Običajno ne posvečamo preveč pozornosti svoji hrbtenici, dokler nas ne začne zelo glasno opozarjati, da smo jo predolgo zanemarjali. Kronične bolečine v hrbtu so lahko zelo huda težava, zato je pametno poskrbeti, da do njih ne bi prišlo. Medtem ko lahko z nekaterimi navadami pomagamo svojemu hrbtu oziroma hrbtenici, pa lahko spet z drugimi povzročamo precej škode. Obstaja velika verjetnost, da tudi sami vsakodnevno pretirano obremenjujete svojo hrbtenico.

Bolečine v hrbtenici

Telovadba – pomembno je ujeti zlato sredino

Redna telesna vadba je izjemno pomembna za naše zdravje, seveda tudi za hrbtenico. Vendar pa morate po drugi strani paziti, da s količino in intenzivnostjo ne pretiravate. Kakršni koli ekstremi so torej lahko škodljivi – za hrbtenico, pa tudi nasploh. Še posebej previdni pa morate seveda biti pri tistih oblikah vadbe, kjer je obremenitev hrbtenice največja (npr. pri kolesarjenju).

Kajenje lahko negativno vpliva tudi na vašo hrbtenico

Med številne negativne vplive kajenja na naše zdravje je treba prišteti tudi to, da lahko škoduje našim kostem, torej tudi hrbtenici, česar se ogromno ljudi sploh ne zaveda. Zaradi kajenja lahko pride do slabše prekrvavitve medvretenčnih ploščic, ki se tako hitro obrabijo.

Nepravilna drža bolj problematična, kot si morda predstavljate

Mogoče nimate občutka, da bi lahko ne najbolj primeren položaj med sedenjem resneje ogrozil vašo hrbtenico. Vendar pa lahko navade, kot so dolgotrajna slaba drža, uporaba neustreznih stolov ipd., sčasoma privedejo tudi do resnejših deformacij hrbtenice. Bodite torej bolj pazljivi, ko gre za vašo držo. Za boljšo držo – in s tem tudi za bolj zdravo hrbtenico – je lahko na primer zelo koristna tudi joga, še posebej določeni položaji, ali pa posebna oblika vadbe, osredotočena predvsem na hrbet. Preizkusite tudi te jogijske vaje za zdravo hrbtenico.

Odrecite se pretežkim torbicam …

Pri ženskah so težave s hrbtenico pogosto povezane tudi z vsakodnevnim prenašanjem zelo težkih torbic. Poskušajte karseda zmanjšati število predmetov, ki jih nosite s seboj. Zagotovo mnogih izmed njih praktično nikoli ne uporabite. Obenem pa je bolje tudi, da torbico zamenjate z nahrbtnikom, saj se tako teža bremena razporedi precej bolj enakomerno.

… in previsokim petam

Verjetno celo bolj kot pretežke torbice pa so za hrbtenico problematične previsoke pete. Še posebej če čevlje z (zelo) visokimi petami nosite praktično vsak dan, se bo to verjetno slej ali prej odrazilo tudi v obliki bolečin v hrbtu.