Poplava različnih diet – katero izbrati?

    V knjigah, revijah in na svetovnem spletu najdemo ogromno različnih diet, ki pomagajo pri izgubi odvečne telesne teže. Toda – katero izbrati? Morda vam bo pri izbiri najustreznejše v pomoč primerjava, ki so jo objavili pri britanskem časniku The Guardian.

    Dieta 5:2

    Dieta 5:2 priporoča, da se pet dni na teden prehranjujete kot običajno, dva dni v tednu pa svoj kalorijski vnos omejite na le četrtino priporočenega dnevnega vnosa. Ob teh dnevih naj bi ženske zaužile okrog 500 kalorij, moški pa 600 kalorij.

    Ali deluje?

    Raziskovalci so v eni izmed nedavnih študij pokazali, da s prehranjevanjem po dieti 5:2 izgubimo približno enako število kilogramov kot z »običajno dieto«, pri kateri pazimo na kalorije. Dieta 5:2 ugodno vpliva tudi na druge zdravstvene kazalce, denimo znižanje krvnega pritiska in ravni holesterola.

    Dieta 5:2 je dolgoročno boljša predvsem za tiste, ki hitro izgubijo motivacijo oziroma imajo težavo s sledenjem kakšnemu strožjemu prehranjevalnemu režimu. Pri dieti 5:2 je na kalorije namreč potrebno biti pozoren le dva dni v tednu.

    Diete

    Paleo dieta

    Paleo dieta posnema prehranjevanje jamskega človeka. Jedilnik je pri tej dieti bogat predvsem z mesom, sadjem, zelejavo in oreščki, izogniti pa se je treba »jedem sodobnega človeka«, kot so predelana hrana, sladkor in sol. Zagovorniki diete pravijo, da so bili naši predniki zelo vitalni in niso poznali težav, ki so danes del naše vsakdanjosti – čezmerne telesne teže, bolezni srca in ožilja, osteoporoze. Prehranjevanje po vzoru prednikov naj bi pri omenjenih težavah pomagalo.

    Ali deluje?

    Predelano hrano je s polnejšo in bolj uravnoteženo treba zamenjati predvsem zato, ker predelana hrana vsebuje veliko sladkorja, pravi raziskovalec z Univerze v Bristolu Kristian Le Vay. Velike količine sladkorja, ki jih zaužijemo, so namreč povezane z debelostjo, boleznimi srca in sladkorno boleznijo. Slede Paleo dieti naj bi zaužili tudi manj soli, vnos ogljikovih hidratov, ki jih najdemo denimo v testeninah, pa omejili.

    PREBERITE TUDI:  Razlogi, zakaj telovaditi že zjutraj

    Pri Paleo dieti se pojavljajo predvsem vprašanja, ali so bili naši predniki res tako zdravi, kot trdijo avtorji diete. Nasprotniki omenjenega prehranjevalnega režima tudi pravijo, da se je naš organizem v tisočih letih razvoja spremenil in prilagodil živilom, ki so pogosto polnila naš jedilnik.

    Tako zagovorniki kot nasprotniki paleo diete pa se strinjajo, da se je dobro izogibati sladkorju, soli in predelani hrani. Tudi oreščki naj ostanejo na našem dnevnem meniju, saj vsebujejo predvsem »dobre« maščobe.

    Dieta brez sladkorja

    Osnovno vodilo pri tem prehranjevalnem režimu je, da iz svoje prehrane izločimo vse, kar vsebuje sladkor. Na seznamu prepovedanih jedi sta poleg slaščic, sladkih pijač in s sladkorjem bogate predelane hrane še sadje in določena zelenjava.

    Hrano, bogato s sladkorjem, slede tej dieti nadomestijo jedi, bogate z beljakovinami, ter živila, ki vsebujejo veliko zdravih maščob. Avtorji diete obljubljajo, da smo s prehranjevanjem po dieti brez sladkorja dlje časa siti in da nasploh jemo manj. Pravijo še, da smo tudi bolj energični in da naša koža izgleda bolje.

    Ali deluje?

    Naše telo sladkorja vsak dan, za razliko od maščob, ogljikovih hidratov in beljakovin, za normalno delovanje ne potrebuje. Izogibanje sladkorju se zato zdi smiselno. Kot med drugim ugotavlja Robert Lustig z Univerze v Kaliforniji, je še posebej problematičen sladkor, ki ga proizvajalci dodajajo drugi, predelani hrani. V našem telesu se ta v procesu prebave v jetrih spremeni v maščobo. Maščoba, ki se nalaga v jetrih, pa lahko po Lustigovih raziskavah vodi do bolezni jeter in diabetesa.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte