Pomen gibanja v obdobju menopavze

    V času menopavze je redno gibanje zelo pomembno. Izbira oblike gibanja mora seveda ustrezati potrebam posameznice in njenemu načinu življenja. Idealno je, če ženska kombinira aerobno vadbo, vadbo za moč in različne raztezne vaje. Z aerobno vadbo skrbimo za zdravo srce in ožilje, boljšo prekrvavitev celotnega telesa. Ta oblika vadbe prav tako odlično zmanjšuje stres in anksioznost. Vadba za moč pomaga krepiti kosti, z razteznimi vajami pa vzdržujemo gibljivost in preprečujemo različne poškodbe.

    Pri aerobni obliki vadbe naj ženske dajo prednost hitri hoji, teku, plavanju, kolesarjenju … Med aerobno vadbo se mora ženska preznojiti in zadihati. Vaje za moč naj ženska izvaja dvakrat do trikrat tedensko, za ohranjanje gibljivosti pa sta idealni izbiri joga in pilates. Ženska, ki prej ni bila aktivna, mora z vadbo začeti počasi in postopno. Če se vaš utrip pospeši že ob najmanjšem naporu, potem je to zelo nazoren pokazatelj, da niste v najboljši kondiciji.

    Gibanje v menopavzi

    Vse dobrobiti redne vadbe v obdobju menopavze

    • Redna vadba pomagala ohranjati oziroma povrniti zdrave kosti.
    • Z redno vadbo ženska ohranja zdrave reflekse in koordinacijo.
    • Zaradi redne vadbe je ženska bolj vitalna, zato ima več energije in samozavesti, posledično pa tudi večje zanimanje za spolnost.
    • Redna telesna dejavnost vpliva na dober spanec, kar je še posebej pomembno prav v obdobju menopavze, ko ima veliko žensk težave z nespečnostjo. Ženska, ki se redno giba, hitreje zaspi, njen spanec je boljši, ona pa manj utrujena.
    • Z rednim gibanjem ženska skrbi za zdravje srca in ožilja, preprečuje neprijetno zaprtje ter skrbi za krepak imunski sistem.
    • Ženske, ki so telesno dejavne, imajo manj težav z vročinskimi oblivi. Gibanje namreč pospešuje predelavo epinefrina (adrenalina), hormona, ki vpliva na dvig telesne temperature.
    • Redno gibanje tudi močno zmanjša tveganje za razvoj raka dojk. Raziskava je pokazala, da se tveganje za razvoj te vrste raka z rednim gibanjem (torej od 3 do 4 ure na teden) zmanjša za kar 37 odstotkov.
    • Redna telesna dejavnost pozitivno vpliva na razpoloženje, ne le v obdobje menopavze, ampak v čisto vseh življenjskih obdobjih. Številne ženske v menopavzi imajo zaradi pomanjkanja estrogena težave s spanjem, pestijo pa jih tudi različne razpoloženjske motnje. Na moteno spanje vplivajo vročinski oblivi, nočno potenje in bolečine v sklepih. Posledično je ženska utrujena in razdražljiva. Redno gibanje pozitivno vpliva na delovanje kognitivnih funkcij, izboljšuje razpoloženje in skrbi za več življenjske energije.
    • Redno gibanje preprečuje nalaganje neželenih kilogramov, s čimer ima v obdobju menopavze sicer težave veliko žensk. Kombinacija aerobne vadbe in vadbe za moč pospeši izgubo energijskih zalog, vpliva na ohranjanje puste mišične mase in je tako odličen način za preprečevanje kopičenja odvečnih kilogramov. Poleg tega pa so ženske, ki so redno telesno aktivne, tudi videti mlajše.
    PREBERITE TUDI:  5 živil, za katera niste vedeli, da so afrodiziak

    Sicer ni uradno potrjeno, da telesna dejavnost neposredno zmanjšuje simptome menopavze, kot so na primer vročinski oblivi in težave s spanjem. Vendar pa nekaterim ženskam redno gibanje med in po menopavzi pomaga zmanjšati stres in občutno vpliva na njihovo kakovost življenja.

    Poudarjamo, kako zelo pomembno je, da je gibanje redno ter da si postavite jasne in uresničljive oziroma dosegljive cilje (na primer 30 minut hitre hoje vsak dan). Priporočamo, da svoje cilje tudi redno spremljate, predvsem pa izberite šport, s katerim se radi ukvarjate. Le tako boste ostali resnično motivirani.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte