Zamenjajmo riž s kvinojo

Kvinoja je izjemno zdravo živilo, ki izvira iz andskega področja Južne Amerike. Užitna so predvem semena. Kvinojo po uporabnosti podobno kot ajdo uvrščamo med žita, četudi to ni. Seme do neke mere spominja na kuhano proseno kašo, le da je ploščato in spiralasto zavito. Je bližnja sorodnica pese in špinače, vsebuje pa precej več beljakovin kot njeni sorodnici.

Kvinoja

Vsebuje 8 esencialnih aminokislin

Zaradi velike vsebnosti beljakovin in rudnin je priporočljivo čim pogostejše uživanje kvinoje. Nekateri menijo, da gre za t. i. super živilo, saj deluje precej krepilno. Vsebuje tudi 8 esencialnih aminokislin, med drugim precej lizina, ki ima velik vpliv na delovanje in krepitev imunskega sistema. Poleg tega vsebuje tudi železo, fosfor, kalcij, minerale, vlaknine in vitamine.

Primerna za ljudi s celiakijo

Ker ne vsebuje glutena, je primerna tudi za osebe s celiakijo. Uporabljamo jo lahko v juhah, solatah, zavitkih in pitah, predstavlja pa tudi izvrsten nadomestek rižu. Če ste torej na brezglutenski dieti, si privoščite kvinojo, ki ni samo zdrava, marveč je tudi zelo dobrega okusa. Rižoto s kvinojo pripravimo na enak način kot rižoto z rižem, je pa kvinoja kuhana malenkost prej od riža, in sicer v približno 15 minutah.

Kliknite na ← → za premikanje

DELI
Lina Zalaznik
Študentka Primerjalne književnosti z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.