Katera hrana je najboljša za zajtrk? (2. del)

    Preglejmo še drugi sklop živil, ki nas bodo zjutraj napolnila z energijo in pripravila na dnevne napore.

    zajtrk

    Laneno seme

    Dodajte laneno seme v svoj smoothie ali skodelico kosmičev in vaš zajtrk bo postal zlata jama omega-3 maščobnih kislin. Samo dve žlici lanenega semena vsebujeta več kot 100 % priporočenega dnevnega vnosa srcu in ožilju prijaznih maščob. To seme, katerea okus spominja na oreščke, vsebuje tudi veliko vlaknin in lignin – to je antioksidant, ki dokazano deluje proti raku na dojki. Uporabljajte mleto ali drobljeno laneno seme, saj celih semen telo ne presnovi in se iz njega izločijo.

    Borovnice

    To supersadje lahko jeste sveže ali zmrznjeno: v obeh primerih boste v telo vnesli ogromno zdravilnih snovi, med katerimi je tudi kopica antioksidantov. Študije so pokazale, da uživanje borovnic spodbuja delovanje možganov (izboljšuje spomin), motoričnih fukncij, uravnava krvni pritisk in metabolizem. Če se sadju izogibate zaradi sladkorja, je tukaj dobra novica – borovnice imajo manj kalorij kot večina drugega sadja, zato jih lahko brez slabe vesti vmešate v jogurt ali med kosmiče. Najbolj zdrave od vseh so divje borovnice, ki vsebujejo tudi največ antiocianinov, izjemno močnih antioksidantov.

    Jajca

    Jajca se v zadnjih letih vračajo na naše krožnike. Zdravniki so jih pred časom odsvetovali, ljudje pa so se jim bolj kot ne izogibali, saj imajo veliko holesterola (en rumenjak ima 60 % dnevno priporočenega vnosa). Zakaj so jajca kar neankrat postala priljubljena? Raziskave so pokazale, da ima holesterol v hrani manjši vpliv na holeseterol v krvi, kot se je sprva domnevalio. Jajca so vse bolj cenjena tudi zaradi vsebnosti beljakovin in vitamina D.

    PREBERITE TUDI:  Kako lahko hrana vpliva na vaše razpoloženje?

    Kivi

    Ta majhen puhast sadež vsebuje približno 65 miligramov vitamina C – skoraj toliko kot pomaranča, ki slovi po tem vitaminu. Kivi je bogat tudi s kalijem in bakrom ter vsebuje več vlaknin kot jih ima banana. Zaradi vsebnosti vlaknin je ta sadež odličen spodbujevalec prebave in dokazano lajša simptome (npr. zaprtje) sindroma razdražvljivega črevesja. Kivi je malenkost kisel: če mu želite dodati slad, ga v smoothiju pomešajte z banano ali jagodami ali ga dodajte sadni solati.

    Brusnični sok

    Sok brusnic pomaga pri zaviranju rasti bakterij in zelo dobro pomaga pri infekcijah urinarnega trakta. Poleg tega skrbi za zdravje srca in ožilja. Nekatere študije so pokazale, da izboljšuje učinkovitost določenih zdravil za zdravljenje raka na jajčnikih. Vendar pa s količino brusničnega soka ne pretiravajte: njegova visoka kislost lahko včasih namreč povzroči težave z mehurjem.

    Preberite si tudi prvi del živil za zajtrk tukaj >>

    Povejte svoje mnenje - kometirajte