Poplava oglasnih plakatov v Sloveniji

    Spletna aktivistična skupnost Tretji člen poziva slovensko vlado, ministre, pristojne za prostor, okolje in promet ter državni zboru:

    “Pozivamo vas, da preprečite nenadzorovano razprodajo slovenske krajine ter omejite škodljive družbene, okoljske in prometno-varnostne učinke poplave oglasnih veleplakatov. Pozivamo vas, da preglasite interes kapitala ter sprejmete jasne in celovite ukrepe za ustavitev poplave oglaševanja izven mest.”
    Obcestni jumbo plakatiSlovenija doživlja poplavo oglasnih veleplakatov. Nihče pravzaprav ne ve, koliko jih je – ocene se gibljejo med 7.000 in 10.000 plakati. A to število kljub nasičenosti in vedno večjemu odporu javnosti še naprej nebrzdano raste.
    Naraščanje števila veleplakatov temeljito spreminja podobo slovenskega podeželja. V naši krajini ne prevladujejo več kozolci, gnezda štorkelj ali pogledi na vršace. Našo pokrajino vse bolj opredeljujejo vsiljiva oglasna sporočila, kot bi živeli v deželi nebrzdanega potrošništva in ne v državi aktivnih državljanov, kjer je javni interes pomembnejši od partikularnih interesov kapitala, poudarjajo aktivisti Tretjega člena.

    Poplava plakatov ima negativne učinke na okolje

    V Tretjem členu tudi pojasnjujejo, da oglasne konstrukcije posegajo v javni prostor in si prilaščajo neprecenljive javne dobrine, kot je neoviran pogled na krajino. Njihove agresivne postavitve ogrožajo prometno varnost. Umetno osvetljeni plakati svetlobno onesnažujejo tudi ponoči, povzročajo nepotrebno porabo električne energije ter škodljivo vplivajo na številne živalske vrste. Razprodana krajina je vedno večja ovira tudi turizmu, katerega glavna vrednota je ravno čisto, neokrnjeno naravno okolje.

    Vir: Društvo Tretji člen, foto: Dreamstime

    Povejte svoje mnenje - kometirajte