0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaKakšen bi moral biti otrokom z ADHD prijazen pouk?

Kakšen bi moral biti otrokom z ADHD prijazen pouk?

MORDA VAS ZANIMA

Motnja pozornosti s hiperaktivnostjo, ki je tudi pri nas bolj znana pod kratico ADHD, ki izvira iz angleščine (»attention deficit hyperactivity disorder«), lahko močno vpliva na otrokov uspeh v šoli. Otroci z ADHD so pogosto označeni za problematične, lene in nespoštljive, saj njihova motnja ni prepoznana. Čeprav se stvari počasi premikajo na bolje, je motnja pozornosti s hiperaktivnostjo pogosto še vedno nediagnosticirana. Tudi če otrok dobi ustrezno diagnozo, pa ni nujno poskrbljeno za potrebne prilagoditve, ki bi olajšale spremljanje pouka in pravočasno opravljanje nalog. V nadaljevanju lahko preverite, katere so tiste prilagoditve, ki so lahko za otroke z ADHD še posebej koristne.

- Oglas -

1. Izbira ustreznega sedeÅŸa

Za otroke z ADHD je Å¡e posebej pomembno, kje v učilnici sedijo. Če bo njihovo mesto tik ob oknu, ob vratih ali med prehodi, bo motenj hitro preveč, otrokova pozornost pa bo odtavala stran od Å¡olske snovi. Pomembno je torej, da se za otroka z ADHD poišče mesto, kjer bo motenj čim manj. Pogosto je to prva vrsta. Seveda pa je pametno, da to ni prikazano kot kazen. Smiselno je, da se zamenja sedeÅŸna razporeditev celotnega razreda, sicer bo imel otrok z ADHD občutek, da je izpostavljen in da se mu godi krivica. Pri določanju novega sedeÅŸnega reda je treba paziti tudi na to, da otrok  z ADHD ne sedi v bliÅŸini prijateljev oziroma zelo klepetavih soÅ¡olcev.

2. Več časa za reševanje testov in daljši rok za naloge

To, da otroci z ADHD pogosto potrebujejo več časa za dokončanje posameznih nalog, nikakor ne pomeni, da so manj inteligentni ali manj sposobni. Učni proces je pogosto zasnovan brez upoštevanja t. i. nevrodiverzitete. Predpostavka, da so potrebe vseh otrok precej podobne, lahko predstavlja precejšnjo teşavo za otroke z diagnozami, kot je ADHD. Ti otroci so pogosto zelo inteligentni, vendar zaradi svoje motnje običajno potrebujejo malce več časa za posamezne naloge, saj imajo precej več teşav z ohranjanjem zbranosti od svojih sovrstnikov. Prav zato je pomembno, da ima otrok po potrebi na voljo več časa za reševanje testov; tako bo precej manj tesnoben, saj ne bo pod tako hudim časovnim pritiskom, posledično pa bo lahko zares pokazal svoje znanje. Podoben princip pa je smiselno upoštevati tudi pri določanju rokov za različne projekte.

3. MoÅŸnost dodatnih odmorov

Otroci z ADHD pogosto potrebujejo malce več odmorov. Vendar pa tudi starÅ¡i teh otrok pogosto nasprotujejo dodatnim odmorom, saj se bojijo, da bo začel otrok to izkoriščati. Pomembno je, da poiščete zlato sredino. Če je izpostavljenost Å¡tevilnim draÅŸljajem privedla do točke vrelišča, je vsekakor bolje, da se otrok za nekaj minut umakne in se umiri, saj bi bilo sicer delo v razredu močno oteÅŸeno. Vendar pa je po drugi strani smiselno, da se določi maksimalno Å¡tevilo oziroma trajanje dodatnih odmorov, ki so otroku na voljo.

- Oglas -

4. Pomoč pri zapiskih

Pri otrocih z ADHD je pogosto prisotna tudi t. i. disgrafija, ki lahko povzroča precejÅ¡nje teÅŸave pri pisanju. Kombinacija te motnje in osnovnih simptomov ADHD lahko močno oteÅŸi ustvarjanje zapiskov med poukom, posledično pa se otrok teÅŸko nauči snov. Če je to potrebno, je vsekakor pametno, da se otroku priskrbijo kakovostni zapiski, ki jih bo lahko uporabljal za učenje. To pa seveda ne pomeni, da se mu pri zapiskih ni treba potruditi po najboljÅ¡ih močeh.

5. Prilagoditve pri predstavitvah/govornih nastopih

TeÅŸave z zbranostjo in s hiperaktivnostjo lahko močno oteÅŸijo govorne nastope. Ponavljajoče se slabe izkuÅ¡nje pa lahko privedejo celo do socialne anksioznosti. Če je situacija zelo huda, je smiseln dogovor za ločeno predstavitev v učiteljičinem kabinetu. Seveda pa naj bo to zgolj začasna reÅ¡itev; če ima otrok hude teÅŸave s predstavitvami, je vsekakor smiselno iskanje pomoči, na primer v obliki kognitivno-vedenjske terapije.

.

NAJNOVEJÅ E