Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehrana3 supersemena, ki jih ne smete spregledati

3 supersemena, ki jih ne smete spregledati

MORDA VAS ZANIMA

Če semena niso vključena v vašo prehrano, je čas, da to spremenite. Ta drobna in izjemno bogata hrana vsebuje ogromno beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. Vendar niso vsa semena enaka. Nekatera po svojih lastnostih izstopajo iz množice. Če želite telo oskrbeti z vsemi nujno potrebnimi hranili, k vašim jedem vključite tri spodaj naštete vrste supersemen.

- Oglas -

chia semena, laneno seme, konopljina semena

Laneno seme

Ta majhna rjava semena slovijo po visoki vsebnosti vlaknin, ki skrbijo za pravilno delovanje prebavnega sistema in vzdržujejo zdrav nivo holesterola v krvi. Študije so pokazale, da laneno seme lahko pripomore k nižjemu krvnemu pritisku, ogromne količine lignina v njem pa pomagajo zmanjševati tveganje za nastanek raka. Nekateri raziskovalci menijo, da to seme zaradi posebne kombinacije omega maščobnih kislin in lignina lajša nenadne vročinske valove, ki pestijo in povzročajo nelagodje ženskam v menopavzi.

Laneno seme lahko uporabite v smoothiju, ga posujete po jutranji ovseni kaši ali dodate masi za pecivo. V 30 g lanenega semena se skriva 5 g beljakovin, 8 g vlaknin in 11 g zdravih maščob – vse v 150 kalorijah. Priporočajo uživanje mletega ali zdrobljenega lanenega semena, saj le tako iz njega dobimo hranilne snovi. Za pospeševanje prebave priporočajo uživanje celih semen, ki se v prebavilih napihnejo in pospešujejo izločanje. Seveda je takrat treba piti tudi veliko vode.

Chia seme

Če iščete semena, ki spodbujajo hujšanje, so chia semena prava izbira. So zelo nasitna: 30 g teh semen vsebuje 137 kalorij; 11 g vlaknin in 4 g beljakovin. Ko jih namočimo v vodo, se zmanjša tudi njihova kalorična gostota. Takrat absorbirajo tudi do 10-kratno količino svoje teže in ustvarijo nekakšen gel, ki upočasni razgradnjo ogljikovih hidratov v krvni sladkor (zaradi tega jih priporočajo tudi diabetikom). Zaradi svoje lastnosti, da v vodi zelo nabreknejo, smo po njihovem zaužitju več ur siti. Želatino iz chia semen lahko uporabimo za pripravo zdravih pudingov ali za zgoščevanje smoothija.

Konopljino seme

- Oglas -

Konopljino seme vsebuje ogromne količine hranil. Ima sicer manj vlaknin kot laneno in chia seme, vendar ju prekaša v količini beljakovin in omega-3 maščobnih kislin, ki znižujejo krvni pritisk in holesterol v krvi ter delujejo protivnetno. Beljakovine v tem semenu vsebujejo vse aminokisline, ki jih telo potrebuje za svoje delovanje. Z njimi lahko na naraven način nadomestite tudi uporabo proteinskega praška. Konopljino seme lahko uporabite v smoothiju, solati, juhi, pecivu oz. ga dodate praktično kateri koli jedi. 30 g tega semena ima 160 kalorij.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×