0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehrana8 nasvetov za nežno razstrupljanje

8 nasvetov za nežno razstrupljanje

MORDA VAS ZANIMA

Osebe, ki se odločijo za razstrupljanje, pogosto stavijo na pristop »vse ali nič«. Toda to ni najboljša strategija. Namesto da bi telesu pomagali, ga lahko s tem dodatno obremenite, kar bo otežilo proces razstrupljanja.

- Oglas -

Za začetek je dobro vedeti, da posebno razstrupljanje niti ni nujno, saj ima naš organizem vzpostavljen učinkovit sistem za odstranjevanje škodljivih snovi iz telesa. Temelj tega sistema so jetra, ledvice in črevesje. Seveda pa nekaj dodatne pomoči ne škodi, pri čemer je, kot omenjeno, pomemben pravilen pristop. Razstrupljanja se lotite premišljeno, pri tem pa bodite do svojega telesa nežni in potrpežljivi.

Stradanje ni potrebno

Razstrupljanje pogosto povezujemo s postom. Toda za pospešitev procesa razstrupljanja nikakor ni potrebna popolna odpoved hrani. Še več: nenadzorovan post je lahko celo nevaren, še posebej če traja predolgo. Poleg tega pa lahko stradanje vodi v poznejše prenajedanje, ki bi povsem izničilo trud, vložen v razstrupljanje. Precej bolj smiselno je, da se v obdobju posta osredotočite izključno na nepredelana, polnovredna živila, po možnosti iz ekološke pridelave.

Priporočljivo je, da zaužijete čim več zelenolistne zelenjave in drugih živil, bogatih z vlakninami. Vlaknine bodo namreč spodbudile vaš prebavni sistem, posledično pa se bo lahko iz telesa izločilo več škodljivih snovi. Nepredelana živila rastlinskega izvora so obenem odličen vir antioksidantov, ki spodbujajo naraven proces razstrupljanja telesa. Za odstranjevanje delcev težkih kovin so še posebej koristni česen, čebula, koriander in križnice (cvetača, brokoli, ohrovt, zelje, brstični ohrovt ipd.).

- Oglas -
Razstrupljanje telesa

Izogibajte se sadnim sokovom

Razstrupljanje izključno s sokovi je odsvetovano. Tako namreč telo prikrajšate za vlaknine, ki so, kot omenjeno, zelo pomembne za učinkovito razstrupljanje. Vendar pa lahko v svoj razstrupljevalni program vsekakor vključite tudi sokove, pri čemer pa naj imajo prednost zelenjavni sokovi. Tudi 100-odstotni sadni, doma pripravljeni sokovi so namreč problematični, saj je koncentracija sladkorja zelo visoka, kar lahko vodi do vnetij. Precej bolje je torej, da za pripravo sokov uporabljate izključno zelenjavo. Zelo blagodejen vpliv ima lahko na primer kombinacija ohrovta, špinače, peteršilja, zelene in kumar. Po želji pa lahko dodate še malce ingverja. Če doma nimate sokovnika, sestavine skupaj z vodo zmešajte z navadnim kuhinjskim mešalnikom ali mešalnikom za smutije. Mešanico nato precedite. Na koncu lahko dodate še malce sveže iztisnjenega soka limone ali limete.

Poiščite bolj zdrave alternative za svoje nezdrave navade

Poskrbite, da pozitivne spremembe ne bodo zgolj začasne. Vsekakor je smiselno, da v program razstrupljanja vključite tudi razmislek o tem, kako premagati nezdrave navade. Pri tem je pomembno, da ste karseda realistični. Če na primer obožujete kavo, je težko pričakovati, da se ji boste lahko popolnoma odpovedali in jo nadomestili z zelenim čajem. Precej bolj realistična možnost je na primer kava z manj sladkorja, zmanjšanje števila skodelic ali zamenjava kravjega mleka z rastlinskim. Podoben princip uporabite tudi pri drugih nezdravih navadah. Namesto pristopa »vse ali nič« torej uberite srednjo pot, pri kateri bo dolgoročni izkupiček precej boljši.

Pegasti badelj

Pomagajte si s klorelo, probiotiki in pegastim badljem

Za razbremenitev organov, ki so odgovorni za razstrupljanje, posledično pa za učinkovitejše odstranjevanje škodljivih snovi iz telesa, lahko poskrbijo tudi nekateri dodatki. Pri tem je smiselno upoštevati načelo »manj je več«. Osredotočite se na preverjene možnosti oziroma na skrbno izbrane dodatke, sicer je možen nasproten učinek od želenega, saj bodo vaša jetra preobremenjena. Dobra izbira je denimo klorela – alga, ki lahko pomaga pri odstranjevanju delcev težkih kovin in drugih škodljivih snovi. Zelo priporočljivi so tudi probiotiki, s katerimi oplemenitite svoj črevesni mikrobiom in poskrbite za učinkovitejše razstrupljanje. Za razbremenitev jeter pa uporabite pegasti badelj.

Poiščite čas za telovadbo in/ali obisk savne

Pri razstrupljanju se pogosto osredotočamo predvsem na prehrano, pri tem pa pozabljamo, da je gibanje nepogrešljiv sestavni del učinkovitega razstrupljevalnega programa. S pomočjo gibanja lahko spodbudimo prekrvavitev in znojenje, pomembno pa je tudi za blažitev vnetij v telesu, saj lahko kronična vnetja zavrejo delovanje našega razstrupljevalnega sistema. Med razstrupljanjem se je sicer smiselno izogibati pretirano intenzivni telesni aktivnosti, še posebej če doslej niste bili najbolj aktivni. Začnite počasi, na primer z jogo ali s sprehodom – tudi zato, ker boste navado tako lažje ohranili tudi po koncu razstrupljevalnega programa. Prav tako razmislite o obisku savne. Za spodbudo procesa razstrupljanja je še posebej koristna infrardeča savna.

- Oglas -
Razstrupljanje v savni

Hidraciji telesa posvetite pozornost, ki si jo zasluži

Ker so ledvice eden od ključnih organov za učinkovito odstranjevanje škodljivih snovi iz telesa, morate med razstrupljanjem posebno pozornost posvetiti vnosu tekočine. Poskrbite, da vam bo to prišlo v kri. Nove navade najlažje dodamo v svoj vsakdan tako, da jih povežemo z že obstoječimi. Če pogosto pozabite na hidracijo, je lahko na primer koristno naslednje pravilo: po vsakem odhodu na stranišče morate popiti velik kozarec vode. Pomagajo pa lahko tudi opomniki na telefonu oziroma uporaba posebnih aplikacij, namenjenih prav spodbujanju zadostnega vnosa tekočine.

Če vam navadna voda ne ustreza, lahko izberete mineralno oz. gazirano vodo ali nesladkan čaj. Dobra izbira je tudi voda, ki ste ji dodali limonin sok ali nekaj koščkov sadja, lističev mete ipd. Ne pozabite, da je hidracija še posebej pomembna po tem, ko se zbudite. Med spanjem namreč izgubimo ogromno tekočine. Tako je priporočljivo, da na tešče popijete velik kozarec tople vode z dodatkom limoninega soka.

Regrat

V proces razstrupljanja vključite tudi svojo kuhinjo

Znebite se potencialno škodljivih kuhinjskih pripomočkov, iz katerih se lahko izločajo škodljive snovi. Obenem je pametno, da še pred razstrupljanjem pregledate svoje zaloge hrane. Znebite se nezdravih živil (saj veste: priložnost dela tatu), hkrati pa poskrbite za to, da boste imeli pri roki zadostno zalogo zdrave hrane. Zdrava izbira bo tako precej lažja.

Ne pozabite, da sta telo in um neločljivo povezana

»Toksinov« poln um lahko povsem izniči pozitivne učinke razstrupljanja telesa. Tako je zelo pomembno, da vaš razstrupljevalni program vsebuje tudi ukrepe, namenjene razstrupljanju uma. Med razstrupljanjem poskušajte karseda omejiti uporabo elektronskih naprav, še posebej pa uporabo družbenih omrežij. Vzemite si čas za meditacijo, dihalne vaje in druge tehnike, namenjene sprostitvi. Obenem pa poskrbite za dovolj spanca.

.

NAJNOVEJŠE