Ne smemo podcenjevati moči prehrane, ko gre za naše zdravje. Hrana, ki jo zaužijemo, lahko zdravi naše telo in zmanjšuje simptome, hkrati pa jih lahko povzroči in to še posebej velja, ko gre za ekcem.


Ekcem

Vzroki za ekcem in atopijski dermatitis

Ekcem, znan tudi kot atopijski ekcem ali dermatitis, je zdravstveno stanje, zaradi katerega je koža rdeča in srbeča. Po nekaterih virih je to dejansko kronično zdravstveno stanje. Uradno še ni zdravila. Obstajajo tudi druge vrste ekcemov, vključno z dishidrotičnim ekcemom, ki povzroča srbeče mehurje na prstih, ter dlaneh in podplatih nog. Poznamo še kontaktni dermatitis, ki je srbeči izpuščaj, ki ga povzroča alergijska reakcija na snov ali neposreden stik s to snovjo, in seboroični dermatitis. Strokovnjaki trdijo, da poseben vzrok ekcema “ostaja neznan”, verjetno zato, ker je verjetno za vsakogar drugačen. Od mila in detergenta do plesni, hrane, stresa in hormonov – vse to lahko igra vlogo pri nastanku ekcema.

Kako zdraviti ekcem

Konvencionalno zdravljenje ekcema se osredotoča na kombinacijo preventivnih tehnik in medicinskih terapij, vključno z imunosupresivi, kortikosteroidi in vlaženjem kože. Nekateri zdravstveni pristopi vključujejo spremembo prehrane, da se odstranijo najpogostejši alergeni, ki bi lahko povzročali ekcem, ena izmed teh metod je izločilna dieta. Čeprav ta dieta ni za vse, je lahko koristna za tiste, ki ne poznajo vzroka ekcema. Nerealno je domnevati, da bo hrana vzrok za ekceme pri vseh, zato je pomembno upoštevati druge dejavnike, kot so stres in okoljski dejavniki.

Kaj pomaga za ekcem

Ekcem in prehrana

Prav hrana je pogosto vzrok različnih obolenjem in boleznim. Če leta in leta uživate nezdravo in neuravnoteženo prehrano, se v telesu nalagajo toksini in to se slej ali prej začne nekje poznati. Pogosto to izbruhne tudi na koži. Povsem možno je tudi, da že celo življenje uživate živila, na katera imate intorelanco ali alergijo. Če se torej vendarle odločite poskusite z dieto, morate spremeniti prehrano. Ugotoviti morate, kaj je tisto, kar poslabša ali izboljša stanje. To lahko ugotovite z dodajanjem ali odvzemanjem živil v svoji prehrani. Poslužite se lahko tudi testa intolerance na živila.


9 živil, ki slabšajo stanje ekcema

1. Jajca

Jajca se lahko pojavijo kjerkoli, zlasti v predelani hrani, nanje pa reagira veliko ljudi. Strokovnjaki trdijo, da ima kar 2 odstotka otrok alergijo na jajca.

2. Kravje mleko

Mleko je prisotno v veliko izdelkih. Alergija na kravje mleko je najpogostejša alergija pri majhnih otrocih in dojenčkih.

3. Soja

Soja je gensko spremenjena rastlina številka ena na svetu in je prisotna v ogromni količini predelane hrane. Če uživate sojo, razmislite o izbiri različice hrane brez GSO.

4. Gluten

Gluten je beljakovina, ki jo vsebuje pšenica, ječmen in rž. Čeprav vsa pšenica vsebuje gluten, ni ves gluten iz pšenice. Intoleranca za gluten je povezana s številnimi zdravstvenimi motnjami in stanji, vključno s kožnimi boleznimi, kot je dermatitis.


5. Ribe

Nekateri ljudje reagirajo na določene vrste rib, čeprav ta vrsta alergije ni tako pogosta kot alergija na mleko ali jajca. Simptomi lahko vključujejo koprivnico, slabost ali prebavne motnje, astmo in glavobol.

6. Morski sadeži

Morski sadeži vključujejo rake, jastoge in kozice, čeprav se bodo ljudje s to alergijo morali izogibati tudi ostrig in školjk.

Živila skodujejo ekcemu

7. Orehi

Alergija na oreščke je še ena pogosta vrsta alergije in je lahko sestavljena iz alergije na oreščke, semena in arašide (ki so pravzaprav vrsta stročnic v istem razredu kot fižol). Ljudje lahko reagirajo na indijske oreške, orehe, mandlje, sezam ali celo kokos.

8. Živila z veliko sladkorja

Rafinirani sladkor ima lahko vnetni učinek na telo, zlasti če ga uživamo pogosto ali v velikih odmerkih, in vodi do različnih težav na črevesju.


9. Živila z veliko niklja

Živila z veliko niklja lahko sprožijo dishidrotični ekcem in vključujejo živila, kot so fižol, črni čaj, čokolada, oreščki, grah, semena, školjke in soja.

Živila, ki pomagajo proti ekcemu

Obstajajo določena živila, ki lahko pomagajo pri ekcemu, vključno z živili z veliko kvercetina, ki je flavonoid (vrsta fitohranila), ki lahko pomaga zmanjšati vnetje. Taka prehrana vključuje sadje, kot so jabolka, borovnice ter češnje in zelenjava, kot so brokoli, špinača in ohrovt. Omega-3 maščobne kisline so ključnega pomena za zdravje. Ribe so močan vir omega-3 maščobnih kislin. Če ste nanje alergični ali če jih ne jeste pogosto, se lahko poslužite omega-3 v obliki prehranskega dopolnila, čeprav so prav naravna živila najboljši način za pridobivanje esencialnih omega-3 maščobnih kislin.

Zdrav življenjski slog

Treba se je izogibati prevelikim količinam kave in alkoholu. Piti je treba veliko vode. Paziti je treba, da je hrana, ki jo pojeste, organske pridelave, in da vsebuje veliko vitaminov in mineralov. Ko ugotovite, katero živilo je tisto, ki poslabša stanje, ga preprosto črtajte iz svoje prehrane, telo pa podprite s kakovostno prehrano z veliko hranili. Stremeti je treba k zdravemu življenjskemu slogu z veliko gibanja. Žal je dandanes tudi stres velik dejavnik, ki slabša naše zdravstveno stanje. Treba se mu je izogibati ali pa se naučiti z njim spoprijeti in najti svoj mir. To lahko dosežete tudi z različnimi sprostitvenimi tehnikami.

Preberite več: Ekcem: najboljša pomoč in naravni pripravki


VEČ VSEBIN: