fbpx
Domov Zdravje & prehrana Nizkomaščobna ali nizkohidratna prehrana – katera je boljša za hujšanje?

Nizkomaščobna ali nizkohidratna prehrana – katera je boljša za hujšanje?

Črni trn – prva pomoč pri kroničnem zaprtju

Črni trn kot zdravilno rastlino poznamo že mnogo let. Še dandanes se uporablja pri kroničnih zaprtjih otrok in ostarelih.

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

Ali obstaja idealna prehrana, ki bi ustrezala vsem in ki bi zagotavljala uspešno izgubo odvečnih kilogramov? S tem niso mišljene kratkotrajne diete, ampak prehranjevanje, ki ga je mogoče prakticirati dlje časa.

Ena izmed najpogostejših dilem je, ali je bolj smiselno zmanjšati vnos maščob ali ogljikovih hidratov. Prav to, ali je boljša izbira za hujšanje in nato vzdrževanje zdrave teže nizkomaščobna ali nizkohidratna dieta, je bilo tudi vprašanje, ki so si ga zastavili raziskovalci z Univerze Stanford …

Katero dieto izbrati za hujšanje

Preučili tudi genetske vzorce in spremljali raven inzulina

V raziskavo je bilo vključenih 609 ljudi, približno polovica žensk in polovica moških, starih od 18 do 50 let. Sodelujoči so bili naključno razporejeni v eno izmed dveh skupin, pri čemer je bila za eno izmed skupin predvidena nizkomaščobna, za drugo pa nizkohidratna dieta. Tisti, ki so bili vključeni v raziskavo, so morali nato dodeljeni dieti slediti leto dni. V tem obdobju so jih raziskovalci vseskozi spremljali, ugotovitve, do katerih so prišli na podlagi tega eksperimenta, pa so pred kratkim objavili v reviji JAMA.

Da bi lahko bolje razumeli, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na povečevanje/zniževanje telesne teže, so raziskovalci preučili tudi genomsko strukturo sodelujočih. Pri tem so se osredotočili predvsem na vzorce oziroma zaporedja genov, ki bila lahko povezana z učinkovitostjo presnove maščob/ogljikovih hidratov pri posameznikih. Obenem pa so raziskovalci spremljali tudi raven inzulina pri sodelujočih, saj se ta pogosto povezuje s poviševanjem telesne teže.

Po precej omejujočem začetku so imeli sodelujoči nekaj več svobode

Prva dva meseca so se morali sodelujoči držati zelo strogih pravil. Tisti, ki so bili na nizkohidratni dieti, so lahko dnevno zaužili zgolj 20 gramov ogljikovih hidratov, kar v praksi pomeni približno pol rezine polnozrnatega kruha. Sodelujoči, ki jim je bila dodeljena nizkomaščobna dieta, pa so smeli zaužiti le 20 gramov maščob, kar je količina, ki jo vsebuje približno ena pest oreščkov.

Dieta in hujšanje

Po dveh mesecih so imeli sodelujoči malce več svobode, saj so lahko po potrebi postopoma dodali še nekaj maščob/ogljikovih hidratov. Cilj te prilagoditve je bil vzpostavitev realističnega režima prehranjevanja, ki bi zagotavljalo vsa potrebna hranila in ki bi bilo izvedljivo tudi dolgoročno, ne le v času trajanja eksperimenta. Ob koncu raziskave so tako udeleženci na nizkomaščobni prehrani v povprečju uživali po 57 gramov maščobe na dan (pred začetkom eksperimenta je bil povprečni vnos 87 gramov maščob dnevno). Tisti, ki so se držali nizkohidratne diete, pa so na koncu uživali v povprečju po 132 gramov ogljikovih hidratov dnevno (pred začetkom pa 247 gramov OH na dan).

Brez dokončnih odgovorov glede tega, katera dieta je boljša za koga

V povprečju so sodelujoči v letu dni izgubili slabih 6 kilogramov. Kot enega najpomembnejših dosežkov sicer raziskovalci navajajo to, da so vsi udeleženci začeli posegati po bolj zdravih, polnovrednih virih maščob/ogljikovih hidratov.

Ne glede na to, katere dieta jim je bila dodeljena, se je namreč udeležence spodbujalo k temu, da čim bolj omejijo vnos predelane hrane. A čeprav so se začeli vsi prehranjevati bolj zdravo, so bila odstopanja pri izgubi kilogramov precejšnja. Medtem ko so nekateri sodelujoči shujšali celo za več kot 25 kilogramov, so se drugi nekoliko zredili.

Raziskovalcem pri tem ni uspelo odkriti povezave med genetiko in inzulinom ter med tem, ali je bolj verjetno, da bo osebi ustrezala nizkomaščobna ali nizkohidratna dieta. Ni torej preprostega odgovora na vprašanje, ali je bolj smiselno omejevati maščobe ali ogljikove hidrate – oziroma na to, ali določenim ljudem že »po naravi« bolj ustreza prvi ali drugi tip prehranjevanja.

Vendar pa načrtujejo raziskovalci dodatne študije na podlagi zbranih informacij, ki bodo morda ponudile boljši uvid v to, katere so tisti individualni dejavniki, ki jih je pomembno upoštevati pri izbiri zares najustreznejše diete.


Iščete priročnik, kjer so podrobno opisane najpopularnejše in najbolj učinkovite diete? Na prodajnih policah revij vas že pričakuje priročnik HUJŠAMO SKUPAJ. Kliknite tukaj za ogled.

- Oglas -

Najnovejše

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

7 pogostih napak pri čiščenju

Čiščenje stanovanja za večino ljudi ni najbolj prijetno opravilo. Tako seveda želimo, da bi bil čas, ki ga vložimo, čim bolje porabljen.

Tef – izjemno zdravo žito, ki ne vsebuje glutena

Ste že slišali za žito, imenovano tef (Eragrostis tef)? V naših krajih gre za zelo eksotično živilo, ki ga verjetno poznajo le redki posamezniki.

Pasijonka za pomiritev živcev in daljši spanec

Pasijonka vpliva na centralni živčni sistem, in sicer deluje pomirjevalno. Ugotovili so, da izvlečki pasijonke podaljšajo spanje pri peroralnem uživanju.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×