20 minut hoje na dan za daljše življenje

    Rekreacija je dobesedno življenjskega pomena. Pomanjkanje telesne vadbe je namreč krivo za dvakrat več smrti kot prevelika telesna teža, tistim, ki vse dneve preždijo na kavču pred televizijo, pa preti večja nevarnost srčno-žilnih bolezni, na primer srčni napadi in kapi, poveča pa se jim tudi tveganje, da dobilo katero od oblik raka.

    Dovolj je 20 minut hitrejše hoje

    Ni pa vse tako hudo: že z 20-minutnim živahnim sprehodom ali vožnjo s kolesom vsak dan se zgoraj našteta tveganja občutno zmanjšajo. Le majhna sprememba v vsakodnevni telesni aktivnosti lahko pri posameznikih za kar 30 odstotkov zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt, so ugotovili strokovnjaki z univerze Cambridge.

    hoja

    Pri tistih, ki redno vadijo od mladih nog, se pričakovana življenjska doba za 12 mesecev podaljša, pri tem pa ne gre za intenzivno vadbo, ampak je dovolj zgolj redna rekreacija v obliki 20-minutnega sprehoda v nekoliko hitrejšem tempu. Če vam tek ne odgovarja, je hiter sprehod dobro nadomestilo. Ugotovili so še, se pri tistih, ki so nekaj časa popolnoma neaktivni, nato pa se začnejo ukvarjati s hojo, pričakovana življenjska doba podaljša celo za več let.

    Dovolj so že majhne spremembe v fizični aktivnosti: vsak dan namesto dvigala uporabite stopnice in zdravje vam bo hvaležno. Sicer pa strokovnjaki priporočajo najmanj 20 minut aktivnosti na dan, če je to le izvedljivo. Bolj ko je vadba intenzivna, boljše učinke prinaša, seveda pa, če že dlje časa mirujete, raje začnite z malim in zahtevnost rekreacije postopoma stopnjujte.

    Profesor Ulf Ekelund, vodja nedavne raziskave, pravi: »To je preprosto sporočilo – le majhna količina fizične aktivnosti vsak dan lahko prinaša izredne koristi za zdravje. Telesna dejavnost bi morala biti pomemben del vsakdanjega življenja.«

    PREBERITE TUDI:  Spremenite si življenje v 60 sekundah

    Ogromno smrti zaradi debelosti, še več jih je povezanih s fizično neaktivnostjo

    Med raziskavo so preučevali 9,2 milijona smrti med Evropejci in ugotovili, daje 337 tisoč ljudi umrlo zaradi debelosti, dvakrat več, kar 676 tisoč pa zaradi pomanjkanja telesne aktivnosti. Še naprej si je treba prizadevati za primerno telesno težo med ljudmi, a pomembne koristi za zdravje prinaša tudi rekreacija, so strokovnjaki, ki so sodelovali v raziskavi, enotni. Največ ljudi sicer umre zaradi srčno-žilnih bolezni in različnih oblik raka, tudi zaradi raka na črevesju, ki pa se ga z redno vadbo lahko ubranimo. Hitra hoja je tako le en primer vadbe za daljše življenje, seveda pa lahko izvajate tudi katero koli drugo. Pri tem gre za hojo, ki je le malenkost hitrejša od navadne, ta primer pa so navedli zato, ker jo res lahko izvaja velika večina ljudi. Na teden naj bi bili odrasli ljudje zmerno aktivni vsaj 150 minut.

    Za iskanje povezave med fizično aktivnostjo in prezgodnjo smrtjo so raziskovalci pregledali podatke več kot 334 tisoč Evropejcev, med katerimi jih je bila četrtina povsem neaktivnih. V 12 letih so ugotovili, da do tveganja za prezgodnjo smrt prihaja prav pri tistih, ki so se kategorizirali kot neaktivni, pri tistih, ki so z aktivnostjo v tem času začeli, pa se je tveganje za prezgodnjo smrt zmanjšalo.

    Ni pa le redna vadba dober pokazatelj, da boste živeli dlje kot sicer. Poudarek dajte tudi na zdravo in zmerno prehranjevanje, ohranjanje primerne telesne teže, odmislite alkohol in cigarete ter poskrbite tudi za duševno zdravje in dobro počutje v svojem telesu, še svetujejo strokovnjaki.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte