fbpx
Domov Zdravje & prehrana Sindrom karpalnega kanala – kako si lahko pomagate sami?

Sindrom karpalnega kanala – kako si lahko pomagate sami?

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

V preteklosti je bil sindrom karpalnega kanala pogosta težava pri šiviljah in podobnih poklicih, ki so zahtevali ponavljajoče se gibe. Danes pa je težava še posebej razširjena med ljudmi, ki pri svojem delu uporabljajo računalniško miško. Pri sindromu karpalnega kanala gre namreč za utesnitev živca, ki poteka prek našega zapestja in ima pomembno vlogo pri oživčevanju naših prstov oziroma dlani (gre za t. i. mediani živec).

Sindrom karpalnega kanala pogosto spremlja huda bolečina pri premikanju zapestja, ki je povezana z vnetjem. Predvsem v primerih, ko stopnja okvare živca še ni prehuda, lahko pomagajo tudi določeni naravni pristopi – mnoge metode, ki jih predstavljamo v nadaljevanju, pa so tudi dober ukrep za preprečevanje (ponovitve) sindroma karpalnega kanala.

Redno razgibavanje zapestja

Sindrom karpalnega kanala je večinoma, kot že rečeno, posledica ponavljajočih se gibov. Pri ublažitvi oziroma preprečevanju težav lahko zato pomaga redno razgibavanje zapestja. Če veste, da vas na primer čaka delo, med katerim bo zapestje nekoliko bolj obremenjeno, poskrbite za razgibavanje na začetku in na koncu. Hkrati pa je dobro, da si tudi med samim delom večkrat vzamete vsaj nekaj sekund za to, da malce razmigate zapestje. To storite tako, da z dlanjo najprej krožite v eno, nato pa še v drugo smer. Pomaga tudi, da roko iztegnete naprej, nato pa privzdignete dlan in nagnete prste proti sebi.

Za sindrom karpalnega kanala pomagajo topli obkladki ali nežna masaža z oljem in singverjem/kajenskim poprom

Medtem ko se ob določenih poškodbah bolj priležejo hladni obkladki, pa so pri vnetju, povezanim s sindromom karpalnega kanala, boljša izbira topli obkladki. Za toplotni učinek pa lahko poskrbi tudi nežna masaža zapestja z olivnim ali katerim koli drugim oljem. Za še boljši učinek olju dodajte malce naribanega ingverja/ingverja v prahu ali pa kajenskega popra. Obe začimbi sta namreč znani po močnem protivnetnem in protibolečinskem delovanju.

»Knajpanje« – izmenično potapljanje dlani v hladno in toplo vodo

Še ena izmed naravnih možnosti, ki jih lahko preizkusite pri sindromu karpalnega kanala, je t. i. knajpanje. Pripravite dve manjši plastični kadi. Prvo napolnite z vročo, drugo pa s hladno vodo. Problematično dlan, na kateri se vam pojavlja sindrom karpalnega kanala, najprej za približno 30 sekund potopite v vročo vodo. Pri tem bodite pozorni na to, da bo voda dosegla zapestje. Nato dlan za 15 sekund potopite še v hladno vodo. Nekajkrat ponovite. Večinoma ta postopek vsaj nekoliko pomaga pri ublažitvi bolečine in zmanjšanju zatekanja.

Protistresne žogice

Običajno so dober pripomoček pri različnih težavah, povezanih z zapestjem, žogice, ki so sicer namenjene sproščanju, zato se jih je oprijelo ime protistresne žogice. Pomagajo pa nam lahko tudi, če imamo
sindrom karpalnega kanala. Princip uporabe je tu zelo preprost. Žogico preprosto stiskate, kar lahko pomaga pri zmanjšanju napetosti v karpalnem kanalu. Za začetek si omislite čim mehkejšo žogico. Ko se stanje izboljša, pa lahko začnete uporabljati tudi nekoliko trše žogice, kar po zmanjšalo nevarnost za ponovitev težav z zapestjem.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×