Nujna zaščita pred soncem

Ko nas obišče poletje in se oblečemo v poletna oblačila ter obutev, je potrebno primerno temu poskrbeti tudi za kožo. Poletje poleg počitnic in morja pomeni tudi več zadrževanja zunaj hiše. Vendar pa moramo vedno imeti v mislih, da sonce škoduje koži, zato je nujno, da imamo s seboj na izletih in pohajkovanjih sončno kremo.

Zaščitimo se pred škodljivimi sončnimi žarki

Glavni namen sončne kreme je, da pri sončenju odbija škodljive UVA in UVB žarke. Ti žarki škodujejo koži, pa naj smo temnopolti, ali bledopolti. Čeprav se nas večina ne zaveda, pa je sončna krema nujna tudi takrat, ko sonce zakrijejo oblaki, saj le-ti ne ustavijo teh žarkov.

Vse kreme za sončenje vsebujejo faktor SPF (Sun Protection Factor). Ta faktor nam pove, kako določena sončna krema varuje pred UVB žarčenjem. Najbolj je priporočljiv zaščitni faktor 15, ki nas bo varoval pred škodo, katero ti žarki povzročijo. Priporočljivo pa je tudi, da kremo nanesemo vsaj 30 minut pred samo izpostavljenosto soncu.


Večina krem za sončenje, ki jih najdemo na trgu, vsebuje mešanico različnih kemikalij, ki nas varujejo pred izpostavljenostjo žarkom. Ko kremo enkrat nanesemo na kožo, kemikalije začno delovati na dva načina: žarke odbijejo ter razpršijo, ali pa jih vpijejo.

Skozi leta je bilo že veliko razprav glede dobrih in slabih učinkov teh kemikalij, saj nekateri strokovnjaki menijo, da te kemikalije povzročajo proste radikale (s tem pa se poveča možnost rakavega obolenja). Spet nekateri pa paravijo, da se kemikalije nabirajo v telesu in prehajajo v krvni obtok, kar pa je spet zdravju škodljivo.

Zato lahko najdemo na trgu vse več ‘organskih’ sončnih krem, ki vsebujejo zelišča, proteine in minerale, ki nas ščitijo pred vplivi sonca. Z uporabo take sončne kreme zmanjšamo verjetnost, da bi takšna krema dražila kožo.

PREBERITE TUDI:  Znebite se pomarančne kože

Čeprav obstajajo polemike glede sončnih krem, je vseeno priporočlijo oz. obvezno, da jih nanesemo preden smo izpostavljeni soncu. Vendar pa moramo biti previdni, saj nas pred žgočim soncem ne bo obvarovala nobena krema. V tistih najbolj vročih urah je zato priporočlijo, da se umaknemo v senco, ali pa še bolje – takrat ostanemo doma.

Nekaj nasvetov za varno sončenje

Zaradi tanjšanja ozonske luknje je zadnja leta ob stiku s soncem potrebna še dodatna previdnost. Med 11. in 16. uro se sončenje popolnoma odsvetuje, zjutraj in popoldne pa se lahko ob primerni zaščiti brez skrbi prepustite božanju sončnih žarkov.

Koža

Kar se tiče zdravja in mladostnega videza kože, izogibanje sončnim žarkom le ni zgolj marketinški trik. Kreme za sončenje velja poleti redno uporabljati, in to ne le v času dopustov. Pri tem ne zaupajte slepo zaščitnim sredstvom. Vedno temeljito preberite priložena navodila in bodite še posebej pozorni na drobni tisk. Večina krem za sončenje vas bo ščitila največ nekaj ur, zato jih morate nanesti na izpostavljena mesta večkrat dnevno. Poleg faktorja, ki naj bo med 30 in 50 plus, pazite tudi na zaščitni spekter. Najboljša izbira so kreme, ki ščitijo pred UVA- in UVB-žarki. Kot je pokazala raziskava iz leta 2008, cena ni merilo kvalitete posamezne kreme. Evropski primerjalni test sredstev za sončenje se je takrat za najkvalitetnejšo izkazala ena najcenejših krem – Cien Sun, ki so jo prodajali v Lidlu.

Oči

Zaradi ozonske luknje sončni žarki laže prodirajo na površje zemlje. To razen koži škoduje tudi očem. Pod vplivom UV-žarkov se očesna leča hitreje stara, v nekaterih primerih pa dolgotrajna izpostavljenost UVA- in UVB-žarkom povzroči celo razne degenerativne spremembe. Sončna očala niso le seksi modni dodatek, ampak tudi koristen pripomoček za ohranjanje zdravja oči. Ko jih boste izbirali, se osredotočite na kvaliteto stekel. Barva stekelc ni ključnega pomena za zaščito, zelo pomembno pa je, da imajo očala potrjen certifikat o stoodstotni zaščiti pred UV-žarki.

PREBERITE TUDI:  Mastni lasje: Uporabite naravne rešitve in trike

Telo

Nekateri deli telesa so še posebej izpostavljeni sončnim žarkom, zato jih velja še dodatno zaščititi. Sem sodijo ramena, dekolte, prsne bradavice, predel ob kolkih, kolenski zgib in zgornji del podplatov. Poleg zunanje zaščite je pomembno tudi varovanje zdravja od znotraj – to, da pijete dovolj vode in tako preprečite dehidracijo.