Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Osebna rastSkrb za duševno zdravje med samoizolacijo

Skrb za duševno zdravje med samoizolacijo

MORDA VAS ZANIMA

Zdi se, da se je svet, kot smo ga poznali doslej, v zelo kratkem času drastično spremenil. Trenutna situacija tako v marsikom vzbuja občutke tesnobe, žalosti in popolne izgube nadzora nad dogajanjem. Samoizolacija lahko tako sproži ogromno stisk, tudi če doslej niste imeli posebnih težav z duševnim zdravjem. Tako je zelo pomembno, da poskušate v tem obdobju storiti vse, kar je v vaši moči, da ohranite mirno kri. Nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri tem, boste našli v nadaljevanju.

Omejite spremljanje novic na določen del dneva

- Oglas -

Spremljanje aktualnega dogajanja in seznanjenost z aktualnimi priporočili znanstvenikov sta seveda pomembna, vendar pa morate paziti, da vas ne posrka popolnoma v nenehno preverjanje novic. Določite čas dneva, ko boste pregledovali novice, in se nato držite vnaprej določenega urnika.

Ne pozabite na telesno aktivnost

Telesno in duševno zdravje gresta pogosto z roko v roki. Redna telesna aktivnost lahko tako pripomore k obvladovanju občutkov tesnobe in panike ter depresivnih občutkov. Čeprav so možnosti za vadbo trenutno nekoliko omejene, lahko vendarle poiščete načine za redno, vsakodnevno gibanje, ki vam bo pomagalo pri zbistritvi misli.

Koronavirus duševno zdravje v izolaciji

Poskušajte ohranjati običajno rutino

Ste zaradi dogajanja začeli delati od doma, zaradi česar se je vaš urnik nenadoma obrnil na glavo? Pomembno je, da poskušate v čim večji meri ohranjati svoje siceršnje navade. To pomeni, da hodite spat in se zbujate ob približno podobnem času kot prej, da se zjutraj preoblečete in podobno. Tudi če ne delate od doma, je pomembno, da ne dopustite, da vaša običajna rutina popolnoma razpade. Vsaj okvirna predvidljivost glede tega, kako bo potekal vaš dan, vam bo pomagala pri ohranjanju občutka, da situacija vendarle ni popolnoma neobvladljiva.

Osredotočite se na pozitivne plati

Namesto da razmišljate o tem, česa vse med samoizolacijo ne morete početi, se osredotočite na tisto, za kar imate morda trenutno precej več časa kot sicer. Posvetite pozornost hobijem, ki ste jih morda že dolgo zanemarjali, ali pa odkrijte nove hobije, ki ste se jih že nekaj časa nameravali lotiti, vendar ste morali to zaradi pomanjkanja časa in energije vedno prestaviti.

Ohranjajte stike z najbližjimi

- Oglas -

Medčloveška bližina ima zelo velik vpliv na duševno zdravje. Še toliko bolj v obdobju negotovosti, ko lahko pogovor močno pripomore k vsaj začasnemu olajšanju. Čeprav se z mnogimi ljudmi, ki jih imate radi, trenutno morda ne morete videti v živo, pa obstaja na srečo kar nekaj možnosti za ohranjanje stikov kljub fizični oddaljenosti. Izkoristite možnosti, ki jih prinaša sodobna tehnologija, in negujte dragocene stike tudi med samoizolacijo.

Pogovor z bližjimi

Raziščite možnosti terapije na daljavo

Za ljudi, ki so imeli že pred začetkom širjenja novega koronavirusa težave z duševnim zdravjem, je lahko to obdobje še posebej naporno. Težave, kot sta na primer depresija ali anksioznost, se lahko zaradi trenutnega dogajanja še poglobijo. Če ste pred epidemijo obiskovali terapijo, preverite, ali obstaja morda možnost, da s seansami nadaljujete na daljavo, na primer v obliki videoklica. Seveda pa pride ta opcija v poštev tudi za tiste, ki morda še nimate izkušenj s psihoterapijo, vendar potrebujete v tem obdobju dodatno podporo. V primeru večjih stisk pa so vam na voljo tudi linije za brezplačno psihološko pomoč.

Preverite, kako lahko pomagate drugim

Pogosto lahko s tem, ko pomagamo drugim, obenem pomagamo sebi. Nenehno osredotočanje na lastne težave lahko namreč zgolj poglobi stiske. Del skrbi za lastno duševno zdravje je lahko tako tudi to, da se ozrete okoli sebe in razmislite, komu oziroma kje vse bi lahko prišla v tem obdobju vaša pomoč še posebej prav.

Preberite tudi: Kako preprečiti izsuševanje rok zaradi pogostega umivanja?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×