6 živil za mladosten videz kože

    Leta se najbolj poznajo na koži, ki postaja vse tanjša in izgublja svojo elastičnost. Preverite, katera živila so najboljša za to, da prelisičite staranje in kožo od znotraj nahranite z vsem, kar ji primanjkuje.

    Sončnična semena

    Vitamin E je eden ključnih antioksidantov za kožo, saj nevtralizira oksidacijo prostih radikalov, ki poškoduje kolagen in povzroča suhost kože in gube. Sončnična semena imajo več vitamina E kot avokado, losos, mandlji in celo olivno olje! V 100 g sončničnih semen se namreč skriva kar 176 odstotkov dnevno priporočene količine tega vitamina.

    Lepa koža

    Guava

    V tem tropskem sadežu najdemo vitamina C »za izvoz« – ima ga več kot špinača, brokoli, pomaranče, jagode ali paradižnik. Tudi vitamin C je za kožo zelo pomemben antioksidant. Poleg tega sodeluje pri nastanku kolagena in elastina, ki je nujen za zdrav, poln in napet videz kože. S 100 g guave (približno dva sadeža) boste zaužili skoraj 400 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa vitamina C! Sladko in okusno guavo lahko pojeste ali si iz nje pripravite sok. Priporočamo tudi smoothie iz zamrznjene guave, manga in jagod.

    Sladki krompir

    Že ptički na veji čivkajo, da je vitamin A za kožo izrednega pomena, saj pomaga pri vseh vrstah kožnih tegob, vključno z gubami. Eden najboljših virov vitamina A je sladki krompir. 100 g sladkega krompirja namreč vsebuje 384 odstotkov dnevno priporočenega vnosa tega vitamina. Tik za petami so mu korenček, buča, mango, melona, špinača, kodrolistni ohrovt, blitva in paradižnikov sok.

    Brazilski oreščki

    Ti oreščki dobesedno pokajo od selena. Vsebujejo ga tako enormno količino, da je za dobro preskrbo s selenom dnevno dovolj že orešček ali dva. Selen je med minerali eden ključnih antioksidantov, ki celice varujejo pred poškodbami zaradi prostih radikalov, ki vodijo v prezgodnje staranje. Ta mineral je nujen tudi za izboljšanje imunskega sistema in tiroidne funkcije v telesu. Ker so oreščki mastni in kalorični, z njimi ne pretiravajte.

    PREBERITE TUDI:  Kumare za nego kože in las: kako vse jih lahko uporabite?

    Laneno olje

    Laneno olje ima več omega-3 maščobnih kislin kot laneno seme, chia semena, oreščki, ribe ali ribje olje. Omega-3 maščobne kisline kožo zmehčajo, zmanjšajo videz gub in delujejo protivnetno. Pomagajo tudi pri zmanjševanju rdečice in vnetij kože, npr. aken, psoriaze, rozacee in ekcemov. Laneno olje se odlično poda solati, če pa ne marate njegovega okusa, ga lahko nanesete neposredno na kožo.

    Školjke

    Če na vašem krožniku prednjačijo stročnice in polnozrnata hrana, obstaja tveganje, da vam primanjkuje cinka. Ta hrana namreč vsebuje fitiat, ki zavira absorpcijo mineralov, vključno s cinkom, ki ga koža potrebuje za hitro in učinkovito celjenje ran. Cink pomaga pri oblikovanju zdravih kožnih celic, deluje protivnetno in kožo ščiti pred UV-žarki. Manko cinka lahko odpravite tako, da hrano, ki vsebuje fitiat, pred uživanjem operete, kar bo nekoliko zmanjšalo vsebnost fitiata, ali v jedilnik vpeljete školjke, ki so zelo bogate s cinkom – 100 g školjk vsebuje kar 524 odstotkov dnevno priporočenega vnosa cinka. Školjke vsebujejo več cinka kot piščančje meso, čokolada, indijski oreščki ali špinača.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte