Katera hrana je najboljša za zajtrk? (1. del)

    Zajtrk je izjemno pomemben obrok, ki ga ne smemo izpustiti. Če ne zajtrkujemo, obstaja velika možnost, da se bomo kasneje v dnevu po nepotrebnem prenajedali. Nutricionisti pravijo, da je skrivnost zdravega zajtrka v kombinaciji dobrih ogljikovih hidratov, vlaknin in beljakovin. Katera hrana nam bo dala največ energije in poskrbela za najdlje trajajoč občutek sitosti? Predstavljamo vam prvih pet živil, ki so kot naročena za zdrav začetek dneva.

    Zajtrk

    Ovsena kaša

    Ovsena kaša je vse bolj priljubljeno živilo za popoln zajtrk, saj vsebuje vlaknine beta glukan, ki pripomorejo k zmanjševanju slabega holesterola v krvi. Tak učinek imajo tudi ovseni otrobi, za katere je celo dokazano, da so enako učinkoviti kot zdravila za zniževanje holesterola. Ovsena kaša vsebuje tudi ogromno omega-3 maščobnih kislin, folatov in kalija. Največ vlaknin ima ovsena kaša s prepolovljenimi zrni (ang. steel-cut). Izberite tako brez dodanega sladkorja. Skuhali jo boste v 15 minutah, sladkate pa jo lahko z nekaj mleka in medom ali dodanim sadjem in nekaj oreščki.

    Grški jogurt

    Ta kremast jogurt z značilnim ostrim okusom je poln kalcija in beljakovin – vsebuje jih skoraj dvakrat več kot navadni jogurt. Grški jogurt odlično poskrbi za to, da po zajtrku ne boste tako kmalu lačni. Priporočamo vam navaden grški jogurt brez sladkih dodatkov. Sladkate ga lahko s sadjem po svoji izbiri.

    Pšenični kalčki

    Samo dve žlici pšeničnih kalčkov vas bosta oskrbeli s kar 15 % dnevno priporočenega vnosa vitamina E, ki nam ga v prehrani običajno primanjkuje. Pšenične kalčke lahko z lahkoto vpeljete v zajtrk: posipajte jih po žitu, vmešajte v navadni jogurt ali v svoj najljubši smoothie.

    Grenivka

    Če želite zdrav zajtrk, s katerim bi obenem pokurili še kakšno kalorijo, je prava izbira za vas grenivka. Študije kažejo, da uživanje grenivke pred obroki pripomore k hitrejšemu izgorevanju maščob, saj pozitivno vpliva na nivo krvnega sladkorja. Poleg tega je grenivka zelo nasitna, dobra za hidracijo in polna antioksidantov, ki krepijo imunski sistem. Za lepo zaokrožen zajtrk jo uživajte ob beljakovinah – jajcu ali navadnem jogurtu. Vendar pozor: če jemljete katera koli zdravila, se pred uživanje grenivke ali njenega soka prej posvetujte z zdravnikom, saj lahko pride do interakcije in stranskih učinkov.

    PREBERITE TUDI:  Pomen gibanja v obdobju menopavze

    Banana

    Banana je polna dobrih ogljikovih hidratov, ki so glavni krivec za to, da se še dolgo po zajtrku počutimo polno in sito. Vsebuje ravno pravšnjo dozo kalija, ki uravnava krvni tlak, zato je zelo primerna za ljudi s hipertenzijo. Narezano lahko kot sladilo dodate žitaricam ali ovseni kaši.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte