Danes lahko izbiramo med najrazličnejšimi prehranskimi dopolnili. To je po eni strani pozitivno, vendar številni ljudje ne vedo, kaj v resnici potrebujejo in kdaj lahko prehranska dopolnila povzročijo več škode kot koristi. Namesto da kupujete vsa prehranska dopolnila, ki vam pridejo pod roke, je pametno, da se za hip ustavite in razmislite o različnih dejavnikih. Tako boste lažje naredili premišljen izbor.

Prehranska dopolnila

Razmislite, kaj so v resnici vaši cilji

Preden se odločite za jemanje novega prehranskega dopolnila, dobro razmislite, kaj želite s tem doseči. Ko boste imeli jasno opredeljene cilje, boste lahko skrčili nabor na tista zares najpomembnejša dopolnila. Imejte v mislih, da je tudi tu precej pomembnejša kvaliteta kot kvantiteta.

Najboljši prvi korak je analiza krvi

Mnogi ljudje se odločijo za uživanje prehranskih dopolnil, ker sumijo, da jim primanjkuje določenih hranilnih snovi. Čeprav lahko opažate tipične znake pomanjkanja, so to še vedno zgolj špekulacije, dokler se ne izvede analiza krvi in pridobi krvna slika.

Vsaj teden dni natančno spremljajte svojo prehrano

Priporočamo vam, da si pri ugotavljanju, katera prehranska dopolnila so smiselna za vas, pomagate tudi z aplikacijami, ki so nam danes na voljo. V mislih imamo aplikacije, ki vam omogočajo natančno spremljanje vnosa posameznih hranilnih snovi. Ti podatki vam bodo pomagali ugotoviti, katera živila je smiselno dodati prehrani – in katerih živil morda zaužijete preveč. Preden posežemo po prehranskih dopolnilih, je namreč vedno smiselno poskusiti s spremembo prehrane. Ta je navsezadnje najboljše zdravilo. Še tako kakovostna dopolnila ne morejo nadomestiti uravnotežene prehrane.

Preberite tudi: Prehranska dopolnila, ki jih ni dobro jemati hkrati

Naše telo ne more izločiti presežka določenih vitaminov

Morda imate občutek, da je vseeno bolje, da v telo vnesete prevelike količine določenih snovi, kot pa da bi prišlo do pomanjkanja. Drži sicer, da lahko telo z urinom izloči presežke določenih vitaminov. To velja predvsem za tiste, ki so topni v vodi, npr. za vitamine iz skupine B in za vitamin C. Po drugi strani pa so lahko problematične prevelike količine vitaminov A, D, E in K, torej v maščobi topnih vitaminov, ki se jih telo ne more znebiti tako enostavno kot vodotopnih. Podobno velja tudi za določene minerale (npr. za selen in železo). Prevelike količine selena v telesu lahko vodijo do čezmernega izpadanja las, kronične utrujenosti in bolečin v sklepih, preveč železa pa povečuje tveganje za vnetja. Tako morate biti tu previdni, da je odmerek zares prilagojen vašim potrebam.

Kontraindikacije med zdravili in prehranskimi dopolnili

Pred začetkom jemanja katerega koli prehranskega dopolnila pa se je vedno dobro posvetovati tudi zdravnikom, predvsem zaradi možnih kontraindikacij z določenimi zdravili. Problematične so lahko npr. kombinacije koencima Q10 in zdravil za diabetes, betablokatorjev ali zdravil proti krvnim strdkom. Če jemljete zdravila za ščitnico, pa vsaj 3 ure po tem, ko ste jih vzeli, ne bi smeli zaužiti kalcija ali železa.