Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehrana7 navad, ki ščitijo pred diabetesom

7 navad, ki ščitijo pred diabetesom

MORDA VAS ZANIMA

Diabetes tipa 2 je sicer lahko povezan z določenimi genetskimi dejavniki, vendar pa na dejanski razvoj te bolezni običajno precej bolj vpliva življenjski slog. To je seveda dobra novica, saj lahko z določenimi navadami močno zmanjšamo tveganje za razvoj bolezni. Hkrati pa gre za navade, ki so zelo koristne tudi za tiste, ki so že zboleli za diabetesom tipa 2. Posebnost te različice je namreč tudi ta, da obstaja precej več možnosti za nadzor nad boleznijo brez uporabe zdravil in inzulina. Katere so torej tiste navade, ki so še posebej pomembne?

1. Vzdržujte zdravo telesno težo

- Oglas -

Eden najresnejših dejavnikov tveganja za razvoj diabetesa tipa 2 je čezmerna telesna teža. Če shujšate, bo imel inzulin precej večji učinek na celice (diabetes tipa 2 je pogosto povezan prav s t. i. inzulinsko rezistenco),  posledično pa bo nevarnost za previsoke količine glukoze v krvi manjša. Zdrava telesna teža torej močno olajša vzdrževanje normalnih ravni krvnega sladkorja.

2. Poskrbite za redno gibanje

Telesna aktivnost je seveda zelo koristna za hujšanje oziroma za ohranjanje zdrave telesne teže. Vendar pomen gibanja pri preprečevanju diabetesa ni zgolj posreden – tudi če se vam ne uspe znebiti odvečnih kilogramov, je lahko redna aktivnost sama po sebi zelo koristna za uravnavanje glukoze v krvi, s tem pa za zmanjševanje nevarnosti za diabetes tipa 2.

3. Uredite prehrano

Tudi urejena prehrana je koristna dvojno – tako zaradi vpliva na telesno težo kot zaradi neposrednega vpliva na krvni sladkor. Ena najkoristnejših navad, povezanih s prehrano, s katerimi lahko zmanjšate nevarnost za diabetes tipa 2, je izogibanje izdelkom iz bele moke in podobnim virom enostavnih ogljikovih hidratov. Tovrstna živila namreč povzročijo hiter dvig sladkorja v krvi. Po drugi strani pa je dobro uživati več vlaknin, ki upočasnijo absorpcijo glukoze. Poleg različnih vrst zelenjave so še posebej koristne stročnice.

Nakupovanje zdrave hrane

4. Izogibajte se stresu

Hormoni, ki se sproščajo takrat, ko smo pod stresom, imajo izredno negativen vpliv na inzulin. V primeru kroničnega stresa se tako poveča nevarnost za diabetes tipa 2. Težava pri stresu je tudi ta, da se sproži odziv »boj ali beg«, kar med drugim pomeni, da začne telo pospešeno črpati zaloge glikogena v jetrih, saj se pripravlja na spopad z nevarnostjo. V preteklosti je bil sicer ta proces pogosto zelo koristen, vendar danes telo večinoma ne potrebuje zares te dodatne energije oziroma glukoze, ki se nenadoma sprosti v kri.

5. Pazljivo pri ftalatih

- Oglas -

Ftalati so na žalost še vedno prisotni v številnih izdelkih – od kozmetike do mehčalcev, določenih plastičnih izdelkov itn. Raziskovalci so odkrili povečano verjetnost za diabetes tipa 2 pri ljudeh z najvišjimi količinami ftalatov, odkritih v urinu. To je mogoče povezovati z dejstvom, da spadajo ftalati med t. i. motilce endokrinega sistema, kar pomeni, da lahko negativno vplivajo na tvorbo mnogih hormonov, vključno z inzulinom. Čeprav se je ftalatom težko povsem izogniti, boste ogromno naredili že s tem, da posegate po čim bolj naravnih čistilih in kozmetičnih izdelkih ter da se izogibate različnim oblikam umetnih dišav.

6. Pijte zeleni čaj

Najrazličnejše sladke pijače, vključno s 100-odstotnimi sadnimi sokovi, lahko močno povečajo nevarnost za diabetes tipa 2, še posebej če jih uživate redno. Vendar pa to še ne pomeni, da morate piti izključno vodo. Zelo priporočljivo je na primer pitje zelenega čaja – seveda v zmernih količinah – saj gre za napitek, ki ga kar nekaj raziskav povezuje z zmanjšanim tveganjem za diabetes.

7. Ne podcenjujte spanja

Ena od negativnih posledic pomanjkanja spanca je tudi slabša sposobnost telesa za uravnavanje ravni sladkorja v krvi. Če spite manj kot 6 ur na noč, naj bi to povečalo možnost za diabetes tipa 2 kar za dvakrat. Ko upoštevamo še, da takrat, ko smo utrujeni, pogosteje posegamo po nezdravi hrani, postane zelo očitno, da je za preprečevanje diabetesa zelo pomembna tudi skrb za zadostno količino kakovostnega spanca.

Preberite tudi: Diabetes – najboljše začimbe za preprečevanje zapletov

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×