Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Osebna rastToksična pozitivnost: kako jo prepoznati in kako se je rešiti?

Toksična pozitivnost: kako jo prepoznati in kako se je rešiti?

MORDA VAS ZANIMA

Ste že slišali za izraz »toksična pozitivnost«? Čeprav je vsekakor zelo koristno, če znamo najti nekaj dobrega tudi v situacijah, ki niso najbolj prijetne, je lahko po drugi strani zahteva po stalni pozitivnosti tudi izredno nevarna – ne glede na to, ali gre za nekaj, kar od vas pričakujejo drugi, ali za zahteve, ki si jih postavljate sami. Pri toksični pozitivnosti gre za pričakovanje, da bomo ohranjali pozitivno naravnanost tudi ob spopadanju z zelo težkimi preizkušnjami. Negativna čustva so tako dojeta kot nekaj inherentno slabega – nekaj, kar je treba čim prej prekriti, odpraviti ali celo popolnoma zanikati, kar pa je lahko seveda zelo problematična perspektiva. Tako je zelo pomembno, da znate prepoznati »toksično pozitivnost«, tako pri sebi kot pri drugih, in da uberete bolj zdrav pristop …

1. Uprite se želji po begu pred svojimi resničnimi čustvi

- Oglas -

Ne dovolite, da vas negativna čustva pretirano prestrašijo. Čeprav je povsem logično, da se jih želite čim prej znebiti, prekrivanje teh čustev z navidezno pozitivnostjo ne bo rešilo vaših težav. Negativna čustva, ki smo jih za krajši čas odrinili na stran, misleč, da smo jim ubežali, se pogosto vrnejo kot bumerang, običajno v še precej intenzivnejši obliki. Precej pametneje je, da se soočite s temi čustvi. Govorite ali pišite o njih – postopoma bo postajala njihova intenzivnost vedno manjša.

2. Otresite se prepričanja, da moramo biti ves čas zadovoljni

Zaradi družbenih omrežij je postala toksična pozitivnost še precej bolj pereča težava, kot je bila v preteklosti. Številni »vplivneži« – pa tudi »navadni smrtniki« – poskušajo na družbenih omrežjih vzbujati vtis, da so izjemno srečni in pozitivno naravnani. Tako lahko dobite občutek, da si morate stalno prizadevati za izboljšave. V trenutkih, ko ste izčrpani, brezvoljni ipd., vas lahko zato navdajo občutki hude krivde in sramu, kar seveda samo poslabša situacijo. Tako je zelo pomembno, da si dovolite biti nesrečni, »leni« itn. Čeprav objave na družbenih omrežjih govorijo drugače, ne obstaja oseba, ki bi bila ves čas pozitivna in povsem zadovoljna s svojim življenjem. Tako je nesmiselno, da se obtožujete zaradi nečesa, kar je neizogiben sestavni del življenja.

O tej temi smo govorili tudi v naši spletni oddaji. Vabljeni k ogledu:

3. Znebite se črno-belega pogleda na svet

Pogosto razmišljamo predvsem znotraj različnih skrajnosti – ali smo žalostni ali veseli, ali pozitivni ali negativni itn. Vendar stvari običajno obstajajo na spektru. Četudi poskušate na dogodke v svojem življenju gledati čim bolj pozitivno, to še ne pomeni, da niso obenem možna tudi negativna čustva. To, da znate biti realistični, torej ne pomeni, da ste negativni ali zamorjeni.

4. Izognite se pretirano nerealističnim ciljem

- Oglas -

Toksična pozitivnost je pogosto kriva za to, da si oseba izbere cilje, ki so zelo težko dosegljivi. Nato vloži ogromno energije in časa v doseganje teh ciljev. Ker samo pozitivnost običajno ni dovolj za to, da nam uspe, je lahko zasledovanje nerealističnih ciljev zelo draga šola. To seveda še ne pomeni, da ne bi smeli biti ambiciozni. Pomembno je predvsem, da znate oceniti, kdaj so vaše želje pretirano optimistične. Cilji naj predstavljajo izziv, toda slepo sledenje novodobnih gurujem, ki vas prepričujejo, da lahko dosežete vse, kar si zamislite, ni najboljša ideja.

5. Izogibajte se osebam, ki vas silijo v toksično pozitivnost

Prijatelji ali sorodniki, ki vas prepričujejo, da morate biti preprosto bolj pozitivni, medtem ko jim poskušate razložiti, kaj natančno se je zgodilo in zakaj se počutite tako slabo, imajo sicer najverjetneje dobre namene, toda njihov pristop je lahko zelo škodljiv. Seveda je smiselno, da jim poskušate najprej prijazno razložiti, zakaj vam njihove besede niso v pretirano pomoč. Toda če vas ne bodo upoštevali, je verjetno najbolje, da se od njih vsaj za krajši čas ogradite. Stalno prepričevanje, da morate ohranjati pozitiven pogled na svet, ima lahko zelo poguben vpliv na vas.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×