Foodko – Do lokalno in domače pridelane hrane le s klikom

Si predstavljate, da bi z ljubeznijo nabran korenček z vrta prispel na vaša vrata, vi pa bi morali le enkrat klikniti? Foodko je nova platforma, ki bo manjšim lokalnim proizvajalcem pomagala pri distribuciji hrane, hkrati pa bo omogočila, da vam ne bo treba vedno, ko bi želeli uživati v domači hrani, z avtomobilom obiskati oddaljene kmetije, ki ji zaupate.

foodko.si
S spletno platformo Foodko bodo kupci imeli neposreden dostop do zdrave, lokalno pridelane hrane z znanim poreklom.

Lokalna hrana bolj diši in ima pristnejši okus

Žiga Drev iz podjetja Prospeh, član ekipe, ki je razvila Foodkota, v lokalno pridelani hrani vidi možnost koraka k bolj zdravemu življenju: »Z nakupom lokalne hrane vsak človek naredi nekaj izjemno pomembnega zase in za svoje zdravje. Zaradi bistveno bolj kakovostnih pogojev pridelave in kratkih dobavnih poti, lokalne hrane ni treba obdelovati s kemijskimi postopki ali celo obsevati, da bi izgledala sprejemljiva za uživanje. Lokalna hrana ima zaradi bistveno krajše poti od njive do vilic neprimerljivo več snovi, ki jih telo potrebuje. Poleg večje količine hranilnih snovi in zdravilnih učinkovin, pa tudi bolj diši in ima pristnejši okus,« pojasnjuje Drev.

Lokalna in zdrava hrana je razvrednotena

Naslednja prednost uživanja takšne hrane, ki jo je prepoznala ekipa Foodkota, je, da z nakupom lokalne hrane dajemo glas za socialno stabilno in urejeno podeželje: »Trenutno je zdrava hrana precej razvrednotena, kar je posledica poceni uvožene hrane,« pravi Drev.

»Veliki prehrambni konglomerati imajo tudi velike oglaševalske proračune in zelo dobro uspejo skriti ogromno vrzel, ki obstaja v kakovosti med njihovo hrano in nepredelano ali manj predelano lokalno hrano. Potrošniki imajo zaradi pomanjkanja informacij o načinu pridelave hrane in poreklu pogosto zmotne vtise o vrednosti hrane, ki jo dobijo za nizko ceno in se ne zavedajo, da v resnici zanjo plačujejo visoko ceno zaradi slabše hranilnosti in pešanja lastnega zdravja,« dodaja Drev.

Izpostavlja tudi, da z uživanjem lokalno pridelane hrane manjšamo ogljični odtis, saj hrana ne prepotuje tako dolge razdalje.

Žiga Drev
Žiga Drev iz podjetja Prospeh, član ekipe, ki je razvila Foodkota, v lokalno pridelani hrani vidi možnost koraka k bolj zdravemu življenju.

S Foodkom bo hrana potovala na naravi prijazen način

S spletno platformo Foodko bodo kupci imeli neposreden dostop do zdrave, lokalno pridelane hrane z znanim poreklom. Hrana, ki jo bo mogoče kupiti neposredno pri proizvajalcu ali kmetu od sredine februarja naslednje leto, ne bo prepotovala stotine kilometrov, saj bo ključno, da bodo kupci lahko izbirali samo lokalno in sveže pridelano hrano.

Kupci bodo najprej izbrali poštno številko, Foodko pa jim bo nato prikazal, katere proizvode lahko naročijo na to lokacijo. Na voljo bodo lokalni mesni izdelki, zelenjava in sadje, mleko, jajca ter mlečni izdelki. Izbrali bodo lahko dostavo na dom ali pa prevzem na določeni lokaciji v njihovi bližini, kjer jih bo hrana pričakala primerno shranjena.

Drev pojasnjuje: »Trudili se bomo, da bo ponudba zadovoljevala potrebe potrošnikov in da bodo hkrati tudi lokalni proizvajalci zadovoljni z naročenimi količinami proizvodov. Hrana bo s pomočjo Foodka potovala na naravi prijazen način, saj bo poleg krajših dobavnih poti platforma omogočala sodelovanje med proizvajalci lokalne hrane na področju logistike.« Sprva bodo Foodka odprli v Ljubljani, Mariboru, Celju in Domžalah, nato pa bodo na podlagi zanimanja kupcev videli kam dalje.

foodko

Foodko bo v pomoč tudi kmetom

Proizvajalci lokalne hrane in kmetje se morajo pri trženju soočiti s poplavo cenenih izdelkov vseh kategorij, kar znižuje odkupne cene: »To je za potrošnika načeloma dobro, vendar le do mere, ko ta dobro ve, kaj dobi za to ceno. Žal pa so nedavne afere pokazale, da so kupci le redko pravilno informirani glede hrane, ki jo kupujejo, in da so pravilne označbe porekla mesa ter tudi sadja in zelenjave postale izjema,« razlaga Drev.

Ugotovili so tudi, da ima veliko malih lokalnih proizvajalcev tudi veliko težav z distribucijo oziroma z odpiranjem novih tržnih poti, saj nimajo lastnih logističnih zmogljivosti, ali pa so te ne optimalno izkoriščene. Foodko je rešitev, s katero bodo kmetje lahko izkoristili proste logistične zmogljivosti, prav tako pa bo pomagal ustvariti nove prodajne poti za lokalne proizvajalce.

DELI
Anja Kralj
Novinarka, ki za vas piše in spremlja zanimive tematike ter aktualne dogodke.