0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Osebna rast15 idej za popolno jutranjo rutino

15 idej za popolno jutranjo rutino

MORDA VAS ZANIMA

Spadate med večne zaspance, ki poskušajo zjutraj vedno zavlačevati z vstajanjem iz postelje? Spanec je vsekakor zelo pomemben, vendar pa pretirano zanašanje na funkcijo dremeža na telefonu in zbujanje praktično zadnjo minuto zagotovo ne predstavljata najboljšega temelja za uspešen dan. Zagotovo namreč drži tista stara misel, da se po jutru dan pozna.

- Oglas -

Če so vaša jutra pogosto kaotična in polna hitenja, ker vstajate mnogo prepozno, so najverjetneje takšni tudi vaši dnevi. Po drugi strani pa lahko umirjena jutranja rutina pripomore k zbistritvi vaših misli in vas pripravi na resnično uspešen dan. Če nimate prave motivacije za to, da bi začeli vstajati malce bolj zgodaj – kar seveda pomeni tudi to, da se bo treba v posteljo odpraviti nekoliko prej kot običajno –, vam ponujamo kar 15 idej za aktivnosti, ki jih lahko izvajate zjutraj. V mnogih primerih gre za aktivnosti, ki so del jutranje rutine številnih uspešnih ljudi. Seveda je nemogoče, da bi v svojo rutino vključili prav vse, vendar pa lahko med našimi predlogi izberete tiste, ki vas še posebno pritegnejo – in nato iz njih sestavite jutranjo rutino, ki bo zares idealna za vas in ki vam bo zjutraj dala moč za to, da vstanete vsaj malce prej, kot bi bilo nujno.

1. Določite tri najpomembnejše cilje za dan, ki je pred vami

Zjutraj, ko so vaše misli še povsem sveže, je idealen čas za razmislek o tem, kaj pričakujete od dneva, ki je pred vami. Če boste vstali dovolj zgodaj, si boste verjetno brez težav vzeli nekaj minut za to, da določite najpomembnejše cilje (priporočamo, da se omejite na tri). Pri tem ne razmišljajte o tem, kaj od vas pričakujejo drugi, ampak se vprašajte, kaj je tisto, kar je pomembno za vas. Nato zapišite te tri cilje in imejte listek ves dan pri sebi.

2. Razmislite o svojih dolgoročnih ciljih

Seveda pa jutro ni idealno le za razmislek o kratkoročnih oziroma dnevnih ciljih, ampak tudi za evalvacijo napredka, povezanega z dolgoročnejšimi cilji. Razmislite, kaj lahko storite danes, da se še za korak približate določenemu dosežku. Če boste imeli čez dan v mislih večje cilje, bodo tudi tista najbolj mukotrpna ali dolgočasna opravila verjetno precej znosnejša, saj boste vedeli, da vas bodo prej ali slej privedla do nečesa boljšega.

- Oglas -

3. Zbudite telo in um s pomočjo hladne prhe

Hladna prha »na tešče«? Zakaj pa ne! Mnogi izjemno uspešni ljudje najraje začnejo dan prav s hladno prho. Še več: marsikdo izmed njih je prepričan, da so njegovi uspehi neločljivo povezani z jutranjim prhanjem s hladno vodo. Ne le da vas lahko ta zbudi in zbistri vaše misli, ampak je to tudi odličen trening za krepitev discipline in volje, kar je seveda nekaj, kar vam lahko pride zelo prav pri številnih izzivih, s katerimi se srečujete vsak dan.

jutro

4. Poskrbite za sobne rastline

Kratek sprehod v naravo je zagotovo nekaj najboljšega, kar lahko vključite v svojo jutranjo rutino. A če zjutraj nimate dovolj časa za to, lahko tudi malce pogoljufate, in sicer tako, da nekaj minut namenite skrbi za svoje sobne rastline. Pogled na zelenje je izjemno pomirjajoč, hkrati pa vas bo to napolnilo z optimizmom. Tudi če se niste zbudili najboljše volje, boste tako v dan, ki je pred vami, zakorakali z bolj pozitivno naravnanostjo.

5. Vzemite si čas za rekreacijo

Razlog, zaradi katerega je jutranja telovadba še posebno dobra izbira, se ne skriva samo v tem, da lahko prav zjutraj porabimo največ kalorij. Če boste dan začeli s telovadbo, vam bo to pognalo kri po žilah in vam pomagalo pri tem, da boste bolj budni. Nič hudega, če nimate veliko časa. Že nekaj minut vadbe je bolje kot nič. Namesto zahtevnejše oziroma intenzivnejše vadbe lahko izvedete tudi nekaj razteznih vaj, pri tem pa lahko po želji uporabite še penasti masažni valj. Dober začetek dneva zagotovljen!

6. Izogibajte se telefonu in drugim elektronskim napravam

Popolno jutro ni odvisno samo od tega, kaj počnemo, ampak tudi od tistega, česar ne. Ena največjih napak, ki jih lahko naredite, je brskanje po telefonu, takoj ko se zbudite. Naj bodo jutra čim bolj mirna, elektronske naprave pa prihranite za malce pozneje (če se trenutno zbujate s pomočjo telefona, vam priporočamo, da si priskrbite klasično budilko). Se vam zdi, da ne morete preživeti jutra brez telefona, saj bi tako zamudili preveč? Naj vam zaupamo, da se mnogi zelo uspešni ljudje izogibajo telefonu vsaj prvih 30–60 minut po zbujanju. Brez skrbi torej: svet bo počakal, zato ni razloga, da si uničujete jutra s paničnim preverjanjem telefona.

- Oglas -

7. Dodajte nov zapis v svoj dnevnik

Jutranje pisanje dnevnika ima lahko izjemen terapevtski učinek. Že nekaj vrstic lahko pomaga pri tem, da se zazdijo problemi mnogo manjši oziroma lažje obvladljivi. Tako boste dan začeli manj obremenjeni in bolj samozavestni.

8. Ustvarite posnetek za videodnevnik

Kaj pa če tistega, kar doživljate, ne znate najbolje izraziti v pisni obliki? Svetujemo vam, da preizkusite alternativno obliko dnevnika. Zjutraj posnemite kratek video, ki je lahko sestavljen iz povsem naključnih utrinkov. Tudi to bo pripomoglo k temu, da boste manj obremenjeni s tistim, kar vas tare trenutno, hkrati pa boste tako ustvarjali nekakšen dokumentarec o svojem življenju. Zagotovo boste čez leta zagotovo z zanimanjem pogledali te posnetke in obudili spomin na specifična obdobja.

9. Razvajajte se s svojim najljubšim zajtrkom

Zgodnejše vstajanje se splača že zgolj zato, ker imate tako več časa za zajtrk. Namesto da v naglici vase zmečete tisto, kar vam pride najprej pod roke, si vzemite čas za malce bolj poseben zajtrk, ki ga pojejte počasi in v miru. Dan boste tako začeli zadovoljnejši, hkrati pa s tem zmanjšate možnosti za prenajedanje in nezdrave prigrizke zaradi nenadnih napadov lakote, ki so posledica kilavega zajtrka.

10. Zapišite 10 idej, povezanih z različnimi področji

Izkoristite svežino misli, ki je običajno največja prav zjutraj. Poskusite se domisliti desetih idej za napredek pri različnih projektih. Čeprav se zdijo trenutno še povsem neizvedljive, jih zapišite. Zagotovo bo prišel prej ali slej čas, ko vam bo prišel ta zvezek jutranjih idej zelo prav.

11. Rešite miselno uganko

Poleg razgibavanja telesa je zjutraj zelo dobrodošlo tudi razgibavanje možganov. Ko bo prišel čas, da se izkažejo, bodo tako že dobro ogreti. V jutranjo rutino je zato priporočljivo vključiti tudi reševanje miselne uganke ali križanke.

Jutranja telovadba

12. Napišite sporočilo ali pismo za nekoga, ki vam veliko pomeni

Vam čez dan pogosto zmanjkuje časa za preverjanje, kaj se dogaja z ljudmi, ki vam veliko pomenijo? Če boste vstajali malce bolj zgodaj, lahko to naredite zjutraj. Izberite osebo, s katero zaradi obveznosti in pomanjkanja časa niste več tako povezani, kot ste bili včasih. To je lahko celo oseba, ki jo morda videvate zelo pogosto, vendar je postal zaradi naglice vajin odnos nekoliko bolj površinski, kot bi želeli. Napišite ji elektronsko sporočilo ali pismo, v katerem poskušajte biti bolj osebni. Če boste svoja jutra večkrat izkoristili za tovrstna obnavljanja stikov, bodo postopoma vaše vezi z drugimi ljudmi precej tesnejše, kar je za večino ena izmed osnov srečnega življenja.

13. Uživajte v dobri knjigi

Strastni bralci – ali tisti, ki bi to želeli postati – lahko jutranji mir seveda izkoristite tudi za branje. Strani se bodo postopoma seštevale in v enem letu boste tako prebrali zajetno število knjig, četudi se vam morda trenutno zdi, da nimate časa za branje.

14. Začnite se učiti nečesa novega

Nikoli nismo prestari za učenje. Če vam čez dan zmanjkuje časa za usvajanje novih znanj in spretnosti, so jutra idealen čas za tovrstne aktivnosti, saj takrat običajno nismo izpostavljeni stalnim dražljajem. Podobno kot pri branju se tudi tu že krajši intervali učenja postopoma sestavijo v nekaj večjega. Pomembno je torej, da se otresete prepričanja, da na primer 10 ali 15 minut učenja na dan ne pomeni nič. Napredek običajno ni povezan s tem, koliko časa lahko učenju posvetimo naenkrat, ampak predvsem s konsistentnostjo – torej s tem, da učenje poteka redno, če je le mogoče, vsak dan.

15. Meditirajte

Morda celo najboljša jutranja aktivnost pa je pravzaprav nekakšna antiaktivnost. Govorimo seveda o meditaciji, ki ima številne pozitivne učinke. Med drugim vam lahko pomaga pri tem, da ste bolj osredotočeni na tukaj in zdaj, hkrati pa se ljudje, ki redno meditirajo, lažje uprejo zelo čustvenemu odzivanju na stvari, ki na dolgi rok v resnici niso pretirano pomembne. Meditacija je lahko tako odlična priprava na dan, ki je pred vami. Četudi so vaši dnevi pogosto precej stresni, bo negativni vpliv stresa precej manj opazen, če boste v svoji jutranji rutini rezervirali vsaj nekaj minut za meditiranje.

NAJNOVEJŠE