Diabetes: navade, s katerimi močno zmanjšate tveganje za bolezen

Diabetes velja za eno najbolj razširjenih kroničnih bolezni. V skrajnih primerih lahko privede celo do slepote ali odpovedi ledvic. Tako je izjemno pomembno, da čim prej začnete z določenimi ukrepi, ki poskrbijo za zmanjšanje tveganja za razvoj diabetesa. To velja še posebej v primeru, da že doživljate težave s povišanim krvnim sladkorjem. Vsekakor še ni prepozno – na določene dejavnike žal ne morete vplivati, na primer na genetiko ali na napake, ki ste jih delali v preteklosti, vendar vedno obstaja možnost za nov začetek.

Diabetes

Odpovejte se sladkorju in enostavnim ogljikovim hidratom

Z jedilnika črtajte beli sladkor ali pa poskušajte vnos vsaj močno omejiti. Podobno velja tudi za enostavne ogljikove hidrate, kamor uvrščamo predvsem različne izdelke iz bele moke. To bo preprečilo prevelika nihanja ravni sladkorja v krvi.

Vzemite si čas za telovadbo

Morda se vam zdi, da je vaš urnik preprosto preveč natrpan, da bi si vzeli čas za telesno aktivnost, vendar s tem tvegate kar nekaj zdravstvenih težav v prihodnosti. Med drugim se zaradi pomanjkanja gibanja povečuje tudi nevarnost za diabetes. Zmerno intenzivna telovadba namreč povečuje občutljivost celic na inzulin.

Pijte predvsem vodo

Pogosto posegate po sladkih pijačah? Verjetno veste, da to ni najboljše za vaše zdravje. Pri tej navadi obstaja še posebej visoka nevarnost za diabetes, zato poskušajte sladke pijače zamenjati z vodo ali vsaj z nesladkanimi čaji.

Jejte več manjših obrokov dnevno

Če veste, da obstaja pri vas zaradi genetskih dejavnikov povečano tveganje za diabetes, je zelo pomembno tudi, da hrano, ki jo zaužijete čez dan, enakomerno razporedite. Namesto enega ali dveh velikih obrokov si raje privoščite več manjših.

PREBERITE TUDI:  Zdravilne rastline, ki pomagajo zniževati povišan sladkor v krvi

Uživajte veliko vlaknin

Zadosten vnos vlaknin je zelo pomemben za naše zdravje. Pomaga pri boljši prebavi, lažjem vzdrževanju zdrave telesne teže ter pri preprečevanju bolezni srca in ožilja. Poleg tega pa so vlaknine zelo koristne tudi za preprečevanje sladkorne bolezni.

Poskrbite za dovolj vitamina D

Raziskave kažejo, da je vitamin D zelo pomemben tudi za vzdrževanje normalne ravni sladkorja v krvi. Diabetes se pogosto pojavi prav pri ljudeh, pri katerih je mogoče zaznati pomanjkanje omenjenega vitamina.

Pomagajte si z zelišči in začimbami

Za preprečevanje sladkorne bolezni je lahko zelo koristno tudi redno uživanje določenih zelišč in začimb. Osredotočita se predvsem na tista, ki vsebujejo kurkumin ali berberin, na krvni sladkor pa ima zelo pozitiven vpliv tudi cimet.