Zdravje & prehrana10 naravnih metod in pripravkov za ublažitev glavobola

10 naravnih metod in pripravkov za ublažitev glavobola

MORDA VAS ZANIMA

Glavobol nas lahko povsem ohromi. Že relativno blaga bolečina onemogoči izvajanje najrazličnejših nalog, ki so praktično neizogiben del vsakdana. Večina ljudi zato takrat, ko jih preseneti glavobol, precej hitro poseže po aspirinu ali podobnih protibolečinskih sredstvih, ki sicer poskrbijo za to, da postane bolečina bistveno znosnejša – ali da celo izgine – toda če protibolečinska sredstva uporabljate prepogosto, boste za enak učinek postopoma potrebovali vedno večje odmerke. Poleg tega pa se lahko pojavijo neprijetni stranski učinki. Če bolečina ni prehuda, je zato vsekakor smiselno, da daste najprej priložnost naravnim pripravkom in metodam.

1. Beli vratič

- Oglas -

Beli vratič (Tanacetum parthenium) velja za eno od najučinkovitejših rastlin za naravno lajšanje glavobolov. Še posebej koristen je kot pomoč pri migrenah, ki so običajno posledica začasne razširitve žil v možganih (bolečina se pojavi zaradi pritiska žil na živce). Beli vratič lahko pripomore k zožitvi žil, posledično pa k ublažitvi bolečine. Poleg tega lahko v belem vratiču najdemo snov, imenovano partenolid. Učinek te snovi je zelo podoben učinku aspirina, le da praviloma ni nevarnosti za nezaželene stranske učinke.

2. Parne inhalacije z jabolčnim kisom

Vzroki za učinkovitost te metode niso povsem jasni, toda na podlagi anekdotičnih dokazov je mogoče skleniti, da gre za metodo, ki ji je vsekakor vredno dati priložnost, saj so številni ljudje občutili njene pozitivne učinke. V posodo nalijte jabolčni kis, nato pa prilijte vrelo vodo. Nagnite se nad paro in glavo prekrijte z brisačo. Počasi vdihujte in izdihujte.

3. Kapsaicin

Kapsaicin, najpomembnejša snov v kajenskem popru, je izjemno učinkovit pri blaženju bolečin in vnetij. Blokira namreč delovanje ene od najpomembnejših snovi, ki so neposredno povezane z občutenjem bolečine. Potrebujete približno 120 mililitrov tople vode, ki ji dodajte ½ žličke kajenskega popra. Dobro premešajte in v mešanico potopite konico vatirane palčke. S palčko nato nežno podrgnite ob robu nosnic. Pekoč občutek je znak, da je začel kapsaicin delovati.

4. Izogibajte se mononatrijevemu glutaminatu

Raziskovalci so odkrili korelacijo med glavoboli in uživanjem jedi, ki vsebujejo mononatrijev glutaminat. Gre za snov, ki se uporablja kot ojačevalec okusa. Če se pogosto spopadate z glavoboli, se je torej smiselno izogibati mononatrijevemu glutaminatu, ki je tudi sicer vse prej kot koristen za zdravje.

5. Mazilo z eteričnim oljem mete

- Oglas -

Potrebujete osnovno rastlinsko olje ali maslo, na primer kokosovo, ki mu dodajte nekaj kapljic eteričnega olja mete. Dobljeno mazilo uporabite za masažo območja senc. Mazilo poskrbi za prijeten hladilni učinek in za ublažitev bolečine.

6. Ne pretiravajte s čokolado

Podoben učinek kot mononatrijev glutaminat ima lahko tudi čokolada. Nemalo ljudi je namreč opazilo, da jih glavoboli pogosto presenetijo kmalu po uživanju čokolade. Čeprav lahko v temni čokoladi najdemo snovi, ki so koristne za zdravje, na žalost ni najbolj priporočljiva za osebe, ki so nagnjene k pogostim glavobolom.

7. Vizualizacija

Zaprite oči in si predstavljajte pomirjajočo pokrajino, na primer neobljudeno območje v bližini gorskega jezera. Občutite prijeten hlad na koži in si zamišljajte, da vdihujete čist gorski zrak. Ne podcenjujte vpliva, ki ga imajo lahko vaše misli; tovrstne vizualizacije so zelo učinkovita pomoč pri spopadanju z najrazličnejšimi težavami, vključno z glavoboli.

8. Repuh

Med rastlinami, ki so koristne za lajšanje glavobola, se pogosto omenja tudi repuh. Pozitivni učinki naj bi bili povezani s protivnetnimi učinkovinami v repuhu, pa tudi s snovmi, ki učinkujejo kot naravni betablokatorji. Največjo koncentracijo snovi, ki lahko pomagajo pri spopadanju z glavoboli, najdemo v koreninah rastline.

9. Raztezne vaje in sproščanje ramen

Zelo učinkovita pomoč pri glavobolih so lahko tudi preproste raztezne vaje. Glavoboli so namreč pogosto povezani z zakrčenostjo telesa. Če nimate dovolj prostora za raztezne vaje, se osredotočite samo na sproščanje ramen. V tem delu telesa je napetost pogosto še posebej intenzivna, kar lahko seveda poveča tveganje za glavobole.

10. Povečajte vnos tekočine

Pogosto spregledamo najbolj očitne možnosti … Ne pozabite, da je eden od glavnih vzrokov za glavobole dehidracija. Če vas muči glavobol, bi moral biti zato eden od prvih ukrepov povečanje vnosa tekočine.

Preberite tudi:

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×