Zdrava živila, ki redijo

    Čeprav polnozrnate žitarice, avokado ali suho sadje k živilom, ki so koristna za naše zdravje, njihovo prekomerno uživanje ne pripomore k vitki postavi, saj lahko vodijo k povečanju telesne mase.

    Hrana, ki redi

    Suho sadje

    Suho sadje je bogato s kalorijami, zato je porcije potrebno razdeliti na manjše dele, torej približno na četrtino skodelice. Ko se sadje posuši, vsebuje manj vode in njegova struktura postane gostejša.

    Polnozrnate žitarice

    Nutricionisti pogosto priporočajo uživanje polnozrnatih živil, saj ta vsebujejo veliko vlaknin, ki so koristne za naše zdravje. Ob nakupu polnozrnatih žitaric pa vendarle upoštevajte, da pogosto vsebujejo veliko sladkorja. Zato vedno preverite delež sladkorja.

    Avokado

    Čeprav je avokado bogat s tako imenovanimi dobrimi maščobami, lahko s tem v obliki priljubljene omake guacamole v telo vnesete veliko kalorij.

    Smoothie

    Napitki so lahko zdrava izbira, saj vsebujejo veliko hranil – jagodičevje, banane, mleko (sojino), vendar imajo pogosto visoko energijsko vrednost in preveliko vsebnost sladkorja.

    Energijske ploščice

    Večina energisjkih ploščic vsebuje veliko sladkorja, zato raje posezite po takšnih, ki imajo 840 kJ (200 kcal) po kosu ali pa se odločite za rebro temne čokolade z visokim deležem (vsaj 70%) kakava.
    Pri nakupu živil pa nikar ne nasedajte oznakam, kot so ‘nizkokalorično’ ali ‘brez maščobe’ ter preverite sestavine, ki se nahajajo v izdelkih. Kosmiče, smoothije in energijske ploščice pa si z malo truda lahko pripravite tudi sami – tako boste prepričani, katere sestavine se nahajajo v njih.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    1. He he. Sam razmišljam ravno obratno. Pri prehodu na vegetarijansko (ali celo vegansko) hrano potrebuješ veliko več kalorij, saj moraš nadomestiti npr. ogromno količino skritih maščob iz mesa. Zato se meni (kot rekreativnemu športniku) ravno omenjena živila zdijo simpatična.

      In še opomba. Ne maram suhega sadja, a ga obožujem rahlo namočenega. Takšno še vedno ima manjšo prostornino kot sveže, a imam že boljši pregled nad tem, koliko sem pojedel. Razen tega je suho sadje rahlo sladko in redko zamudim priložnost, da v sladko vodo, v kateri se je namakalo, primešam kakav in po potrebi še malo medu. Ter po navdihu naprej. Ni boljšega od s čokolado prelitih rozin kupljenih v trgovini. Razen doma narejenih (po zgornjem mojem receptu). Ali suhih sliv… Njam. :-)

    Comments are closed.