Dejavnika prekomerne telesne teže tudi spanje in čas obrokov

    Prekomerna telesna teža je zdravju škodljiva. Strokovnjaki jo opredeljujejo kot bolezensko stanje, za katerega je značilno, da se v telesu nabira bistveno več maščobe, kot jo je potrebno za optimalno delovanje organizma. Sodoben način življenja in skoraj neomejene možnost glede kakovosti in količine hrane mnogo ljudem povzroča težave, povezane s prekomerno teleso težo. Večina debelosti je povezanih s preobilno hrano in premalo gibanja, med dejavnike prekomerne telesne teže pa sodita tudi premalo spanja in prehranjevanje ob neobičajnih urah. Na kakšen način pa je biološki ritem povezan s pridobivanjem kilogramov?

    telesna teža

    Biološki ritem in prekomerna teža

    Biološki ritem je način, s katerim se organizmi prilagodijo na ritme v okolju. Pri sesalcih se center, ki skrbi za uravnavanje biološkega ritma, nahaja v hipotalamusu v možganih. Na dele hipotalamusa denimo deluje hormon leptin, ki ga sprosti maščobno tkivo. Posledično se zmanjša apetit in poveča poraba energije v celicah, piše Inštitut za nutricionistiko.

    Ko se običajni dnevni ritem poruši, se spremeni tudi metabolizem. Ljudje, ki denimo delajo v nočnih izmenah, imajo prav zaradi porušenega dnevnega ritma večjo možnost za pojav debelosti in metabolnega sindroma. Prav tako so k prekomerni telesni teži nagnjeni ljudje z motnjami spanja, saj je tudi pri njih običajni dnevni ritem porušene. Raziskave obenem tudi kažejo, da daljši spanec vpliva na nižjo telesno maso.

    Za izgubo kilogramov pomembno načrtovanje

    Za izgubljanje kilogramov oziroma ohranjanje telesne teže je tako pomembno ohranjanje dnevnega ritma in prehranjevanje ob običajnih urah. Skušajte se navaditi, da zaužijete en obrok na vsake tri do štiri ure. Tako ne boste občutili nenehne lakote, prehranjevalna rutina pa bo v prid vašemu dnevnemu ritmu.

    PREBERITE TUDI:  Hofer prvi v Sloveniji ukinil jajca iz baterijske reje

    Ne pozabite na zajtrk! Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva, ki ga je dobro zaužiti v roku ene ure po tem, ko vstanemo. S tem namreč vzpodbudimo metabolizem in obenem preprečimo, da bi čez dan pojedli več nezdrave hrane.

    Pomembno je tudi, da ne jeste tik pred spanjem. Če jemo tik pred spanjem, se naša telesna temperatura in sladkor v krvi povišata. To ne vpliva zgolj na slabšo kvaliteto spanja, temveč tudi na izgubljanje maščob.

    Za zmanjševanje oziroma ohranjanje telesne teže sta pomembna tudi spanje in telesna dejavnost. Poskrbite, da si vsak dan privoščite vsaj 6 ur kakovostnega spanca, torej takega, po katerem se zbudte spočiti, dobro razpoloženi in polni energije.

    Vsak dan pa poskrbite tudi za rekreacijo. Možnosti je res veliko – vse od sprehodov, teka, obiska telovadnice ali vodenih vadb. Poiščite takšno obliko telesne dejavnosti, v kateri boste uživali.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte