Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaNarastek iz prosene kaše brez sladkorja

Narastek iz prosene kaše brez sladkorja

MORDA VAS ZANIMA

Starim Slovanom je proso pomenilo simbol rodovitnosti, zato je bila prosena kaša najpomembnejša obredna jed pri ženitovanjih. S proseno kašo imamo v mislih oluščeno zrnje prosa, ki je kuhano rahlo sladkastega okusa. Danes proseno kašo v kuhinji kar malo zanemarjamo, čeprav je zelo zdrava, priprava pa je enostavna.

- Oglas -

Proso vsebuje približno 11% beljakovin, podobno vsebnosti beljakovin ima tudi pšenica. Bogato je z vitamini skupine B, posebej z niacinom (B3), pirodoksinom (B6) in folno kislino (B9), pa tudi s kalcijem, železom, kalijem, magnezijem in cinkom. Proso ne vsebuje glutena, zato je primerno za pripravo vzhajanega kruha samo če ga pomešamo s pšenico. Iz prosene kaše pa lahko pripravimo tudi okusno sladico popolnoma brez sladkorja.

narastek iz prosene kaše

Potrebujemo (za 4 osebe):

  • Skodelico prosene kaše,
  • skodelico kokosove moke,
  • tretjino skodelice mletih mandljev,
  • 3 oziroma 4 naribana jabolka,
  • pest rozin,
  • žlico rožičeve moke,
  • pol žličke cimeta,
  • posušen strok vanilije,
  • ščepec posušenega ingverja,
  • 1 l mleka (riževega ali navadnega).

Narastek iz prosene kaše je izjemno lahko pripraviti, poleg tega je zdrav in primeren tudi za sladkanje med raznimi dietami. Posušen strok vanilje izdolbemo, jabolka operemo in naribamo (lahko jih olupimo ali pa ne), nato pa vse sestavine zmešamo v posodi in jih na srednjem ognju segrevamo do vretja, nato pa kuhamo na majhnem ognju približno 7 minut. Med kuhanjem mešamo, da se masa ne prilepi na dno lonca. Vse skupaj nato stresemo v pekač (lahko ga malo naoljimo s kokosovim maslom ali pa namesto tega uporabimo peki papir) in pečemo na 175 stopinjah približno 45 minut. Tako pripravljen narastek je prav tako dober svež, ko je še vroč, kot ohlajen.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×