Beta karoteni – vir vitamina A

    Z uživanjem provitaminov vitamina A — beta karotenov preprečite očesna obolenja, srčni napad, kapi in raka, zato poskrbite, da se hrana, bogata z njimi, zagotovo znajde na vašem jedilniku.

    Pomanjkanje vitamina A je eden glavnih vzrokov za slepoto, oslabljen imunski sistem in infekcije sluznice, še posebej v manj razvitih državah ga povezujejo celo z veliko smrtnostjo otrok. Glavni vir vitamina A so provitamini (predhodniki) beta karoteni, ki so pravzaprav rumeno-oranžni pigmenti in dajejo barvo določenim vrstam sadja in zelenjave. So naravni antioksidanti, ki se v jetrih po potrebi spremenijo v vitamin A. Znano je, da spreminjajo škodljive (rakotvorne) snovi v manj nevarne, zato je zanimivo tudi dejstvo, da imajo posamezniki, oboleli za rakom, za kar eno tretjino manj beta karotena v krvi kot zdravi ljudje.

    Smoothie in beta karoteni

    Zelenjavni viri beta karotena

    Glavne zelenjavne vire beta karotena najdemo v zeleni listnati in oranžno obarvani zelenjavi, denimo v drobnjaku, regratu, papriki, paradižniku, brokoliju, peteršilju, čebuli, grahu, ohrovtu, bučah, čiliju in ne nazadnje sladkem krompirju.

    Študije so pokazale, da lahko redno uživanje beta karotena upočasni upad kognitivnih sposobnosti, visoka raven beta karotena v krvi pa naj bi pripomogla tudi k popravilu škode na pljučih, ki jo povzročajo prosti kisikovi radikali. Le-ti so namreč v telesu najpogostejše molekule, ki kvarijo lastne beljakovine telesa in maščobe, v hujših primerih celo celične kromosome; nastanejo pa zaradi različnih vplivov iz našega okolja, kot so stres, onesnažen zrak, staranje in med drugim preko vnosa škodljivih konzervansov, pesticidov, alkohola in katrana v telo.

    Sadni viri beta karotena

    Najbogatejši sadni viri beta karotena se nahajajo predvsem v melonah in koščičastem sadju, na primer v marelicah, melonah, slivah, grenivkah in drugih citrusih. Marelicam nekateri pravijo tudi sadež večne mladosti, zato jih v času sezone uživajte čim večkrat. Predlagamo vam, da si po našem receptu pripravite okusen smoothie, ki je izredno bogat ne le z beta karotenom, temveč tudi z drugimi vitamini in minerali.

    PREBERITE TUDI:  Rdeči smoothie za boljše razpoloženje

    Za pripravo smoothija boste potrebovali:

    • 1 deciliter kefirja
    • 1 žlico nemastne skute
    • najmanj 5 marelic
    • 2 slive
    • korenčkov sok ali manjši korenček

    Navedene sestavine enostavno zmešajte v mešalniku, pripravljeni napitek pa lahko po želji tudi okrasite in servirate.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte