Kaj lahko naredimo za boljši spomin

Se vam kdaj zgodi, da želite komu povedati vsebino filma, ki ste ga gledali pred nekaj meseci v kinu, pa si je nikakor ne morete priklicati v spomin, še naslova se ne spomnite? Ali pa greste v trgovino po samo eno stvar, nakar domov pridete s tremi, a tiste, po katero ste se pravzaprav odpravili, ni med njimi? Nekateri ljudje imajo boljši, drugi pa slabši spomin. Urimo ga lahko z raznoraznimi vajami, pomagajo pa tudi nekatera domača zdravila. Preverite, katera.

Spomin

Kava

Kava dokazano izboljšuje sposobnost koncentracije, četudi samo za kratek čas. Vendar pa ugodno deluje tudi na naš spomin, vsaj po rezultatih raziskovalcev na medicinski fakulteti v Lizboni sodeč. Odkrili so namreč, da imajo starejši ljudje, ki vsak dan pijejo kavo, boljši spomin od tistih, ki kave ne pijejo. Odslej imate skratka dober izgovor za pitje kave. Če vam bo kdo solil pamet, da je kava nezdrava, imejte v mislih, da bo revež čez 30 let verjetno pozabljal precej več od vas.

Koristne maščobe

Povečajte vnos zdravih živil in omejite živila, v katerih je veliko nasičenih maščob, saj te mašijo arterije, ki s kisikom ne oskrbujejo samo srca, temveč tudi možgane. Raje si privoščite zdrave maščobe, ki jih najdemo v ribah, oreščkih, v semenih in avokadu. Pomagajo pri ohranjanju zdrave ravni krvnega sladkorja in preprečujejo nastajanje oblog na stenah žil.

Poslušajte glasbo

Raziskave so pokazale, da glasba izboljša sposobnost koncentracije in spomin. Še toliko bolje za naš spomin je, če začnemo igrati glasbeni inštrument. Če si torej že celo življenje želite igrati klavir ali violino, ne odlašajte več, saj je zdaj pravi čas, da začnete.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.