DomovZdravje & prehranaRešitve za 5 različnih težav, povezanih s spanjem

Rešitve za 5 različnih težav, povezanih s spanjem

Pogosto se govori o težavah s spanjem, vendar pa je to pomensko zelo širok izraz, ki lahko zajame marsikaj. Čeprav so težave, povezane s spanjem, zelo razširjene, pa se pri ljudeh, ki se soočajo z njimi, kažejo v zelo različnih oblikah. V tokratnem članku se lotevamo konkretnih težav in možnih rešitev zanje …

1. Zvečer zelo težko zaspite

- Oglas -

Med najpogostejše težave, povezane s spanjem, zagotovo spada to, da oseba zvečer zelo težko zaspi. Včasih lahko traja celo več ur od odhoda v posteljo do trenutka, ko vam uspe končno zaspati. V tem primeru obstaja kar nekaj ukrepov, ki vam lahko pomagajo pri premagovanju te težave. Za začetek je zelo pomembno, da v popoldanskem času ne uživate kofeina. Ljudem, ki zvečer težko zaspijo, se odsvetuje tudi intenzivnejša telovadba v večernih urah. Telesno aktivnost raje prestavite na (zgodnji) popoldanski ali dopoldanski čas. Zelo pomembno pa je tudi to, da vsaj eno uro pred spanjem ne uporabljate nobenih elektronskih naprav – če imate še vedno težave, lahko ta čas še nekoliko podaljšate.  

2. Zbujate se z bolečinami v hrbtu

Med spanjem naj bi si naše telo opomoglo od dnevnih naporov, vendar pa ima mnogo ljudje zjutraj občutek, da so še bolj izmučeni kot pred odhodom v posteljo. Za to so pogosto krive bolečine v hrbtu. Najočitnejši vzrok, na katerega pomislimo ob tem, je neustrezna vzmetnica. Vendar pa ni nujno, da je za bolečine v hrbtu res krivo prav to. Včasih obstajajo tudi precej preprostejše – in cenejše – rešitve od zamenjave vzmetnice. Pred spanjem si poskusite namestiti blazino pod kolena, da bo lahko hrbtenica ohranjala naravno obliko. Pomaga lahko tudi zvita brisača, nameščena pod ledveni predel. Če vas zjutraj pogosto boli hrbet, se je obenem dobro izogibati spanju na trebuhu. V primeru, da ste preveč navajeni na ta položaj, pa se priporoča, da si blazino namestite pod medenico.

3. Ponoči se večkrat zbudite

Morda sicer zvečer brez težav zaspite, vendar pa se nato zbujate večkrat na noč. V tem primeru vam svetujemo, da se pred spanjem izogibate alkoholu, saj ima ta negativen vpliv na t. i. REM-faze. Vaš spanec tako ni zares globok, zato vas lahko prebudi že vsaka najmanjša motnja. Če je nočno zbujanje povezano z odhodi na stranišče, poskušajte hkrati omejiti tudi pitje druge tekočine neposredno pred odhodom v posteljo. Da bi preprečili zbujanje, pa je obenem zelo pomembno, da je vaša spalnica čim bolj zatemnjena in da temperatura zraka ni previsoka.

4. Mučijo vas krči v nogah med spanjem

- Oglas -

Za zbujanje oziroma za slabšo kakovost spanja so lahko včasih krivi tudi neprijetni, nemalokrat pa tudi zelo boleči krči v nogah, ki ne popustijo. Če se tudi sami spopadate z njimi, je vsekakor smiselno preveriti, ali ne gre za simptom resnejših zdravstvenih težav. V primeru, da se izkaže, da krči niso povezani z resnejšo diagnozo, pa vam svetujemo povečan vnos magnezija, saj gre za mineral, ki je izjemno učinkovit pri preprečevanju mišičnih krčev.

5. Težave vam povzroča zatekanje želodčne kisline v požiralnik

Sodite med tiste, ki jim največ težav med spanjem povzroča zgaga? Če se spopadate z nadležnim zatekanjem želodčne kisline v požiralnik, je za vas še posebej pomembno, da se izogibate težjim obrokom pred spanjem, predvsem pa zelo mastni hrani. Za preprečevanje zatekanja kisline v požiralnik med spanjem je hkrati zelo koristno, da je vaše vzglavje malce dvignjeno. Če radi spite na boku, pa poskusite spati na levi strani, saj bo to otežilo pot kisline v požiralnik.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×