protivnetnih citokinov, kar je lahko med drugim zelo koristno tudi za ublažitev glavobolov. Pozitiven učinek pa ima lahko tudi masaža vratu in spodnjega dela lobanje.

Morda vas zanima tudi: Glavobol: kako ga preprečiti, še preden vas preseneti?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×