Izboljšajte svoje ravnotežje

    Ravnotežje je ključnega pomena za gibanje in višjo kakovost življenja, vendar to z leti peša. Po tridesetem letu mišice, ki omogočajo stanje, oslabijo. Dolžina koraka se skrajša, slabša pa se tudi vid, ki je ključnega pomena za koordinacijo telesa. Za ravnotežje najlažje poskrbite, če ostanete telesno aktivni. Predstavljamo vam nekaj preprostih načinov za ohranjanje ravnotežja, ki jih lahko vključite v svoj vsakdan.

    Ravnotežje

    Zavedajmo se pomena ravnotežja

    Skrb za ravnotežje lahko dolgoročno pripomore k boljši kakovosti življenja. Ljudje po 60 letu pogosteje padejo. Če preprečimo padce lahko poskrbimo za daljše življenje. 20 odstotkov ljudi se pri padcu poškoduje, najpogostejše so poškodbe kolkov, ki pri starejših osebah lahko pomenijo invalidnost in hitrejšo smrt. Primerna drža in ravnotežje imata tudi takojšne pozitivne učinke na vaše življenje. Tako se namreč zaščitite pred poškodbami in se lažje gibate.

    Stoja na eni nogi

    Dobra vaja za ravnotežje je stoja na eni nogi. To lahko izvajate kar med tem, ko na primer pomivate posodo. Ko boste pozo lahko držali 30 sekund, poskusite vajo izvesti na manj stabilni površini ali pa zaprite oči. Nadgradnja vaje je stoja na eni nogi, pri čemer drugo nogo pokrčite v višini kolena in jo stegujete naprej.

    Vadba na deski za ravnotežje

    Deska za ravnotežje vam namerno izpodbija ravnotežje, vi pa ga morate loviti. Stojte na deski z nogami v širini ramen. Obvezno stisnite trebušne mišice, saj so te izjemnega pomena za ravnotežje. Premikajte se naprej in nazaj ter iz ene strani na drugo. Vajo izvajajte 2 minuti.

    Počepi

    Stabilne noge vam lahko pomagajo preprečiti padce. Poskusite z običajnimi počepi. Noge postavite v širino bokov, imejte raven hrbet, pozorni pa bodite, da so kolena v smeri stopal. Roke iztegnite in med počepom stiskajte trebušne mišice. Začnite s tremi ponovitvami desetih počepov.

    Joga

    Raziskave so pokazale, da ukvarjanje z jogo dvakrat tedensko povečuje fleksibilnost sklepov.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte