Spletna aktivistiฤna skupnost Tretji ฤlen poziva slovensko vlado, ministre, pristojne za prostor, okolje in promet ter drลพavni zboru:
โPozivamo vas, da prepreฤite nenadzorovano razprodajo slovenske krajine ter omejite ลกkodljive druลพbene, okoljske in prometno-varnostne uฤinke poplave oglasnih veleplakatov. Pozivamo vas, da preglasite interes kapitala ter sprejmete jasne in celovite ukrepe za ustavitev poplave oglaลกevanja izven mest.โ
Slovenija doลพivlja poplavo oglasnih veleplakatov. Nihฤe pravzaprav ne ve, koliko jih je โ ocene se gibljejo med 7.000 in 10.000 plakati. A to ลกtevilo kljub nasiฤenosti in vedno veฤjemu odporu javnosti ลกe naprej nebrzdano raste.
Naraลกฤanje ลกtevila veleplakatov temeljito spreminja podobo slovenskega podeลพelja. V naลกi krajini ne prevladujejo veฤ kozolci, gnezda ลกtorkelj ali pogledi na vrลกace. Naลกo pokrajino vse bolj opredeljujejo vsiljiva oglasna sporoฤila, kot bi ลพiveli v deลพeli nebrzdanega potroลกniลกtva in ne v drลพavi aktivnih drลพavljanov, kjer je javni interes pomembnejลกi od partikularnih interesov kapitala, poudarjajo aktivisti Tretjega ฤlena.
Poplava plakatov ima negativne uฤinke na okolje
V Tretjem ฤlenu tudi pojasnjujejo, da oglasne konstrukcije posegajo v javni prostor in si prilaลกฤajo neprecenljive javne dobrine, kot je neoviran pogled na krajino. Njihove agresivne postavitve ogroลพajo prometno varnost. Umetno osvetljeni plakati svetlobno onesnaลพujejo tudi ponoฤi, povzroฤajo nepotrebno porabo elektriฤne energije ter ลกkodljivo vplivajo na ลกtevilne ลพivalske vrste. Razprodana krajina je vedno veฤja ovira tudi turizmu, katerega glavna vrednota je ravno ฤisto, neokrnjeno naravno okolje.
Vir: Druลกtvo Tretji ฤlen, foto: Dreamstime