Katera zelišča nam pomagajo v boju z ankisoznostjo in depresijo?

Anksioznost in depresija postajata del vsakdana mnogih na tem svetu, saj je v današnji družbi velik poudarek na doseganju vse večjih in večjih ciljev. Človeštvo ni postalo nič srečnejše – vsaka izpolnjena želja nam poraja le novo. Hočemo vedno več in nikoli nismo zadovoljni in ne znamo uživati življenja.

anksioznost in depresija - katera zelišča pomagajo

Ob koncu natrpanega vsakdana si lahko vzamemo čas zase in delamo stvari v katerih uživamo, obiščemo najljubše ljudi, jemo najljubše jedi, meditiramo ali preprosto delamo stvari, ki nas veselijo. Samo uravnoteženo življenje včasih na žalost ni dovolj in kemija v telesu in možganih je kriva, da se posameznikom neredko pripišejo razna zdravila na recept. Vse več ljudi pa se različnih pomirjeval izogiba, saj skupaj z njimi pride tudi veliko stranskih učinkov, ki za posameznika niso prijetni.

Katera zelišča zdravijo depresijo in tesnobo?

Za zdravljenje ankisoznosti in depresije ni čudežnega zdravila, se pa stanje hitro izboljša ob povečanju ravni serotonina v možganih. Tega povečamo z dodajanjem vitaminov B6 in vitamina C, folne kisline in magnezija.

Ashwagandha

Pomaga v boju proti učinkom stresa – znana je po svojem blažilnem učinku na stres, odpravlja depresijo in tesnobo. Poznali so jo že v antiki, zlasti v Indiji. Raziskave so pokazale, da ashwagandha pri večini pacientov deluje enako efektivno, kot konvencionalni antidepresivi in pomirjevala, saj je odlična za stres, utrujenost in koncentracijo. Glavne učinkovine v ashwagandhi so različni alkaloidi in steroidni laktoni.

Pasijonka

Pasijonka izvira iz Peruja in se je že takrat uporabljala, kot pomirjevalo. Ko se je razširila v Evropo, so jo uporabljali za zdravljenje nemira, motenj in napadov, danes jo več ali manj za zdravljenje anksioznosti in nespečnosti. Pasijonka pomaga povečati raven kemikalije imenovane »gaba«, ki upočanjuje možgansko aktivnost in je s tem dobra v boju proti nespečnosti. Najnovejše študije kažejo, da pitje pasijonkinega čaja občutno zmanjša raven stresa v vašem telesu.

L-teanin

L-teanin je glavna aminokislina v listih zelenega čaja. Deluje sproščujoče, saj spodbuja nastanek alfa valov, ti pa vplivajo na psihično in fizično sprostitev ter znižujejo raven stresa in zaskrbljenosti. Poleg tega, da umiri, ne povzroča zaspanosti, lahko povzroči le krepčilni spanec, če se ga pije pred spanjem.

Sveta bazlika

Gre za močan antioksidant, ki deluje antibakterijsko, protiglivično in protivnetno. V zadnjem desetletju se je sodobna znanost izrazito osredotočila na to zel in njene učinke. Sveta bazlika ima največji potencial pri blaženju stresa in pripomore k sprostitvi, saj deluje kot adaptogen, krepi telesni odziv na fizični in čustveni stres. Adaptogeni tudi spreminjajo razpoloženje in pomagajo telesu delovati pri povečani ravni stresa.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.