Vagusni živec, osrednji del parasimpatičnega živčevja, je deseti možganski živec, ki poteka skozi večji del našega telesa in vpliva na ogromno organov. Omenjeni živec naj bi imel med drugim zelo pomembno vlogo pri našem spopadanju s stresnimi situacijami, kar pomeni, da ima velik vpliv na naše splošno počutje, s tem pa tudi na zdravje. Gre za živec, ki med drugim »potuje« skozi grlo, požiralnik, bronhije, srce, želodec, trebušno slinavko in jetra. Vidimo torej, da lahko zares vpliva na zelo pomembne organe v telesu. S stimulacijo vagusnega živca naj bi bilo tako mogoče tako doseči precej boljše zdravje …

Vagusni živec

Kateri so najpomembnejši procesi v našem telesu, pri katerih sodeluje vagusni živec?

V našem telesu poteka precej procesov, pri katerih ima pomembno vlogo prav vagusni živec. Ta na primer omogoča komunikacijo, s tem ko stimulira mišice v našem grlu. Hkrati regulira naše dihanje, delovanje jeter in trebušne slinavke, tvorbo oksitocina (t. i. hormona ljubezni in navezanosti) in še mnogo več. Med drugim je prav vagusni živec tisti, ki sodeluje pri zaustavitvi kolcanja.

Omenimo naj še, da ge za živec, ki ščiti srce pred preobremenitvijo, sodeluje pri uravnavanju imunskega sistema in obnovi celic ter prispeva k občutku sitosti. Vse to torej vsaj okvirno pojasni, zakaj gre za živec, ki si vsekakor zasluži našo pozornost. Ena izmed najboljših možnosti, kako spodbuditi delovanje vagusnega živca, pa naj bi bila tehnika, ki jo predstavljamo v nadaljevanju …

Preprosta dihalna vaja, ki pa ima lahko velik vpliv na vaše zdravje

Priporoča se, da to vajo izvajate vsak dan, najbolje ob istem času. Izberite čim bolj udobna oblačila in nato lezite na rahlo nagnjeno površino. Vaša stopala naj bodo višje kot glava. Na čelo položite hladen, rahlo vlažen kos blaga. Počasi vdihujte skozi nos in štejte do 6, da se vaša trebušna prepona razširi. Nato zadržujte dih in vmes prav tako štejte do 6. Trebuh medtem čim bolj napnite, kot bi se pripravljali na udarec. Nato počasi izdihujte, medtem ko štejete do 7. Ustnice našobite tako, kot bi želel upihniti svečo. To naj bi bila najboljša metoda za aktiviranje vagusnega živca in njegovo oskrbo s čim več kisika.

Celotno vajo nato ponovite še sedemkrat. Ko končate, sedite in počakajte še 5 minut, preden vstanete. Vmes se poskušajte čim bolj sprostiti. Na koncu, ko torej vstanete, je priporočljivo še, da si privoščite kozarec hladne vode.