Umirite notranjo napetost

    Kadar se nas poloti anksioznost, ljudje niti ne vemo, kaj narediti, da bi se sprostili in počutili bolje. Morda tudi sami počnete stvari, ki sicer popolnoma nezavedno izzovejo anksioznost. Lahko se preveč osredotočate na prihodnost, ali ves čas razmišljate o tem, kaj bi bilo, če bi … Anksioznost ni prijetna, vendar obstaja kar nekaj orodij in strategij, s pomočjo katerih lahko anksioznost uspešno obvladate.

    Globoko vdihnite

    Prva stvar, ko se počutite anksiozne, je, da globoko vdihnete. Globoko trebušno dihanje zmanjšuje napetost in pomirja. Namig: Ko ste napeti, globoko vdihnite in pri tem štejte do štiri, nato pa z enakim tempom tudi izdihnite. Ponovite vsaj petkrat.

    Notranja napetost

    Sprejmite svoje stanje

    Zapomnite si, da je anksioznost le občutek, tako kot vsak drug. S tem, ko se opomnite, da je anksioznost le reakcija vašega telesa, jo boste znali sčasoma bolje sprejeti in posledično tudi obvladati.

    Podvomite o svojih mislih

    Kadar smo anksiozni, se nam začnejo po glavi poditi različne, pogosto popolnoma nerealne misli. In vse te misli le še podžigajo samo stanje anksioznosti ter posameznika spravljajo v še večjo stisko. Če ste na primer pred pomembnim dogodkom zelo nervozni, se spomnite, da to ni čisto nobena katastrofa ter da boste brez težav izpeljali vse, kar morate. Vprašajte se, ali so vse misli, ki se vam podijo po glavi, resnično realne? Vprašajte se, kaj se lahko zgodi v najslabšem primeru? Kaj boste naredili, če pride do najslabšega možnega scenarija?

    Umirite se s pomočjo pomirjajoče vizualizacije

    Če imate težave z anksioznostjo, vam predlagamo, da redno izvajate tole meditacijo, ki vam bo pomagala, da boste napadom anksioznosti lažje kos: Predstavljajte si, da sedite na obrežju reke, v čudovitem parku ali na plaži. Poglejte proti nebu in si predstavljajte oblake, kako drsijo po nebu. Zamislite si, da svoje misli, čustva in občutja spustite visoko proti nebu in pustite, da skupaj z oblaki odpotujejo naprej. Ljudje določenim čustvom, mislim in občutjem nadenemo neko etiketo (dobro/slabo) in to sproži anksioznost. Zapomnite si, da gre le za informacije, ki ne potrebujejo nobenih predznakov.

    PREBERITE TUDI:  Stres negativno vpliva tudi na vašo prebavo

    Opazujte – brez sodbe

    Vzemite si čas in opazujte svoje misli, čustva, občutke … Bodite sočutni do sebe in ne obsojajte.

    Bodite prijazni do sebe

    Anksioznost lahko v nas sproži veliko negativnosti. V teh trenutkih je zelo pomembno, da ste do sebe prijazni in spodbudni. Verjemite, da boste situaciji uspešno kos.

    Osredotočite se na ta trenutek

    Ko imajo ljudje težave z anksioznostjo, se navadno pogosto preveč ukvarjajo s tem, kaj bo. Če tudi vi ponavljate take vzorce, si v trenutku anksioznosti in tesnobnosti vzemite trenutek, globoko vdihnite in opazujte, kaj se dogaja v tem trenutku. Četudi se dogaja nekaj zelo resnega, vam lahko to, da se osredotočite na zdaj, na ta trenutek, močno pomaga, da boste bolj uspešno obvladali situacijo.

    Preusmerite svoje misli

    Kadar ste anksiozni, vam lahko pomaga, če svojo pozornost usmerite na neko pomembnejšo, k cilju usmerjeno aktivnost. Vprašajte se, kaj bi počeli, če ta trenutek ne bi imeli težav z anksioznostjo. Če bi si ogledali film, si ga oglejte. Če bi se lotili likanja perila, se ga lotite. Najslabše je, če ste pasivni in se samo obremenjujete s tem, kaj čutite. Četudi ste anksiozni, lahko še vedno normalno živite svoje življenje – zaradi tega se ne sme ustaviti svet. Pojdite v akcijo, naredite tisto, kar je treba narediti. Če boste obstali na mestu s svojimi mislimi, se stvari ne bodo spremenile.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte