fbpx
Domov Zdravje & prehrana Hrana in vaje za dober vid

Hrana in vaje za dober vid

Ste vedeli, da tudi oči potrebujejo občasno »razgibavanje«, podobno kot naše telo? To bo pripomoglo k ohranjanju dobrega vida. Seveda pa je za dober vid zelo pomemben tudi vnos določenih hranilnih snovi. Tako vam predstavljamo nekaj preprostih, a koristnih vaj za oči, in živil, ki so še posebej pomembna za vaš vid …

- Oglas -

Korenje

»Risanje« števil in geometrijskih likov

Oči imejte odprte in jih počasi usmerjajte od leve proti desni, nato gor in dol, kot bi »risali« rahlo ležečo osmico. Vajo nekajkrat ponovite, nato pa poskusite še z »risanjem« preprostih geometrijskih likov. To bo poskrbelo za osnovno razgibavanje oči.

Vaja z zaprtimi očmi

Za dober vid je koristna še ena preprosta vaja, pri kateri so oči zaprte. Tako torej najprej zaprite oči, nato pa jih poskusite počasi pomikati navzgor in navzdol, ne da bi pri tem spreminjali položaj glave.

Korenje in druga oranžna zelenjava

- Oglas -

Verjetno so vam že v otroštvu govorili, da jejte korenje za dober vid. To ni zgolj mit, saj lahko v korenju najdemo večje količine betakarotena, ki se nato v telesu pretvori v vitamin A. Omenjeni vitamin pa je zelo koristen prav za naše oči. Podoben vpliv ima tudi druga oranžna zelenjava, bogata z betakarotenom, na primer sladki krompir ali buče.

Zelenolistna zelenjava – odličen vir antioksidantov

Naše oči potrebujejo tudi veliko antioksidantov. Ti namreč preprečujejo negativen vpliv prostih radikalov in upočasnjujejo proces staranja. Ker so mnoge težave z vidom povezane prav s staranjem, je tako razumljivo, da so za zdrave oči zelo pomembni tudi antioksidanti. Dober vir je lahko zelenolistna zelenjava, ogromno antioksidantov pa najdemo tudi v jagodičevju, predvsem v borovnicah.

Hrana za dober vid

Živila, bogata z vitaminom C

Poleg vitamina A je za naše oči še posebej pomemben tudi vitamin C, ki je obenem tudi močan antioksidant. Večje količine vitamina C lahko najdete v citrusih, na primer v limonah, predvsem pa v različnih vrstah paprike.

Osredotočanje na bližnje in oddaljene predmete

- Oglas -

Vračamo se k vajam, koristnim za oči. Ena izmed tistih, ki jih je prav tako vredno preizkusiti, poteka tako, da se najprej osredotočite na predmet, ki je zelo blizu vas. Zadržite pogled približno minuto, nato pa preusmerite pozornost k oddaljenemu predmetu. Ponovno zadržite pogled približno eno minuto. Vajo ponovite vsaj trikrat zapored.

Preprosto zaprite oči in jim dovolite počitek

Danes smo praktično ves dan obkroženi z elektronskimi napravami, zaradi katerih pogosto močno trpijo naše oči. Zelo preprosta »vaja«, ki jo je smiselno vpeljati v naš vsakdan, je tako tudi ta, da se večkrat spomnimo na to, da oči preprosto zapremo in jim privoščimo nekaj minut ali vsaj sekund počitka.

Preverite tudi, kaj o vas pove barva vaših oči.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×