Kako okrepiti imunski sistem: Preproste navade, ki pomagajo

Sredi poletja le redki razmišljajo o zimskih prehladih in gripi. Vendar pa ni nikoli prezgodaj, da začnete razmišljati, kako okrepiti svoj imunski sistem. Tako vam bodo virusi precej težje prišli do živega. Za močnejši imunski sistem velikokrat niso potrebne drastične spremembe. Že z zelo preprostimi ukrepi lahko občutno izboljšate svoje zdravje.

kako okrepiti imunski sistem

Veliko se smejte

Zagotovo ste že slišali misel, da je smeh zdravilo. To nikakor ni samo ljudska modrost, saj tudi številne študije potrjujejo, da lahko smeh okrepi imunski sistem. Ko se smejimo, se namreč zviša raven protiteles v krvi. Obenem se poveča tudi število protiteles na sluznici, zato mikroorganizmi težje vstopijo v naše telo, na primer skozi nos.

Uživajte zdrave maščobe

Maščobe imajo pomembno vlogo pri vzpostavljanju močnega imunskega sistema. Ključne so na primer za tvorbo prostaglandinov, ki v primeru tujkov v telesu »sporočijo« imunskemu sistemu, naj začne s pospešeno tvorbo belih krvničk. Seveda pa ni vseeno, katere maščobe izberete. Prednost dajte nenasičenim maščobam, saj bo tako učinek najboljši. Še posebej dobra izbira so lahko mandlji, saj se v njih skriva snov, ki pomaga belim krvničkam, da hitreje zaznajo virus v telesu in odreagirajo.

Izogibajte se sladkorju

Dokazano je, da prekomerno uživanje sladkorja slabi imunski sistem. Pri tem je treba opozoriti, da ne gre samo za neposredno uživanje sladkorja. Pogosto je sladkor »skrit« v številnih izdelkih, ki jih najdemo na policah trgovin. Še posebej previdni bodite pri različnih pijačah, ki mnogokrat vsebujejo precej več sladkorja, kot si predstavljamo.

Svetlikava pološčenka – »goba nesmrtnosti«

Če imate možnost za to, poskusite priti do lesne gobe, imenovane svetlikava pološčenka (Ganoderma lucidum), ki je v tradicionalni kitajski medicini izjemno cenjena. Nekateri jo imenujejo celo goba nesmrtnosti. Gre za gobo, ki spodbuja nastajanje limfocitov T  v telesu, s čimer se tveganje za okužbe močno zmanjša.

PREBERITE TUDI:  Pripravite se na poletje

Jejte več citrusov in paprike

Za močan imunski sistem je izredno pomembno, da zaužijemo dovolj vitamina C. Med živila, ki vsebujejo še posebej veliko omenjenega vitamina, med drugim sodijo citrusi in paprika. Poskrbite torej, da se bodo čim pogosteje znašli na vašem jedilniku.

Veliko se gibajte – in veliko spite

Osnovi dobrega zdravja sta tako zadostna količina telesne aktivnosti kot spanja. Ne zanemarjajte torej nobenega izmed teh področij. Vzemite si čas tako za gibanje kot za kakovosten spanec, kar bo med drugim prispevalo k precej močnejšemu imunskemu sistemu.