Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehrana3 zelena pravila za prehranjevanje na poti

3 zelena pravila za prehranjevanje na poti

MORDA VAS ZANIMA

Čas počitnikovanja je na vrhuncu, a preden se zleknemo na težko pričakovano plažo ali osvojimo svoj najljubši vrh, nas do tja običajno čaka še daljša vožnja. Izjemno pomembno je, da ne zanemarjamo pomena zdravega prehranjevanja na poti, saj smo tako bolj osredotočeni na vožnjo, ne porušimo presnovnega ritma in ne šokiramo telesa po nepotrebnem, saj si vsi želimo, da letni dopust preživimo zdravi in polni energije. Preverite tri zlata pravila, ki bodo pripomogla, da boste tudi na poti zvesti zdravemu načinu prehranjevanja.

Ne zagrešite ogromne napake in se prehranjevanja nikar ne lotite kar v svojem avtomobilu.

1. Recite ne stari in pakirani hrani

- Oglas -

Ko pomislimo na prehrano na poti, je za marsikoga prva misel hitra ali lepo zapakirana hrana, ki ima po možnosti večdnevni rok trajanja. Dlje kot je hrana uporabna, večja verjetnost je, da vsebuje nezaželene snovi, kot so umetni ojačevalci okusa in arome, ki našemu telesu ne delajo prav nobene usluge.  Na potovanju zaradi slabe organizacije nikar ne podlezite željam po nezdravi, slabo in hitro pripravljeni hrani, po kateri se boste že čez kratek čas počutili razdražene, utrujene, napihnjene in brez energije. Vedno izbirajte sveže, na licu mesta pripravljene obroke, pa naj bodo to sendviči,  sadni ali zelenjavni sokovi ali pa celotno kosilo in se izogibajte predpakirani hrani z dolgim rokom trajanja. Poskrbite tudi za dovolj popite tekočine, pri tem pa se izognite ustekleničenim sladkim pijačam in raje posezite po pitni vodi ali zeliščnemu čaju.

2. Ne jejte v avtomobilu

Ne zagrešite ogromne napake in se prehranjevanja nikar ne lotite kar v prevoznem sredstvu. Najpomembnejše pravilo zdravega prehranjevanja je osredotočenost na hrano, ki jo uživamo. Za prehranjevanje si je treba vzeti čas tudi med potjo, zato nikar ne hlastajte po hrani v avtomobilu. Ustavite se na kakšnem temu namenjenem počivališču in v miru uživajte v svojem obroku. Tako boste količinsko pojedli manj in hrano dejansko okusili. Koliko postankov boste naredili, je seveda odvisno od časa vožnje, a priporočeno je, da se ustavite vsaj vsake tri ure in pojeste manjši obrok ter se tako izognete prenajedanju. Predah od vožnje, v katerem ne pozabite pretegniti svojega telesa, bo dobro del tudi vaši osredotočenosti in prispeval k bolj varni vožnji.

V Marché-jevih restavracijah in bistrojih na počivališčih ponujajo široko paleto sveže in zdrave hrane. Gostom ponujajo sezonske izdelke z regionalnih kmetij.

3. Načrtujte postanke

Vsekakor je ob daljših vožnjah smiselno vnaprej načrtovati  svoje postanke. Že doma preverite, katera postajališča ponujajo tudi svežo, naravno in zdravo ponudbo hrane. Če je  vaše potovanje dolgo, ne pozabite na vsaj en topel obrok, saj je bolje, da si vzamete čas za konkretno kosilo, ki pa naj bo prav tako sveže iz lokalnih sestavin, pripravljeno na zdrav način in obogateno z zelenjavo in sadjem. Če ne gre drugače, za svojo dozo vitaminov in mineralov poskrbite vsaj s sveže pripravljenim smutijem, a tudi tu bodite pazljivi, da so uporabljena živila res sveža, da mu ne dodajajo sladkorja, najboljše pa je posegati po zelenjavnih smutijih, saj ti, če ne vsebujejo sladkega sadja, ne povzročijo tako močnega nihanja krvnega sladkorja.

Bodite pripravljeni

Kljub trem pravilom se lahko zgodi, da nepričakovano ali pričakovano obstojite v prometnem zamašku. Takrat je pomembna predvsem tekočina, tako da se na pot nikoli ne odpravite brez zadostne količine tekočine, ki naj vam bo vedno na dosegu roke. Za pomoč v takšnih situacijah pa imejte s seboj tudi prigrizke, ki vas bodo napolnili s hranili in svežo energijo. Takšen primer so denimo mandlji, surova zelenjava (paradižnik, korenček), jogurt, jagodičevje, sveže ali suho sadje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×