Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaPoplava različnih diet – katero izbrati?

Poplava različnih diet – katero izbrati?

MORDA VAS ZANIMA

V knjigah, revijah in na svetovnem spletu najdemo ogromno različnih diet, ki pomagajo pri izgubi odvečne telesne teže. Toda – katero izbrati? Morda vam bo pri izbiri najustreznejše v pomoč primerjava, ki so jo objavili pri britanskem časniku The Guardian.

Dieta 5:2

- Oglas -

Dieta 5:2 priporoča, da se pet dni na teden prehranjujete kot običajno, dva dni v tednu pa svoj kalorijski vnos omejite na le četrtino priporočenega dnevnega vnosa. Ob teh dnevih naj bi ženske zaužile okrog 500 kalorij, moški pa 600 kalorij.

Ali deluje?

Raziskovalci so v eni izmed nedavnih študij pokazali, da s prehranjevanjem po dieti 5:2 izgubimo približno enako število kilogramov kot z »običajno dieto«, pri kateri pazimo na kalorije. Dieta 5:2 ugodno vpliva tudi na druge zdravstvene kazalce, denimo znižanje krvnega pritiska in ravni holesterola.

Dieta 5:2 je dolgoročno boljša predvsem za tiste, ki hitro izgubijo motivacijo oziroma imajo težavo s sledenjem kakšnemu strožjemu prehranjevalnemu režimu. Pri dieti 5:2 je na kalorije namreč potrebno biti pozoren le dva dni v tednu.

Diete

Paleo dieta

- Oglas -

Paleo dieta posnema prehranjevanje jamskega človeka. Jedilnik je pri tej dieti bogat predvsem z mesom, sadjem, zelejavo in oreščki, izogniti pa se je treba »jedem sodobnega človeka«, kot so predelana hrana, sladkor in sol. Zagovorniki diete pravijo, da so bili naši predniki zelo vitalni in niso poznali težav, ki so danes del naše vsakdanjosti – čezmerne telesne teže, bolezni srca in ožilja, osteoporoze. Prehranjevanje po vzoru prednikov naj bi pri omenjenih težavah pomagalo.

Ali deluje?

Predelano hrano je s polnejšo in bolj uravnoteženo treba zamenjati predvsem zato, ker predelana hrana vsebuje veliko sladkorja, pravi raziskovalec z Univerze v Bristolu Kristian Le Vay. Velike količine sladkorja, ki jih zaužijemo, so namreč povezane z debelostjo, boleznimi srca in sladkorno boleznijo. Slede Paleo dieti naj bi zaužili tudi manj soli, vnos ogljikovih hidratov, ki jih najdemo denimo v testeninah, pa omejili.

Pri Paleo dieti se pojavljajo predvsem vprašanja, ali so bili naši predniki res tako zdravi, kot trdijo avtorji diete. Nasprotniki omenjenega prehranjevalnega režima tudi pravijo, da se je naš organizem v tisočih letih razvoja spremenil in prilagodil živilom, ki so pogosto polnila naš jedilnik.

Tako zagovorniki kot nasprotniki paleo diete pa se strinjajo, da se je dobro izogibati sladkorju, soli in predelani hrani. Tudi oreščki naj ostanejo na našem dnevnem meniju, saj vsebujejo predvsem »dobre« maščobe.

Dieta brez sladkorja

Osnovno vodilo pri tem prehranjevalnem režimu je, da iz svoje prehrane izločimo vse, kar vsebuje sladkor. Na seznamu prepovedanih jedi sta poleg slaščic, sladkih pijač in s sladkorjem bogate predelane hrane še sadje in določena zelenjava.

Hrano, bogato s sladkorjem, slede tej dieti nadomestijo jedi, bogate z beljakovinami, ter živila, ki vsebujejo veliko zdravih maščob. Avtorji diete obljubljajo, da smo s prehranjevanjem po dieti brez sladkorja dlje časa siti in da nasploh jemo manj. Pravijo še, da smo tudi bolj energični in da naša koža izgleda bolje.

Ali deluje?

Naše telo sladkorja vsak dan, za razliko od maščob, ogljikovih hidratov in beljakovin, za normalno delovanje ne potrebuje. Izogibanje sladkorju se zato zdi smiselno. Kot med drugim ugotavlja Robert Lustig z Univerze v Kaliforniji, je še posebej problematičen sladkor, ki ga proizvajalci dodajajo drugi, predelani hrani. V našem telesu se ta v procesu prebave v jetrih spremeni v maščobo. Maščoba, ki se nalaga v jetrih, pa lahko po Lustigovih raziskavah vodi do bolezni jeter in diabetesa.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×