fbpx
Domov Zdravje & prehrana S hrano učinkovito proti herpesu

S hrano učinkovito proti herpesu

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Jesen in zima sta obdobji, ko smi mi in naši otroci dovzetnejši za različne infekcije in obolenja. Poleg tega smo se vrnili  v svet neskončnih obveznosti in napetosti ter vsakodnevnih pritiskov. Vse to zelo pogosto spremlja tudi zelo zoprna nadloga – herpes. Za izbruhi herpesa trpi vse več ljudi in večini izmed nas je poznano, kako zelo je neprijeten. Vpliva na naše počutje, razpoloženje kakor tudi na našo samozavest.

Herpes

Statistika okuženosti z virusom herpesa je izredno slaba in skorajda že težko srečamo koga, ki se ni že kdaj v življenju srečal s katerim od simptomov, ki jih ta nadležni virus povzroča. Poznamo več različnih vrst herpesa, vsem pa je skupno to, da so neozdravljivi in da ko jih enkrat dobimo, v našem telesu ostanejo vse življenje. Zdravila, ki bi nas ozdravilo herpesa, ni, obstajajo pa zdravila, ki bolj ali manj učinkovito zdravijo simptome herpesa. Včasih tudi z zelo neprijetnimi stranskimi učinki, zato se jim je bolje izogibati. Poglejmo, kako lahko sami, na naraven način poskrbimo za to, da do izbruha virusa pride čim redkeje ali pa skoraj nikoli!

Kako preprečiti izbruh herpesa

Da ohranimo izbruhe virusa pod nadzorom, je zelo pomembno, da poskrbimo za svoj imunski sistem. Ta mora biti kar se da močan, tu pa nam lahko hrana zelo veliko pomaga. Ravno tako pa je treba poznati nekaj napotkov, ki nam lahko zelo koristijo preprečevati to bolečo nadlogo.

Izogibajmo se hrani ali prehranskim dodatkom, ki vsebujejo veliko aminokisline arginin.

Hrana, ki vsebuje visoke odmerke te aminokisline, naj bi pri nekaterih ljudeh pospeševala izbruhe herpesa. Virus herpesa namreč potrebuje to aminokislino, da postane aktiven, za svojo rast in razmnoževanje. Večje količine arginina vsebujejo čokolada, oreščki, proteinski napitki, oves in multivitamini z visokim odmerkom te aminokisline.

Zaužijmo čim več hrane, bogate z aminokislino lizin.

Lizin namreč preprečuje izbruhe herpesa. Če je naša prehrana bogata z živili, ki imajo to aminokislino v večjih odmerkih, lahko zmanjšamo pogostost pojavljanja herpesa, zdravljenje pa je hitrejše. Lizin vsebuje večina zelenjave in sadja, predvsem pa pesa, kalčki, avokado, mango, paradižnik, jabolka, marelice, hruške, fige in papaja.

Hrana proti herpesu

Uživajmo čim več hrane, ki je dobrodejna za našo kožo

Zelo pomembno je, da poleg lizina zaužijemo tudi dovolj hranil, ki preprečujejo infekcije na koži in ki ji pomagajo pri regeneraciji. Zato poskrbimo, da jemo hrano, bogato s cinkom, vitaminom C in bioflavonoidi. Takšna hrana bo varovala in krepila našo kožo. Ob morebitnem izbruhu herpesa se bo ta hitreje zacelil, telo pa bo postalo tudi odpornejše na morebitne prihodnje izbruhe.

Veliko C vitamina vsebujejo citrusi, jagode, papaja, zelenolistnata zelenjava, brokoli, brstični ohrovt, cvetača, paprike in peteršilj.

Z bioflavonoidi so bogati citrusi, češnje, brusnice, grozdje, slive, marelice, paprika, zelenolistna zelenjava, brokoli, jajčevci, brstični ohrovt itd.

S cinkom pa so bogate stročnice, bučno seme, morske alge in polnozrnata žita.

Omejimo ali še bolje, čisto opustimo:

  • umetna sladila,

Umetna sladila lahko pri nekaterih ljudeh povzročijo izbruh herpesa. Pogosto jih najdemo v proizvodih, ki imajo oznako, da ne vsebujejo sladkorja oz. da je tega manj (pijače, jogurti, žvečilni gumiji, bomboni itd.) in še v marsikateri drugi hrani. Zato bodimo previdni in skrbno berimo etikete s sestavinami živila!

  • proteinske napitke in formule za mišično maso, ki vsebujejo aminokislino arginin,
  • beli kruh,
  • kavo, napitke s kofeinom in alkohol,
  • sladkor,
  • čokolado.

Pojejmo veliko brokolija in drugih kapusnic

Kapusnice (brokoli, brstični ohrovt, zelje, cvetača, ohrovt) lahko preprečijo izbruh herpesa, ker vsebujejo snov, ki preprečuje razmnoževanje virusa.

Odpovejmo se predelani in »junk« hrani 

Odpovejmo se ocvrti hrani, sladicam, belemu kruhu, industrijski, vnaprej pripravljeni hrani, hrani, polni aditivov, itd. Poskušajmo zmanjšati ali ukiniti vnos živalskih beljakovin.

Uživajmo več surove hrane

To je najpomembnejši napotek pri preprečevanju izbruhov herpesa! Zaradi nič koliko pozitivnih učinkov surove hrane (boljše zdravje in dobro počutje, mladosten videz, vitalnost, vitka postava, obilje energije) bi moralo postati prehranjevanje z visokim odstotkom surove hrane del našega življenjskega sloga in ne dieta zaradi takšnih ali drugačnih nevšečnosti.

Jejmo hrano, ki nas sprošča in zmanjšuje učinke stresa.

Stres ima močno negativne vplive na naše telo in lahko vpliva na pogostost pojavljanj herpesa kakor tudi na njegovo trajanje. Zato se moramo čim bolj izogibati stresu oziroma ga čim bolj zmanjševati. S hrano pa lahko pomagamo svojemu telesu, da se čim bolje zoprstavlja vplivom stresa. Zato uživajmo hrano, bogato z vitamini B in magnezijem. B5 je že dolgo poznan kot protistresni vitamin in v družbi z vitaminom B6 in magnezijem pomaga našemu telesu, da si opomore v stresnih položajih. Če uživamo vitamine v obliki tablet, uživajmo B-vitamine vedno skupaj,  kot B-kompleks, ker delujejo v soodvisnosti.

Živila, bogata z B-vitamini, so banane, zelenolistna zelenjava, kvas, soja, rjavi riž, polnozrnata živila itd.

Kako odpraviti herpes s hrano

Jejmo hrano, bogato z antioksidanti

Narava nam je podarila nič koliko hrane, ki nam pomaga pri preprečevanju nastanka različnih bolezni in infekcij, vključno s herpesom. Antioksidanti pomagajo nevtralizirati in preprečevati škodo, ki jo v našem telesu povzročajo prosti radikali. Prosti radikali pa nastanejo zaradi toksinov v naši hrani in okolju ter so odgovorni za prezgodnje staranje, poškodbe tkiv in propadanje telesa.

Živila, bogata z antioksidanti, so jagode, marelice, slive, datlji, limone, rdeče grozdje, brokoli, brstični ohrovt, kalčki, artičoke, ohrovt, špinača, čili, paprike, rdeče zelje, pesa, peteršilj, paradižnik, korenje, soja, polnovredna žita, zeleni čaj, česen, ingver itd.

Proti virusom pa delujejo tudi gobe reiši, kokos, kokosovo olje, jagode goji, alga spirulina, gobe šitake in ječmenova trava.

Popijmo dovolj čiste vode

Ni pomembno samo to, koliko vode popijemo, izrednega pomena je tudi njena kakovost. Zato poskrbimo za filtriranje vode, ki jo pijemo, poiščimo pa tudi naravna neoporečna zajetja. Zelo dobrodejno bo tudi, če bomo vsak večer popili kozarec sveže iztisnjene limonade. Ta napitek na naše telo deluje bazično in je zelo dobrodejen za naše zdravje.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×