Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaRedne kopeli kot pomoč pri depresiji

Redne kopeli kot pomoč pri depresiji

MORDA VAS ZANIMA

Topla kopel je zagotovo ena najboljših oblik sprostitve po napornem dnevu. Pomaga tako pri razbremenitvi napetih mišic kot pri umiritvi naših misli, zato je idealna priprava na spanec. Kot je pred nedavnim ugotovil Johannes Naumann, ki deluje na univerzi v nemškem mestu Freiburg, pa imajo lahko redne kopeli dodatne pozitivne učinke na ljudi, pri katerih se pojavljajo simptomi depresije …

Nimate moči za telovadbo? Privoščite si toplo kopel …

- Oglas -

Dandanes se mnogi spopadajo s kroničnim pomanjkanjem časa, zato kopeli večkrat zamenja hitro tuširanje. Čeprav je to seveda bolj ekološka opcija, pa z vidika zdravja in dobrega počutja ne bi bilo slabo, če bi si razvajanje s pomočjo kopeli privoščili vsaj nekoliko pogosteje. Glede na ugotovitve Naumanna, ki so bile objavljene v reviji BMC Complementary and Alternative, je lahko ta navada še posebej koristna za ljudi, ki se bojujejo z depresijo oziroma z depresivnimi občutki. Naumann je namreč odkril, da je lahko popoldanska kopel celo učinkovitejša pri blaženju simptomov depresije kot telovadba. Kot je znano, je telesna aktivnost zelo učinkovita metoda za blaženje tovrstnih simptomov, saj se med gibanjem sproščajo večje količine serotonina. A zaradi depresije se lahko zdi že sama misel na telesno aktivnost skorajda povsem nemogoča. Vroča kopel je lahko tako odlična alternativa …

Privoščite si kopel

Depresija pogosto zmede naravni dnevni cikel spreminjanja telesne temperature

V Naumannovo raziskavo je bilo vključenih 45 ljudi. Približno polovica sodelujočih je v času trajanja eksperimenta uporabljala antidepresive. Sodelujoči v raziskavi so bili na začetku naključno razdeljeni v dve skupini. Prvi skupini je bilo naročeno, naj telovadi dvakrat tedensko, drugi skupini pa, naj si namesto tega privošči toplo kopel, ki naj traja do 30 minut, temperatura vode pa naj bo približno 40 stopinj Celzija. Tistim, ki so bili umeščeni v drugo skupino, je bilo obenem naročeno še, naj se po kopeli zavijejo v odejo in počakajo še 20 minut. Cilj je bil nekoliko zvišati telesno temperaturo. Izsledki predhodnih raziskav so namreč pokazali, da se pri ljudeh z depresijo tu pojavljajo določena odstopanja. Običajno je, da naša telesna temperatura podnevi nekoliko naraste, zvečer pa upade. Ta upad temperature spodbudi telo k tvorbi melatonina – hormona, ki je zelo pomemben za spanec. Pri osebah z depresijo pa so te temperaturne spremembe pogosto manj izrazite ali zakasnjene. Tako je zelo koristno, da poskušate čez dan malce pogreti telo, kar je mogoče storiti tako s športom kot s toplimi kopelmi.

Pozitivni učinki kopeli hitreje opazni in izrazitejši

Spremembe pri obeh skupinah so se ugotavljale s pomočjo klasične lestvice, ki jo psihologi in psihiatri uporabljajo za določanje resnosti simptomov depresije. Naumann je ugotovil, da se je intenzivnost teh simptomov pri tistih, ki so na svoj urnik uvrstili redne kopeli, zmanjšala za šest točk. Po drugi strani pa se je pri skupini, ki je začela telovaditi dvakrat tedensko, intenzivnost simptomov zmanjšala za tri točke. Poleg tega naj bi se pozitivni učinki kopeli pokazali celo hitreje kot pozitivni učinki telesne aktivnosti. Glede na to, da so tople kopeli praviloma varna in relativno poceni metoda sproščanja, je torej vsekakor smiselno, da si jih poskušate privoščiti pogosteje – še posebej če iščete naravno pomoč pri spopadanju z depresivnimi oziroma sorodnimi občutki. Zgolj kopeli seveda ne morejo rešiti vseh vaših težav, vendar pa so lahko dobrodošla podpora in dopolnitev drugih ukrepov. Priporočamo, da vključite tudi dodatke, kot so na primer eterična olja in grenka sol, saj bo izkušnja tako še bolj sproščujoča in blagodejna.

Preberite tudi: Čuječnost in Stres: Obvladovanje stresa s tehniko čuječnosti

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×