Na pojav demence sicer najbolj vplivata starost in genetika. Vendar pa obstaja tudi ogromno slabih vsakodnevnih navad, s katerimi povečujemo tveganje za demenco v prihodnosti. Čeprav ste morda v letih, ko demenca ni ravno vaša največja skrb, pa se morate zavedati, da nezdravo življenje slej ali prej terja svoj davek. Tako je pomembno, da ozavestite, katere so tiste navade, ki, kot so ugotovili znanstveniki, še posebej povečajo nevarnost za demenco.

Demenca

Nezdravo prehranjevanje

Prehrana ima izjemno velik vpliv na naše zdravje, počutje, videz in telesno težo. Pri tem pogosto pozabimo, da prehrana vpliva tudi na možgane. Ti potrebujejo dovolj zdravih maščob, beljakovin, vitaminov in mineralov za normalno delovanje. Če svojemu telesu ne zagotovite dovolj omenjenih snovi, povečujete tveganje za demenco. Odlična hrana za možgane so na primer različni oreščki, predvsem orehi. Po drugi strani pa raziskave kažejo, da obstaja povečana nevarnost za demenco pri tistih ljudeh, ki uživajo zelo veliko nasičenih maščob.

Ignoriranje kroničnih bolezni

Demenca se zelo pogosto pojavi pri tistih ljudeh, ki so se že pred tem spopadali z različnimi kroničnimi boleznimi, vendar niso spremenili navad, da bi s tem ublažili simptome. Tako je demenca še posebej pogosta pri tistih z nezdravljenim diabetesom in povišanim krvnim tlakom (hipertenzijo). Po nekaterih podatkih naj bi imeli diabetiki tudi do 75 odstotkov več možnosti, da jih v prihodnosti preseneti ena izmed oblik demence, kot tisti, ki nimajo sladkorne bolezni.

Pretiravanje z alkoholom

Izsledki številnih raziskav potrjujejo povezavo med prekomernim uživanjem alkohola in oslabljenimi kognitivnimi sposobnostmi. Pogosto zatekanje k alkoholu velikokrat prinese težave s spominom, ki lahko na daljši rok prispevajo k razvoju demence.

Kajenje

Znano je, da kajenje močno poveča nevarnost za številne težave z zdravjem. Običajno se sicer omenjajo predvsem različne vrste raka, na primer rak pljuč ali grla, vendar je ena izmed nevarnosti pri kadilcih tudi večja verjetnost za demenco. Pri kadilcih naj bi na primer obstajalo tudi do 80 odstotkov večje tveganje za Alzheimerjevo bolezen kot pri nekadilcih.

Pomanjkanje »možganske telovadbe«

Danes se zelo pogosto poudarja, kako pomembno je redno gibanje za ohranjanje dobrega zdravja. Redkeje pa slišimo, da je nujna tudi »možganska telovadba«. Naši možgani namreč potrebujejo veliko stimulacije, sicer se polenijo. Namesto pasivnega gledanja televizije ali brskanja po spletu v prostem času raje izberite dejavnosti, ki predstavljajo tudi intelektualni izziv. Ena izmed najbolj preprostih možnosti je, da rešujete križanke ipd.

Preveč ali premalo spanja

Ste vedeli, da ni problematično samo pomanjkanje spanja, ampak se lahko določene težave pojavijo tudi zaradi pretiravanja s spanjem? Obe navadi med drugim povečujeta tudi tveganje za demenco. Ideal je 8 ur na noč, čeprav so seveda možna manjša odstopanja pri potrebah vsakega posameznika.