Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehrana3 možne napake, zaradi katerih vam ne uspe shujšati

3 možne napake, zaradi katerih vam ne uspe shujšati

MORDA VAS ZANIMA

Vam hujšanje vsakič znova spodleti, čeprav ste prepričani, da počnete vse tako, kot je treba? Dejstvo, da se številka na tehtnici kljub naporom ne premakne nikamor, vam lahko pobere vso motivacijo. Prej ali slej tako obupate in se vrnete k starim navadam, sčasoma pa lahko začnete celo verjeti, da sodite med tiste, ki preprosto »ne morejo shujšati«.

- Oglas -

Če ste odločeni, da bo tokrat zares drugače in da vam bo končno uspelo izgubiti odvečne kilograme, je potrebna ustrezna priprava na hujšanje. Ta med drugim vključuje tudi poznavanje nekaterih najpogostejših napak, zaradi katerih imajo mnogi precejšnje težave pri doseganju želene teže – včasih pa so lahko te napake krive celo za to, da se dodatno zredite.

1. Prepričani ste, da med telovadbo pokurite precej več kalorij, kot jih v resnici

Redna telesna aktivnost je zagotovo pomemben del hujšanja. Vendar to ne bi smel biti izgovor za neurejeno prehrano. Marsikdo je prepričan, da lahko s telovadbo izniči pregrehe v kuhinji. To je povezano s tem, da mnogi ljudje močno precenjujejo porabo kalorij med fizično aktivnostjo.

Obstajajo celo posebne študije na to temo. V okviru ene izmed njih so sodelujoče po aktivnosti vprašali, koliko kalorij mislijo, da so porabili. Kar precej udeležencev je bilo prepričanih, da so porabili več kot 800 kalorij, v resnici pa so jih le približno 200–300. Pametno je torej preveriti, kakšna je poraba pri posameznih aktivnostih, pri čemer morate seveda upoštevati dejavnike, kot sta intenzivnost vadbe in vaša telesna teža.  

Hujšanje napake

2. Vaša prehrana je sestavljena iz živil, ki jih ne prenesete najbolje

Medtem ko so znaki alergij na določena živila običajno zelo očitni (in pogosto tudi precej nevarni), to ne velja nujno za t. i. intoleranco oziroma preobčutljivost. Gre za živila, ki jih vaše telo ne prenese najbolje, kar se lahko odraža v obliki različnih težav – med drugim tudi v obliki težav s hujšanjem oziroma hude napihnjenosti.

- Oglas -

Če vam nikakor ne uspe izgubiti odvečnih kilogramov, je tako dobro raziskati, ali ne bi bilo morda smiselno izločiti določenih živil. Izločitev problematičnih živil običajno pomaga tudi pri ublažitvi vnetij v telesu, eden izmed učinkov tega pa je lahko tudi naravno znižanje telesne teže (če je ta trenutno previsoka).

3. Zelenjava predstavlja zelo majhen del vaše prehrane

Eden najpogostejših razlogov, zaradi katerih ljudje obupajo nad hujšanjem, je nenehni občutek lakote. Za začetek je seveda pomembno, da izberete dieto, ki ni pretirano restriktivna. To pomeni, da je kalorični vnos smiselno zmanjševati postopoma, saj se na prevelike spremembe vaše telo ne bo najbolje odzvalo. A če se kljub temu občasno spopadate z napadi lakote, zaradi katerih se težko zberete, zato razmišljate, da bi prekinili hujšanje, vam svetujemo, da začnete posvečati več pozornosti zelenjavi. V večini primerov namreč v to skupino sodijo živila, ki vsebujejo zelo malo kalorij (govorimo lahko tudi o majhni kalorični gostoti, ki predstavlja količino kalorij na določen volumen hrane).

Tako si lahko zelenjavo privoščite v praktično neomejenih količinah, na primer v obliki solat (pazljivo pri izbiri preliva!), juh, narezano na koščke kot prigrizek ipd. Ni torej potrebe, da ste lačni – s pomočjo zelenjave boste precej lažje počakali do naslednjega večjega obroka. Občutek odpovedovanja bo tako mnogo manjši, možnosti za uspeh pa se drastično povečajo. Priporočamo vam torej, da imate vedno pri roki nekaj različnih vrst zelenjave, ki vam je najbolj pri srcu – po možnosti oprane oziroma pripravljene na čimprejšnje zaužitje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×