Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehranaŽivila, ki krepijo srce

Živila, ki krepijo srce

MORDA VAS ZANIMA

Zaradi bolezni, ki so povezane z delovanjem srca, umre veliko ljudi, zato pogosteje posegajmo po živilih, ki krepijo njegovo delovanje. Mednje gotovo lahko štejemo sadje in zelenjavo, ki bi se na našem jedilniku morala pojavljati večkrat na dan. Sadju in zelenjavi dodajmo še stročnice in žitarice, pa bosta krvni sladkor in holesterol uravnana, srce pa bolj zdravo.

- Oglas -

Za dobro delovanje srca priporočajo naslednje tri sestavine: kalij, natrij in vlaknine, seveda pa se je treba ob tem izogibati škodljivim maščobam in holesterolu.

Špinača in paradižnik

Oves

To žito je bogato z vlakninami, ki v našem telesu delujejo kot obrambni mehanizem, odpravljajo odvečni holesterol in prebavnih poti in mu preprečujejo, da bi vstopil v krvni obtok, kjer se sicer nalaga. Nedavna raziskava, ki so jo izvedli pri 4000 ljudeh, ki so preživeli srčni napad, je pokazala, da uživanje vlaknin zmanjšuje tveganje za nastanek srčnega napada za kar 35 odstotkov. Zakaj bi oves torej uporabljali le za prehrano domačih živali, kot je to v navadi? Poskusite ga vključiti v svoj jedilnik, lahko že za zajtrk: skodelica ovsa, čajna žlička lanenih semen in skodelica svežega jagodičevja je prava zakladnica vlaknin.

Črn fižol

Ne le, da je bogat z vlakninami, ki so dobre za srce, ampak vsebujejo tudi veliko antioksidantov, ki ščitijo celice, še posebej tiste, ki sestavljajo stene arterij. V črnem fižolu najdemo tudi veliko drugih hranil, na primer folate, železo in magnezij, ki so prijazni do srca, ljudje, ki črni fižol redno uživajo, pa si lahko že v nekaj tednih uspešno zmanjšajo raven škodljivega holesterola, pravijo strokovnjaki. V črnem fižolu so tudi beljakovine, lahko pa uživate posušenega, konzerviranega in seveda svežega.

Paradižnik

- Oglas -

Paradižnik vsebuje veliko kalija, ki skupaj z natrijem uravnava pretok krvi in znižuje krvni tlak. Prehrana, bogata s kalijem zmanjšuje tveganje srčne kapi za 12 odstotkov, seveda pa se lahko namesto paradižnika poslužujete tudi drugih živil, ki so izredno bogata s kalijem: banane, mango, sladki krompir, brstični ohrovt in podobno. Preberite si več o koristih paradižnika za srce tukaj.

Borovnice

O borovnicah smo že pisali, saj vsebujejo nešteto zdravilnih učinkovin, ki pa so odlične tudi za srce. Ščitijo celice in pomagajo k zdravem srčno-žilnem sistemu. Borovnice uravnavajo srčni tlak, lahko pa jih jeste sveže, ob žitno-sadnem zajtrku, v solati ali sladici.

Špinača

Listnata zelenjava igra veliko vlogo pri zdravju srca. Že majhna količina špinače vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin, ki pomagajo pri zniževanju trigliceridov in škodljivih maščob, ob tem pa zmanjšujejo tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni. Špinača je polna antioksidatov, ki ščitijo arterije, po katerih se kri iz srca pretaka v možgane. Kljub temu da gre za listnato zelenjavo, lahko špinačo pripravite na različne načine: lahko jo umešate tudi v zelenjavni smoothie, pripravite pisano solato ali pa iz nje naredite okusno juho.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×