Vitamini in minerali kot pomoč pri ADHD

Nova študija je postregla z zanimivimi ugotovitvami, povezanimi z motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD) pri otrocih.

Oči – to nam lahko povedo o našem zdravju

Oči lahko razkrijejo ogromno o našem zdravju. Z napredkom sodobne tehnologije so se tako odprle zanimive možnosti neinvazivnih diagnostičnih metod.

Poletni horoskop 2022

Kaj si lahko obetate od tokratnega poletja? Vam bodo zvezde naklonjene ali se morate pripraviti na specifične izzive? Odgovori vas čakajo v poletnem horoskopu 2022 …

Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?
Zdravje & prehranaAjurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

MORDA VAS ZANIMA

Ajurveda je starodavni sistem zdravilstva, ki izvira s področja današnje Indije. Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo. Gre torej za holistični pristop, ki dojema človeka kot celostno bitje, katerega zdravje ni odvisno samo od telesnega vidika v ožjem smislu. V ajurvedski praksi lahko tako najdemo tudi kar nekaj odličnih nasvetov za izboljšanje duševnega zdravja. Za naš um naj bi bili še posebej pomembni trije kanali: pranavaha, rasavaha in manovaha

Pranavaha: izogibajte se zelo močnim vonjem oz. kemikalijam in izkoristite moč dihalnih vaj

- Oglas -

Pranavaha oziroma dihalna pot je kanal, ki je, kot je mogoče razbrati že iz poimenovanja, povezan predvsem z našimi pljuči oziroma z dihali. V skladu z ajurvedo naj bi bila v ozadju težav z duševnim zdravjem pogosto prav blokada pranavahe. Odprava težav, povezanih s tem kanalom, vam lahko torej pomaga do boljšega duševnega zdravja. Pri tem si lahko pomagate z različnimi pristopi oziroma ukrepi. Za pranavaho naj bi bilo zelo koristno izogibanje zelo intenzivnim, umetnim vonjem. Čeprav se zdi povezava nekoliko nelogična, je lahko torej za vaše duševno zdravje dobro, da se odpoveste uporabi kupljenih osvežilcev zraka, nekakovostnih parfumov, agresivnih dezodorantov in podobnih izdelkov. Pranavahi in s tem vašemu duševnemu zdravju pa lahko koristi tudi bolj čuječno, umirjeno dihanje, zato se priporoča redno izvajanje dihalnih vaj.

Ajurveda

Rasavaha: odkrijte prednosti redne samomasaže in življenja v sedanjem trenutku

Drugi kanal, ki ga je smiselno zaceliti, če želite izboljšati svoje duševno zdravje, se imenuje rasavaha. Gre za kanal, po katerem se pretakajo pomembne telesne tekočine, vključno s plazmo. Zastoji teh tekočin naj bi med drugim pomenili tudi povečano nevarnost za najrazličnejše težave, povezane z duševnim zdravjem. Nujno je torej, da poskrbite za čim bolj neoviran pretok. Na telesni ravni boste to najlažje storili s samomasažo, ki je v ajurvedski praksi znana kot abhyanga. Priporoča se redna, najbolje vsakodnevna samomasaža, ki naj bi bila med drugim zelo koristna za razstrupljanje telesa. Za rasavaho pa morate poskrbeti tudi na »energetski ravni«. Eden od najboljših ukrepov za energetsko obnovo tega kanala naj bi bilo usmerjanje pozornosti k tukaj in zdaj. Vsaj občasno se poskušajte ustaviti in ozreti okoli sebe. Pomislite, za kaj vse ste lahko hvaležni. Namesto da vaše misli stalno uhajajo k prihodnosti – bližnji ali malce bolj oddaljeni – poskušajte torej zares užiti sedanji trenutek. Morebitni depresivni občutki bodo tako precej manj intenzivni, podobno pa velja tudi za tesnobo.

Manovaha: pomagajte si s pomirjajočimi zelišči in z redno meditacijo

Strokovnjaki za tradicionalno ajurvedsko zdravilstvo so prepričani, da naj bi bilo naše duševno zdravje močno odvisno tudi od kanala, imenovanega manovaha. Ta kanal naj bi bil pravzaprav še posebej pomemben, saj je neposredno povezan z našimi možgani oziroma umom. Za odpravo težav, povezanih s tem kanalom, ki lahko privedejo do slabšega duševnega zdravja, se priporoča uporaba zelišč, kot je ašvaganda. Ašvaganda spada med t. i. adaptogene rastline, kar pomeni, da je zelo koristna za blaženje negativnih vplivov stresa oziroma za lažjo pomiritev. Ni seveda nujno, da se zanašate samo na zelišča, ki so značilna za ajurvedsko zdravilstvo. Pomagate si lahko na primer tudi z meto, baldrijanom, kamilico in drugimi rastlinami s pomirjajočimi učinki, ki so bolj značilne za naše kraje. Energetsko podporo manovahi pa lahko zagotovite z redno meditacijo. Začnite počasi: sprva zadostuje zgolj nekaj minut dnevno. Če vaše misli nenehno uhajajo drugam, ne obupajte prehitro. S pomočjo vaje bo postalo meditiranje bistveno lažje.

Preberite tudi: Ajurvedski zdravnik dr. Rajat Sharma: Kako nam ajurveda lahko pomaga do zdravja?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×