Vitamin B12 imenujemo tudi kobalamin. To je v vodi topen vitamin, odgovoren predvsem za tvorjenje krvi, zdrave živčne in možganske funkcije. Naše telo je sicer sposobno samo tvoriti ta vitamin, vendar v debelem črevesju (tvorijo ga bakterije), medtem ko absorpcija vitamina B12 poteka že prej v tankem črevesju. Zato je za človeka glavni vir vitamina B12 njegova prehrana.

Pri vitaminu B12 je zelo pomembna tudi sposobnost absorpcije. Lahko pojemo veliko živil, ki vsebujejo ta vitamin, a ga naše telo ni sposobno absorbirati. Za dobro absorpcijo potrebujemo tudi t. i. intrinzični faktor, to je beljakovino, ki pomaga, da se vitamin B12 absorbira.

Vitamin B12 dobimo predvsem v hrani živalskega izvora, z nekaj izjemami za tiste, ki so vegetarijanci ali vegani (vendar vsi viri niso zanesljivi!).

Zakaj je pomemben vitamin B12

Vitamin B12 je pomemben za več funkcij v telesu:

  • proizvaja hormone nadledvične žleze,
  • presnavlja maščobo in ogljikove hidrate,
  • presnavlja folate,
  • tvori rdeče krvničke,
  • pomaga pri absorpciji železa,
  • pripomore k zdravju reproduktivnih organov,
  • prispeva k dobri cirkulaciji,
  • pomaga pri prebavi,
  • optimizira rast živcev in njihovo delovanje …

Celoten članek si preberite v tiskani izdaji revije Bodi eko >>