Narastek iz prosene kaše brez sladkorja

Starim Slovanom je proso pomenilo simbol rodovitnosti, zato je bila prosena kaša najpomembnejša obredna jed pri ženitovanjih. S proseno kašo imamo v mislih oluščeno zrnje prosa, ki je kuhano rahlo sladkastega okusa. Danes proseno kašo v kuhinji kar malo zanemarjamo, čeprav je zelo zdrava, priprava pa je enostavna.

Proso vsebuje približno 11% beljakovin, podobno vsebnosti beljakovin ima tudi pšenica. Bogato je z vitamini skupine B, posebej z niacinom (B3), pirodoksinom (B6) in folno kislino (B9), pa tudi s kalcijem, železom, kalijem, magnezijem in cinkom. Proso ne vsebuje glutena, zato je primerno za pripravo vzhajanega kruha samo če ga pomešamo s pšenico. Iz prosene kaše pa lahko pripravimo tudi okusno sladico popolnoma brez sladkorja.

narastek iz prosene kaše

Potrebujemo (za 4 osebe):

  • Skodelico prosene kaše,
  • skodelico kokosove moke,
  • tretjino skodelice mletih mandljev,
  • 3 oziroma 4 naribana jabolka,
  • pest rozin,
  • žlico rožičeve moke,
  • pol žličke cimeta,
  • posušen strok vanilije,
  • ščepec posušenega ingverja,
  • 1 l mleka (riževega ali navadnega).

Narastek iz prosene kaše je izjemno lahko pripraviti, poleg tega je zdrav in primeren tudi za sladkanje med raznimi dietami. Posušen strok vanilje izdolbemo, jabolka operemo in naribamo (lahko jih olupimo ali pa ne), nato pa vse sestavine zmešamo v posodi in jih na srednjem ognju segrevamo do vretja, nato pa kuhamo na majhnem ognju približno 7 minut. Med kuhanjem mešamo, da se masa ne prilepi na dno lonca. Vse skupaj nato stresemo v pekač (lahko ga malo naoljimo s kokosovim maslom ali pa namesto tega uporabimo peki papir) in pečemo na 175 stopinjah približno 45 minut. Tako pripravljen narastek je prav tako dober svež, ko je še vroč, kot ohlajen.

Kliknite na ← → za premikanje

DELI
Lina Zalaznik
Študentka Primerjalne književnosti z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.