fbpx
Domov Zdravje & prehrana 3 supersemena, ki jih ne smete spregledati

3 supersemena, ki jih ne smete spregledati

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Če semena niso vključena v vašo prehrano, je čas, da to spremenite. Ta drobna in izjemno bogata hrana vsebuje ogromno beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. Vendar niso vsa semena enaka. Nekatera po svojih lastnostih izstopajo iz množice. Če želite telo oskrbeti z vsemi nujno potrebnimi hranili, k vašim jedem vključite tri spodaj naštete vrste supersemen.

chia semena, laneno seme, konopljina semena

Laneno seme

Ta majhna rjava semena slovijo po visoki vsebnosti vlaknin, ki skrbijo za pravilno delovanje prebavnega sistema in vzdržujejo zdrav nivo holesterola v krvi. Študije so pokazale, da laneno seme lahko pripomore k nižjemu krvnemu pritisku, ogromne količine lignina v njem pa pomagajo zmanjševati tveganje za nastanek raka. Nekateri raziskovalci menijo, da to seme zaradi posebne kombinacije omega maščobnih kislin in lignina lajša nenadne vročinske valove, ki pestijo in povzročajo nelagodje ženskam v menopavzi.

Laneno seme lahko uporabite v smoothiju, ga posujete po jutranji ovseni kaši ali dodate masi za pecivo. V 30 g lanenega semena se skriva 5 g beljakovin, 8 g vlaknin in 11 g zdravih maščob – vse v 150 kalorijah. Priporočajo uživanje mletega ali zdrobljenega lanenega semena, saj le tako iz njega dobimo hranilne snovi. Za pospeševanje prebave priporočajo uživanje celih semen, ki se v prebavilih napihnejo in pospešujejo izločanje. Seveda je takrat treba piti tudi veliko vode.

Chia seme

Če iščete semena, ki spodbujajo hujšanje, so chia semena prava izbira. So zelo nasitna: 30 g teh semen vsebuje 137 kalorij; 11 g vlaknin in 4 g beljakovin. Ko jih namočimo v vodo, se zmanjša tudi njihova kalorična gostota. Takrat absorbirajo tudi do 10-kratno količino svoje teže in ustvarijo nekakšen gel, ki upočasni razgradnjo ogljikovih hidratov v krvni sladkor (zaradi tega jih priporočajo tudi diabetikom). Zaradi svoje lastnosti, da v vodi zelo nabreknejo, smo po njihovem zaužitju več ur siti. Želatino iz chia semen lahko uporabimo za pripravo zdravih pudingov ali za zgoščevanje smoothija.

Konopljino seme

Konopljino seme vsebuje ogromne količine hranil. Ima sicer manj vlaknin kot laneno in chia seme, vendar ju prekaša v količini beljakovin in omega-3 maščobnih kislin, ki znižujejo krvni pritisk in holesterol v krvi ter delujejo protivnetno. Beljakovine v tem semenu vsebujejo vse aminokisline, ki jih telo potrebuje za svoje delovanje. Z njimi lahko na naraven način nadomestite tudi uporabo proteinskega praška. Konopljino seme lahko uporabite v smoothiju, solati, juhi, pecivu oz. ga dodate praktično kateri koli jedi. 30 g tega semena ima 160 kalorij.

- Oglas -

Najnovejše

7 naravnih metod za ublažitev sinusnega glavobola

Sinusni glavobol je običajno povezan z vnetjem in otekanjem sinusov ali sinusnih membran in lahko to povzroči hude bolečine.

4 znaki, da je vaše telo v težavah

Preverite nekaj simptomov, ki so lahko znanilci resnejših težav, zato jih ne smete ignorirati.

Tonik za obraz: 5 odličnih naravnih nadomestkov

Tonik za obraz je po mnenju mnogih strokovnjakov eden najpomembnejših kozmetičnih izdelkov za nego obraza.

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×