Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.
Zdravje & prehranaTibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

MORDA VAS ZANIMA

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči –, zaradi katerih boste okrepili telo, pomirili dušo in si vzeli čas zase.

Tibetanske vaje imajo dolgo zgodovino

- Oglas -

Zgodovina tibetanskih vaj sega tisočletja v preteklost, ko so tibetanski menihi izvajali niz petih vaj z namenom, da dosežejo vitalnost, mladost in zdravje. So del njihove tradicije.

Pet tibetanskih vaj je sistem vaj, ki naj bi bil star več kot 2500 let. Pravijo, da so obredi oblika tibetanske joge, podobne jogi, ki izvira iz Indije. Pet obredov tibetanskih vaj in tradicionalna tibetanska joga stremita h gibanju, medtem ko se indijske oblike joge osredotočajo na statične položaje. Čeprav obredi že desetletja krožijo med duhovnimi učitelji in guruji, skeptiki pravijo, da jih Tibetanci niso nikoli prepoznali kot pristne tibetanske obrede. Tibetanski menihi so sicer znani po visoki ravni energije, sijaju in utripajoči avri. Razlog za mladost in dolgoživost menihov ni le njihov mirni pristop k življenju, temveč prav preprost, a učinkovit sistem gibanja, znan kot pet tibetanskih obredov, ki so morda starejši celo od joge. Vaje so menihi prenašali iz roda v rod, vse dokler ni Peter Kelder, ki je avtor verjetno edinega pisnega vira petih starodavnih tibetanskih obredov, srečal upokojenega polkovnika britanske vojske Bradforda (kar je sicer psevdonim). Bradford je delil zgodbe o učenju teh obredov od tibetanskih menihov, Peter pa jih je zapisal v knjigo Vrelec mladosti (vredno branja).

Pet tibetanskih obredov se imenuje tudi »Pet obredov«, »Pet tibetancev« in »Pet obredov pomlajevanja«.

Blagodejni učinki tibetanskih vaj

Tibetanske vaje imajo blagodejne učinke že zgolj zaradi dejstva, da se gibamo in da si vzamemo nekaj časa le zase; za svojo dušo in telo. Pet obredov pomlajevanja nam izboljša življenjsko energijo, vitalnost in počutje. S tibetanskimi vajami se telo razstrupi in sčasoma znebi tudi toksičnih snovi.

- Oglas -

Telo postaja vse bolj gibljivo, močnejše in oblikovano, ugodno pa obredi delujejo tudi na dušo in um; izboljša se duševno stanje, pretočnost čaker, misli se zjasnijo in pojavi se občutek pomirjenosti. Zaradi tibetanskih vaj se boste laže soočali z vsakodnevnimi in življenjskimi izzivi, saj boste imeli več energije, dobro počutje in svežo moč.

Izboljšanje je opaziti že po enomesečnem rednem izvajanju tibetanskih vaj. Za vaje potrebujete le od 5 do 20 minut dnevno.

Tibetanke vaje

Učinki tibetanskih vaj na videz:

  • mlajši videz,
  • utrjeno in oblikovano telo,
  • oblikovane mišice na rokah,
  • vidno upočasnjen proces staranja.

Učinki tibetanskih vaj na telo:

  • močno izboljšana fizična moč,
  • izguba odvečnih kilogramov,
  • izboljšana fleksibilnost telesa,
  • izboljšana gibljivost telesa,
  • boljši čut za ravnotežje,
  • boljša stabilizacija,
  • bolj pretočne čakre,
  • visoka raven energije,
  • razstrupljeno telo,
  • raven trebuh.

Učinki tibetanskih vaj na duševno in mentalno zdravje:

  • izboljšano mentalno in čustveno zdravje,
  • izboljšan občutek blagostanja in harmonije,
  • izboljšana osredotočenost,
  • boljše zavedanje čustev in lažje soočanje z njimi
  • izboljšan spomin,
  • izboljšano vsesplošno počutje,
  • ravnovesje v umu.

Učinki tibetanskih vaj na spanec:

  • globlji spanec,
  • občutek svežine ob prebujanju,
  • ni več potrebe po popoldanskem počitku,
  • občutek energičnosti ob prebujanju,
  • jutranje vstajanje ni več nočna mora.

Učinki tibetanskih vaj na zdravstvene težave in bolečine:

  • razrešitev težjih zdravstvenih težav,
  • lajšanje težav s hrbtenico,
  • bolj prožna hrbtenica,
  • lajšanje težav s sklepi,
  • prenehanje bolečin,
  • prenehanje artritisa,
  • lajšanje bolečin v križu.

Zaradi tibetanskih vaj se lahko izboljšata tudi vid in metabolizem, poglobi pa se tudi dihanje, zaradi česar v telo dovajamo več kisika. Z vajami krepimo imunski sistem in zmanjšamo dovzetnost za obolenja in bolezni.

Tibetanke vaje

Tibetanske vaje in čakre

Tibetanske vaje ugodno delujejo na čakre, saj jih aktivirajo in stimulirajo, s tem pa spodbudijo delovanje endokrinih žlez. Endokrini sistem je nadzorni sistem žlez z notranjim izločanjem (endokrinih žlez), ki izločajo kemijske prenašalce, imenovane hormoni. Ti krožijo po telesu v krvožilnem sistemu in tako vplivajo na delovanje oddaljenih organov. Endokrini sistem je torej sistem, ki ima v telesu bistven pomen na delovanje vseh organov in telesnih procesov, med drugim tudi na proces staranja. Tibetanske vaje torej spodbudijo življenjsko energijo, da se prosto pretaka po telesu, in omogočajo vitalno življenjsko energijo, imenovano tudi »prana« ali »eterična energija«, da se usmeri navzgor skozi endokrini sistem.

Napotki za izvajanje obredov

Tibetanske vaje temeljijo na ponovitvah. Pogostost izvajanja vaj in ponovitev se sčasoma poveča. Obredi se izvajajo drug za drugim.

Na začetku, prvi teden ponovite vsako vajo le trikrat. Enkrat tedensko povečate ponovitve. Priporočljivo je, da drugi teden vajo izvedete petkrat, tretji teden sedemkrat, četrti teden devetkrat in počasi stopnjujete do enaindvajset. Vaje izvajate le v lihem številu ponovitev.

Kmalu bodo vaje postale vaša vsakodnevna rutina, vaje pa bodo lahkotnejše in lažje. Pomembno je, da poslušate svoje telo in število izvajanj uskladite s svojimi fizičnimi sposobnostmi. Vaje izvajajte v coni udobja; brez sile in naprezanja; sproščeno in tekoče. Ko vaje popolnoma usvojite, jih izvajajte vsak dan, nikoli ne preskočite dneva, sicer bodo rezultati slabši; če nimate časa, naredite manj ponovitev, nikar pa vaj ne preskočite.

- Oglas -

Maksimalno število ponovitev vsake vaje je enaindvajset. Nikoli vaj ne ponovite več kot enaindvajsetkrat; če želite bolj intenzivno vadbo, lahko pospešite hitrost vadbe, nikdar pa ne presezite enaindvajset ponovitev, kajti to lahko škoduje čakram in ustvari neravnovesja v telesu.

Ko začnete izvajati tibetanske vaje, poskusite v svoje življenje vpeljati celovit zdrav življenjski slog. Svoje telo podprite z zdravo prehrano in izločite predelano hrano, sladkor, škodljive maščobe.

Vaje so najbolj učinkovite, če jih izvedete zjutraj, še pred prvim obrokom, ko je vaše telo na najnižji točki dejavnosti, lahko pa jih izvajate tudi zvečer. Vaje je najbolje izvajati na tešče ali vsaj eno uro po jedi. Pred vajo spijte dva decilitra mlačne vode, ki ste ji dodali nekaj limoninega soka. To bo spodbudilo razstrupljanje telesa.

Ne pozabite na pravilno dihanje. Dihajte globoko v enakomernem ritmu. Po vsakem obredu se vzravnajte, z rokami na bokih, in naredite nekaj globokih vdihov in izdihov. Pri izdihu si predstavljajte, da ste izdihnili napetost. Ob vdihu si predstavljajte, da vase črpate ugodje in sproščenost.

Tibetanske Vaje in obredi

Tibetanke vaje - obredi

Prvi obred

Vaja predstavlja vrtenje v smeri urnega kazalca. Stojimo umirjeno in sproščeno. Iztegnemo roke, prsti so skupaj, dlani so lahko obrnjene v tla; lahko pa obrnemo desno dlan proti nebu, ker sprejema, in levo dlan proti tlom, ker daje. Stopala so v širini ramen. Zavrtimo se v smeri urnega kazalca. Nikoli se ne vrtimo v obratni smeri urnega kazalca in pazimo, da se ne vrtimo prehitro. Glavo obračamo čim hitreje in ves čas pogled usmerjamo v isto točko, da preprečimo neravnotežje in vrtoglavico. Število vrtljajev na začetku: tri.

Z vajo pospešimo pretok energije v telesu. Vrtenje s pomočjo centrifugalne sile čisti telo in mu daje energijo. Z vajo ne pretiravajmo.

Drugi obred

Uležemo se na hrbet, na mehko podlago. Dlani položimo poleg nog na tla. Vdihnemo, stisnemo mišice medeničnega dna in hkrati dvignemo noge navpično navzgor (če nog ne moremo iztegniti, lahko poskusimo s pokrčenimi nogami v kolenu). Če gre, lahko noge spuščamo naprej proti glavi. Glavo čim bolj približamo prsnemu košu. Zadržimo dih in položaj, nato pa glavo in noge med izdihom počasi in nadzorovano spustimo v prvotni položaj. Število ponovitev na začetku: tri.

Tretji obred

Pokleknemo na tla z vzravnano hrbtenico. Dlani položimo na mišice stegen. Med vdihom počasi in nadzorovano potiskamo glavo in vrat kolikor mogoče nazaj in zadržimo dih. Stisnemo mišice medeničnega dna. Zadržimo dih in položaj ter mišice medeničnega dna, pazimo pa na obremenjenost ledvenega predela. Med izdihom glavo počasi položimo na prsi. Število ponovitev na začetku: tri. Vaja uravnoveša naše dihalne organe.

Četrti obred

Usedemo se na tla, stopala so v širini bokov. Glava na prsih, dlani pa na tleh ob stegnih. Vdihnemo in stisnemo mišice medeničnega dna, dvignemo boke oz. telo naprej, glavo nazaj in napravimo most. Zadržimo položaj in mišice medeničnega dna. Telo počasi in nadzorovano vrnemo v začetni položaj in izdihnemo. Med vajo se osredotočamo na trebušni predel.

Peti obred

Vajo začnemo v položaju aktivne kobre; na vseh štirih; iztegnemo noge in telo spustimo v lok z glavo nazaj. Naslonjeni smo na iztegnjene roke in spodvite prste na nogah. Med vdihom se premaknemo v položaj trikotnika ali piramide, se opremo na roke in noge, stiskamo mišice medeničnega dna. Zadržimo položaj. Počasi se vrnemo v začetni položaj in izdihnemo.

Šesti obred

To je pet osnovnih tibetanskih obredov, obstaja pa še šesti obred. Šesti obred naj bi izvajali le, ko usvojimo prvih pet obredov. S šestim obredom usmerimo svojo življenjsko moč v spolno energijo, zato je izvajanje tega obreda primerno le za ljudi z dejavnim spolnim nagonom.

Stojimo vzravnani in izdihnemo ves zrak. Počasi se sklonimo in položimo roke na kolena, iztisnemo še zadnji ostanek zraka. Spet se vzravnamo, dlani položimo na boke, se nanje opremo in potisnemo ramena navzgor. Trebuh potisnemo noter in prsi ven. Zadržimo položaj. Naredimo globok vdih skozi nos, izdihnemo pa skozi usta, sprostimo roke.

Po zaključku vaj

Ko vaje končamo, se za nekaj trenutkov umirimo in sprostimo. Priporočljivo je tudi, da se po opravljenih obredih oprhamo z mlačno vodo.

Vrelec mladosti pravzaprav torej nosimo ves čas v sebi, prebudimo pa ga prav s tibetanskimi obredi.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×