Mnogi ljudje si pomagajo s prehranskimi dopolnili, da bi svojemu telesu zagotovili zadostno količino vitaminov, mineralov in drugih pomembnih snovi. Nekateri posegajo po prehranskih dopolnilih preventivno, da bi zmanjšali tveganje za določene težave. Spet drugi si z njimi pomagajo pri lajšanju simptomov, ki so se že pojavili. Vsekakor je treba poudariti, da bi morala biti osnova vedno uravnotežena prehrana, vendar pa lahko v določenih situacijah pozitivno vplivajo tudi nekatera prehranska dopolnila. A le v primeru, da veste, kako in kdaj jih je najbolje jemati. Določene kombinacije namreč niso najboljše …

Prehranska dopolnila

Magnezij in kalcij

Strokovnjaki menijo, da ni najbolje hkrati jemati dveh različnih vrst mineralov, kot sta na primer magnezij in kalcij. Med minerali lahko namreč pride do nekakšnega »tekmovanja«, kar zmanjša absorpcijo obeh snovi. Za najboljši učinek je tako priporočljivo, da po zaužitju enega izmed mineralov počakate vsaj dve uri, preden posežete po drugem prehranskem dopolnilu.

Cink in baker

Cink zagotovo sodi med najpomembnejše minerale za naše telo. Med drugim pomaga tudi pri krepitvi imunskega sistema. Tako ni presenetljivo, da po prehranskih dopolnilih na osnovi cinka posega ogromno ljudi. Vendar pa morate pri tem paziti, da se izognete istočasnemu jemanju cinka in bakra. Cink lahko namreč oslabi absorpcijo bakra. Tudi nasploh velja, da lahko prevelike doze cinka zmanjšajo zaloge bakra v telesu, zato morate biti previdni, da ujamete zlato sredino.

Železo in zeleni čaj

Številnim posameznikom primanjkuje železa, kar pomeni moteno oskrbo celic s kisikom. Tako si poskušajo pomagati s prehranskimi dopolnili. Tudi v tem primeru pa morate biti pozorni na to, da hkrati ne uživati dopolnil, ki bi lahko zmanjšala absorpcijo železa. Problematična naj bi bila predvsem tista, ki vsebujejo izvleček zelenega čaja. Zaužijte jih vsaj nekaj ur kasneje po tistem, ko ste vzeli železo. Seveda pa lahko po drugi strani absorpcijo železa močno izboljša vitamin C. Vse kombinacije torej niso problematične, ampak povsem nasprotno, celo zelo koristne.

Niacin in rdeči kvasni riž

Tako niacin, znan tudi kot vitamin B3, kot rdeči kvasni riž naj bi delovala podobno. Pomagala naj bi namreč pri uravnavanju krvnega sladkorja. Vendar pa se morate odločiti za eno ali drugo snov. Kombinacija niacina in rdečega kvasnega riža v prehranskih dopolnilih naj bi bila namreč škodljiva za jetra.

Vitamini, ki so topni v maščobi

Odsvetuje pa se tudi istočasno uživanje vitaminov, ki so topni v maščobah. V to skupino spadajo vitamini A, D, E in K. Hkratno zaužitje lahko namreč zmanjša absorpcijo posameznega vitamina. Tako se je načeloma bolje izogniti multivitaminskih pripravkom in kupiti vsak vitamin posebej.