3 supersemena, ki jih ne smete spregledati

    Če semena niso vključena v vašo prehrano, je čas, da to spremenite. Ta drobna in izjemno bogata hrana vsebuje ogromno beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. Vendar niso vsa semena enaka. Nekatera po svojih lastnostih izstopajo iz množice. Če želite telo oskrbeti z vsemi nujno potrebnimi hranili, k vašim jedem vključite tri spodaj naštete vrste supersemen.

    chia semena, laneno seme, konopljina semena

    Laneno seme

    Ta majhna rjava semena slovijo po visoki vsebnosti vlaknin, ki skrbijo za pravilno delovanje prebavnega sistema in vzdržujejo zdrav nivo holesterola v krvi. Študije so pokazale, da laneno seme lahko pripomore k nižjemu krvnemu pritisku, ogromne količine lignina v njem pa pomagajo zmanjševati tveganje za nastanek raka. Nekateri raziskovalci menijo, da to seme zaradi posebne kombinacije omega maščobnih kislin in lignina lajša nenadne vročinske valove, ki pestijo in povzročajo nelagodje ženskam v menopavzi.

    Laneno seme lahko uporabite v smoothiju, ga posujete po jutranji ovseni kaši ali dodate masi za pecivo. V 30 g lanenega semena se skriva 5 g beljakovin, 8 g vlaknin in 11 g zdravih maščob – vse v 150 kalorijah. Priporočajo uživanje mletega ali zdrobljenega lanenega semena, saj le tako iz njega dobimo hranilne snovi. Za pospeševanje prebave priporočajo uživanje celih semen, ki se v prebavilih napihnejo in pospešujejo izločanje. Seveda je takrat treba piti tudi veliko vode.

    Chia seme

    Če iščete semena, ki spodbujajo hujšanje, so chia semena prava izbira. So zelo nasitna: 30 g teh semen vsebuje 137 kalorij; 11 g vlaknin in 4 g beljakovin. Ko jih namočimo v vodo, se zmanjša tudi njihova kalorična gostota. Takrat absorbirajo tudi do 10-kratno količino svoje teže in ustvarijo nekakšen gel, ki upočasni razgradnjo ogljikovih hidratov v krvni sladkor (zaradi tega jih priporočajo tudi diabetikom). Zaradi svoje lastnosti, da v vodi zelo nabreknejo, smo po njihovem zaužitju več ur siti. Želatino iz chia semen lahko uporabimo za pripravo zdravih pudingov ali za zgoščevanje smoothija.

    PREBERITE TUDI:  Vnetje žrela: Poskusite najprej z nasveti naših babic

    Konopljino seme

    Konopljino seme vsebuje ogromne količine hranil. Ima sicer manj vlaknin kot laneno in chia seme, vendar ju prekaša v količini beljakovin in omega-3 maščobnih kislin, ki znižujejo krvni pritisk in holesterol v krvi ter delujejo protivnetno. Beljakovine v tem semenu vsebujejo vse aminokisline, ki jih telo potrebuje za svoje delovanje. Z njimi lahko na naraven način nadomestite tudi uporabo proteinskega praška. Konopljino seme lahko uporabite v smoothiju, solati, juhi, pecivu oz. ga dodate praktično kateri koli jedi. 30 g tega semena ima 160 kalorij.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte